Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko bussikuskia moikata ja kiittää Tampereella?

Vierailija
20.09.2016 |

Tapanani on aina ollut sanoa moikat kun astun sisään ja kortin piippaamisen jälkeen kiittää, mutta on alkanut viime aikoina mietityttää onko toimintani jotenkin yleistä etikettiä vastaan. Olen muuttanut paikkakunnalta jossa matka maksettiin aina käteisellä joten kuskiin luotiin väkisinkin kontakti ja oli luontevaa kiittää ja moikata. Täällä suurin osa ihmisistä tuntuu vain kävelevän bussiin huomioimatta ollenkaan kuljettajaa ja ajajistakaan kaikki eivät tervehdi takaisin.
.
Miten te toimitte? Sosiaalisesti ahdistuneena henkilönä tuntuu tärkeältä että osaisi käyttäytyä jotenkin oikein ja normaalisti, älkää jooko pilkatko :(.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mulle kuskit vastaavat tervehdykseen lähes aina.

Joko olet bussikuski itse tai et asu Tampereella.

Vierailija
22/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kun menen bussiin, tosin kaikki kuskit eivät tervehtimistä harrasta. Poisjäädessä ei ole tapana huudella heippoja tai kiitoksia. Tuo tapa on vain niillä jotka ovat kotoisin maaseudulta tai ympäristökunnista. Pitkän matkan busseissa se onkin tapana mutta ei Tampereen kaupunkiliikenteessä.

Tamperelainen vuodesta -78

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittely korttia "leimatessa" olisi ihan outoa! Miksi niin tulisi tehdä kun itse sen kortin käyttää laitteessa? Ei todellakaan kukaan tee noin. Eri asia tietenkin jos maksaa kertamaksun.

Vierailija
24/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoihin hyviin tapoihin on Tampereella mun mielestä kuulunut tervehtiminen linja-autoon noustessa ja kiittäminen morottamalla pois jäädessä. Noustessa sanotaan kiitos vain, jos maksat käteisellä, matkakortteja näytettäessä vain moikataan.

Vierailija
25/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehditään, mutta ei kiitetä.

Vierailija
26/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään, että jotenkin läsnäolollani loukkaan kuljettajan tunteita joten varmuuden varalta sanon "Kiitos ja anteeksi" Poistuessani käyn kädestä pitäen kiittämässä vaivannäöstä, turvallisesta matkasta ja toivotan hyvää loppupäivää. Joskus saatan poistuessani vielä huutaa muille matkustajille, että "Eiköhän anneta kuskille kunnon aplodit! :)

Vierailija
27/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, mulle kuskit vastaavat tervehdykseen lähes aina.

Joko olet bussikuski itse tai et asu Tampereella.

Kuljen 4-6 kertaa bussilla joka arkipäivä, ja asun kyllä Tampereella. N28

Vierailija
28/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten jännä että Tampereella kaikkien pitää nousta etuovesta ja joka kerta "piipata"maksukortti - onhan se hidasta aina odotella että kaikki jonossa piippaavat korttinsa ja ehkä vähän rasittavaa jokaista erikseen tervehtiä, vaikka hyviin käytöstapoihin kuuluukin.  Itse asun ulkomailla ja täälä noustaan bussiin mistä ovesta sattuu ja vain kertalipun ostajat menevät etuovesta tai ylipäätään kuskin luokse - ostamaan sen lipun.

Kuski siis yleensä tervehtii kerralla yhteisesti kaikkia bussiin nousevia henkilöitä (ja häntä tervehditään) ja sarjaliput leimataan automaatteihin, kk/vuosi-liput tarkistavat busseissa joskus harvoin kiertäjät tarkastajat. 

Enkä tässä olisi ideaa Tampereellekin :)