kiittämättänyys kotiäitejä kohtaan
On yksi ryhmä mikä ei saa mitään palkkaa ja asrma on kurja. Kotiäiti. Hän tekee 24/7 työtä tauotta pesten puunaten keittäen parsien maalla lypäsöen ja luokkien vuorokauden ja vuoden ympäri. Teemme arvokasta työtä. Meidän lapset ei tarvitse koulukotia psykolokia kuten uraäitien lapset.
Mutta en saa palkkaa. Sisareni joka on kemisti valtiolla saa palkkaa 5134€. Minä nolla euroa. Miksei valtio maksa minulle kotiäidille.
Kommentit (29)
Miksi helvetissä oman kodin pyörittämisestä ja omien lasten hoidosta pitäisi saada valtiolta palkkaa? Terveisin toinen kotiäiti
Olet ihan vapaa lopettamaan sen kotiäitiytesi koska tahansa. Ja laiska töitään luettelee. Unohdit uurastuksestasi av-palstailun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä oman kodin pyörittämisestä ja omien lasten hoidosta pitäisi saada valtiolta palkkaa? Terveisin toinen kotiäiti
Palkasta en tiedä mutta tiedätkö paljonko yhden lapsen päiväkotipäivä maksaa? Yhteiskunta säästää, koska on kotiäitejä.
Kotiäiti hyvä, mene sinäkin töihin, niin saat palkaa. Minullekaan ei makseta kotitöistä, teen ne samat hommat palkkatyöni ohella.
Missä olen lukenut tämän ennenkin?
Siis sähän olet yrittäjä, jos lypsät lehmiä päivät läpeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkasta en tiedä mutta tiedätkö paljonko yhden lapsen päiväkotipäivä maksaa? Yhteiskunta säästää, koska on kotiäitejä.
Yhteiskunta tarvitsee ansiotyötä tekeviä veronmaksajia.
Palkkaa maksaa työnantaja. Et ole töissä valtiolla eikä valtio siis ole työnantajasi. Jos olisit, valtio voisi velvoittaa sinua menemään hoitamaan välillä muiden lapsia tai siirtäisi sinut muihin tehtäviin, velvoittaa sinua osallistumaan erilaisille kursseille, tekemään työmatkoja kauaskin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niitä tämä äiti nyt yhteiskunnalle kasvattaa.
Minkälaisia puusilmiä tällä palstalla hengaa, kun eivät erota ilmiselvää provoa. Vink vink. Kaikki kotiäidit eivät ole idiootteja vaikka ap sitä ilmeisesti yrittää vihjata.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäiti hyvä, mene sinäkin töihin, niin saat palkaa. Minullekaan ei makseta kotitöistä, teen ne samat hommat palkkatyöni ohella.
Tämä muuten ei pidä paikkaansa. Kun sun lapset ovat hoidossa, se koti ei sotkeennu samalla tavalla. Ja siellä hoidossa sun lasta kasvattaa 8 tuntia vieras ihminen. Toiset tekevät sen itse. Vai meinaatko että päiväkodissa ei tarvita henkilökuntaa?
Olen ollut kotiäiti, se on elämänvaihe. En odottanut kiitosta keneltäkään, kun hoidin lapsiani. Yleensäkin naisena olen saanut huomata, että mikään mitä teet ei ole oikein. Olet aina väärässä paikassa, olet sitten töissä tai kotona. Aina löytyy kritiikkiä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niitä tämä äiti nyt yhteiskunnalle kasvattaa.
Niitä veronmaksajia tulee myös työssäkäyvien äitien lapsista. Oikeastaan, heistä vielä todennäköisemmin kuin kotiäitien lapsista, kun kotiäidiltä opitaan tuollainen ap:n "valtio maksaa" mentaliteetti.
Harvoin vastaan tulee näin yksinkertaista ihmistä kuin ap. Toivon itsesi tähden,että olet provoilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä muuten ei pidä paikkaansa. Kun sun lapset ovat hoidossa, se koti ei sotkeennu samalla tavalla. Ja siellä hoidossa sun lasta kasvattaa 8 tuntia vieras ihminen. Toiset tekevät sen itse. Vai meinaatko että päiväkodissa ei tarvita henkilökuntaa?
Ihan tyhjää lätinää viesti täynnä. Miten päiväkodin henkilökunta liittyy siihen, että ihan jokaisella pitää itse siivota kotinsa, asui siellä kaksi aikuista tai lauma vekaroita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyhjää lätinää viesti täynnä. Miten päiväkodin henkilökunta liittyy siihen, että ihan jokaisella pitää itse siivota kotinsa, asui siellä kaksi aikuista tai lauma vekaroita?
Jos et ymmärrä suhdetta, niin se varmaan onkin sinulle tyhjää lätinää. Koti sotkeentuu ENEMMÄN kun lapset ovat siellä eivätkä hoidossa. Ja kyllä se äiti siellä kotona lasten kanssa on työllistetty, niin kuin myös päiväkodin työntekijä. Et voi sanoa että tekisit SAMAT työt ollessasi töissä, koska teet täysin eri työtä.
Jos kotitöistä ja lasten hoidosta kotona pitää maksaa, niin mulle kans. Vaikka käynkin töissä. Teen kaikki kotityöt illalla ja hoidan lapsetkin sitten ihan itte. Että jos kotiäiskä saa noista töistä, niin minäkin haluan. Teen samat työt lyhyemmässä ajassa.
Höh. Olen kotiäiti ja lapsellani on Aspergerin syndrooma ja siihen(kin) liittyen ravataan ties millä asiantuntijalla juttelemassa lapsen uhmakkaasta käytöksestä, mihin palaa yhteiskunnan rahaa. Ei ole itsestäänselvää, että lapset olisivat ns. ongelmattomia, vaikka äiti olisi kotiäiti omasta tahdostaan. Kyllä oikeasti koen itseni joskus aika nollaksi ja jos minulle vielä maksettaisiin jotain palkkaa tästä, häpeäisin vaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotitöistä ja lasten hoidosta kotona pitää maksaa, niin mulle kans. Vaikka käynkin töissä. Teen kaikki kotityöt illalla ja hoidan lapsetkin sitten ihan itte. Että jos kotiäiskä saa noista töistä, niin minäkin haluan. Teen samat työt lyhyemmässä ajassa.
Tiesitkö että sun lapsissa on työtä myös sinun työssäolo aikanasi? Et voi sanoa että tekisit samat työt mutta lyhyemmässä ajassa. Sun lapset on päivän aikana ruokittu monta kertaa, ulkoilutettu, selvitetty parit riidat, askarreltu, laitettu päiväunille.jne. Et sinä niitä illalla tee ja lyhyemmässä ajassa. Miksi tätä ei tajuta!?
Ehkä siksi että kirjoitat psykoloki.
Ja saisiko linkin että kotiäitien lapsilla ei koskaan ole psyykkisiä ongelmia.