Siis nyt mä tajusin, mistä JAUHENLIHA-läppä kumpuaa!
Oon pitänyt sitä vaan typona, joka on jäänyt elämään esim. täällä tai Löydetyt kauppalaput -ryhmässä.
Mutta tajusin just ihan puskista, että jauhenliha viittaa ennen kaikkea eri lihoista tuttuun genetiivimuotoon: hirvenliha, porsaanliha, broilerinliha...
Elikäs jauhe ja jauhenliha = jauhesta saatu liha. Olen valaistunut 👼
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu höpö. Jauheliha tulee kaupasta. Ja se keretään jostain tehtaalta ja valmistetaan jollain reseptille tms.
Se on jauhenliha.
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu höpö. Jauheliha tulee kaupasta. Ja se keretään jostain tehtaalta ja valmistetaan jollain reseptille tms.
Niiku luulin joskus pienenä, että tonnikala kerätään merestä sellaisenaan, mitä se on purkissa :DD
Että siksi se on (oli) niin halpaa, ku sitä vaan voi kerätä sieltä merestä!
No parempi myöhään..täällähän jotkut perustivat tuotapikaa jauhefarmeja. Mitenhän jauhet ovat kasvaneet, kukaan ei ole kyllä kehunut hyvää tiliään.
Typohan se aluperin olikin. Mutta siitä sitten kehittyi yksi hauskimmista ketjuista evö. :)
Ihan yliarvostettu koko jauhenlihapullat.
Mummonlihapullat on paaaljon maukkaampia!
Vierailija kirjoitti:
Muist. ost. kikkele + persrätit
En kestä ilman olsa
Mä olen luullut että se on lähtenyt siitä kun jotkut oikeasti luulevat että jauheliha kirjoitetaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiku luulin joskus pienenä, että tonnikala kerätään merestä sellaisenaan, mitä se on purkissa :DD
Että siksi se on (oli) niin halpaa, ku sitä vaan voi kerätä sieltä merestä!
Eiku se kala painaa tonnin. Niin yhdestä tonnikalasta saa 1000 kg kalaa. SIKSI se on halpaa.