kiittämättänyys kotiäitejä kohtaan
On yksi ryhmä mikä ei saa mitään palkkaa ja asrma on kurja. Kotiäiti. Hän tekee 24/7 työtä tauotta pesten puunaten keittäen parsien maalla lypäsöen ja luokkien vuorokauden ja vuoden ympäri. Teemme arvokasta työtä. Meidän lapset ei tarvitse koulukotia psykolokia kuten uraäitien lapset.
Mutta en saa palkkaa. Sisareni joka on kemisti valtiolla saa palkkaa 5134€. Minä nolla euroa. Miksei valtio maksa minulle kotiäidille.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä oman kodin pyörittämisestä ja omien lasten hoidosta pitäisi saada valtiolta palkkaa? Terveisin toinen kotiäiti
Palkasta en tiedä mutta tiedätkö paljonko yhden lapsen päiväkotipäivä maksaa? Yhteiskunta säästää, koska on kotiäitejä.
Yhteiskunta tarvitsee ansiotyötä tekeviä veronmaksajia.
Ja niitä tämä äiti nyt yhteiskunnalle kasvattaa.
Niitä veronmaksajia tulee myös työssäkäyvien äitien lapsista. Oikeastaan, heistä vielä todennäköisemmin kuin kotiäitien lapsista, kun kotiäidiltä opitaan tuollainen ap:n "valtio maksaa" mentaliteetti.
Eipäs vaan työssäkäyvien äitien lapset eivät tunne rakkautta ja tekevät masentuneena teininä itsemurhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kotitöistä ja lasten hoidosta kotona pitää maksaa, niin mulle kans. Vaikka käynkin töissä. Teen kaikki kotityöt illalla ja hoidan lapsetkin sitten ihan itte. Että jos kotiäiskä saa noista töistä, niin minäkin haluan. Teen samat työt lyhyemmässä ajassa.
Tiesitkö että sun lapsissa on työtä myös sinun työssäolo aikanasi? Et voi sanoa että tekisit samat työt mutta lyhyemmässä ajassa. Sun lapset on päivän aikana ruokittu monta kertaa, ulkoilutettu, selvitetty parit riidat, askarreltu, laitettu päiväunille.jne. Et sinä niitä illalla tee ja lyhyemmässä ajassa. Miksi tätä ei tajuta!?
Niin. Teet minimin lapsiesi vuoksi ja kaiken mahdollisen itsesi puolesta. Turha puolustella vaan myönnä olevasi itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kotitöistä ja lasten hoidosta kotona pitää maksaa, niin mulle kans. Vaikka käynkin töissä. Teen kaikki kotityöt illalla ja hoidan lapsetkin sitten ihan itte. Että jos kotiäiskä saa noista töistä, niin minäkin haluan. Teen samat työt lyhyemmässä ajassa.
Tiesitkö että sun lapsissa on työtä myös sinun työssäolo aikanasi? Et voi sanoa että tekisit samat työt mutta lyhyemmässä ajassa. Sun lapset on päivän aikana ruokittu monta kertaa, ulkoilutettu, selvitetty parit riidat, askarreltu, laitettu päiväunille.jne. Et sinä niitä illalla tee ja lyhyemmässä ajassa. Miksi tätä ei tajuta!?
Tiedän kyllä että heidän oleskelunsa koulussa maksaa, mutta ei se vähennä mitenkään minun töitäni tai vastuutani lapsistani.
Miun lapset on kyllä ala-asteella, että ei ne taida päikkyjä nukuskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi, että missä hommassa/millä kokemuksella asiantuntija valtiolla saa 5000e/kk ?
Vierailija kirjoitti:
Höh. Olen kotiäiti ja lapsellani on Aspergerin syndrooma ja siihen(kin) liittyen ravataan ties millä asiantuntijalla juttelemassa lapsen uhmakkaasta käytöksestä, mihin palaa yhteiskunnan rahaa. Ei ole itsestäänselvää, että lapset olisivat ns. ongelmattomia, vaikka äiti olisi kotiäiti omasta tahdostaan. Kyllä oikeasti koen itseni joskus aika nollaksi ja jos minulle vielä maksettaisiin jotain palkkaa tästä, häpeäisin vaan enemmän.
Häpeä vaan itseäsi jos et pysty olemaan ylpeä äitiydestäsi, koska sinulla on yhteiskunnan rahaa vievä Asperger-lapsi. Mitä jos lopettaisit elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö minulle maksaa valtion vielä jotakin siitä että hoidan lapsia kotona silloin kun en ole töissä?
Valtio kyllä maksaa siitä kotihoidontukea. Pienihän se on, mutta se kuitenkin usealla on se mahdollistaja, jos haluaa itse hoitaa alle 3- vuotiasta kotona. Olisihan se hienoa, jos tuota enemmänkin arvostettaisiin ja vaikka nostettaisiin. Siitä olisi varmasti pitkäkantoinen hyöty lapsille. Saisivat olla kotona pidempään eikä isossa ryhmässä selviytymässä ja kohdeltuna massana.
Tyhmiltä ihmisiltä pitäisi kieltää lastenteko.
Pitäiskö minulle maksaa valtion vielä jotakin siitä että hoidan lapsia kotona silloin kun en ole töissä?