Apua kissan kanssa, en tiedä mitä enään teen.
Minulla on melkein 2v kissa joka tekee jatkuvasti sitä että hyökkäilee kimppuun suoraan sanottuna. Jalkaan tai käsiin, yleensä käsiin. Mistä tuo voi johtua?? Kissa on muuten kiltti, sosiaalinen, ei sähise kellekkään yms.... Mutta tämä alkaa olla jo raastavaa kun kädet verinaarmuilla jatkuvasti... Kissa hyökkää kiinni käteen ja jos sen työntää pois niin se hyökkää uudelleen ja tuota jatkuu niin kauan että vien sen toiseen huoneeseen ja laitan oven kiinni. Mikä voisi auttaa tuohon? Leikattu kolli kyseessä. Leikitän sitä päivittäin ja käytän valjailla pihalla etten usko että se voisi tylsyydestäkään johtua???!
Kommentit (46)
Luulen että kissallasi on vain paljon energiaa ja purkaa sen epämieluisalla tavalla. Itse kissa ajattelee kuitenkin vain leikkivänsä ja heiluvat ihmiskädet ja -jalat ovat oivia kohteita hyökkäillä. Oma kissani on samanlainen, haluaisi olla jatkuvasti puuhaamassa jotain jos ei ole unilla. Pitkät kävelyt ulkona aina kun aikaa on auttavat ja väsyttävät kissan koko loppu illaksi. Olen myös ostanut herkuilla/kuivamuonalla täytettävän pallon jota kissan täytyy pyöritellä eteenpäin jotta sieltä tippuu naksuja. Sekin on ollut ihan toimiva keino pitää kissa kiinnostuneena ja pois pahan teosta.
vierailija kirjoitti:
Mellä oli kissalla samaa ongelmaa. Tosin oli jo vanhempi kuin 2v, leikattu tyttökissa. Silloin kun tuli meille, niin kävi jatkuvasti jalkaan kiinni ja raapi. Aloin joka kerta kynsistä huolimatta "rankaisemaan" painamalla kädellä kissaa päälaelle. Nykyään tuo tapa on jäänyt pois. En tiedä mistä johtui.
Olen yrittänyt samaa mutta se vaan perääntyy ehkä 10sek ajaksi ja hyökkää uudelleen. Alan olla niin kypsä tähän tilanteeseen että tämä alkaa vaikuttamaan jo siten että alan pikku hiljaa vihaamaan tuota kissaa. Tää kuulostaa ihan hirveeltä mut mä en vaan voi sille mitään. En haluais luopuakkaan vaan jotenkin saada kitkettyä pois tuon.. kun vaan tietäsi miksi tekee noin..
Mun kissa kanssa tekee tuota välillä ja mun mielestä juurikin silloin, kun olen antanut sille vähemmän huomiota
Vierailija kirjoitti:
Luulen että kissallasi on vain paljon energiaa ja purkaa sen epämieluisalla tavalla. Itse kissa ajattelee kuitenkin vain leikkivänsä ja heiluvat ihmiskädet ja -jalat ovat oivia kohteita hyökkäillä. Oma kissani on samanlainen, haluaisi olla jatkuvasti puuhaamassa jotain jos ei ole unilla. Pitkät kävelyt ulkona aina kun aikaa on auttavat ja väsyttävät kissan koko loppu illaksi. Olen myös ostanut herkuilla/kuivamuonalla täytettävän pallon jota kissan täytyy pyöritellä eteenpäin jotta sieltä tippuu naksuja. Sekin on ollut ihan toimiva keino pitää kissa kiinnostuneena ja pois pahan teosta.
Okei, no hyvä kuulla että tätä tapahtuu muillakin vaikka eihän tuo hyvä juttu ole. Mietin jo että eihän tuolla ole päässä vikaa tms... Mulla on kaksi raapimapuuta ja aktivointileluja ja hiiriä kanssa paljon. Leikitän myös laserilla joka on lemppari selkeästi. Voisiko se siltikin olla tylsyyttä kun noin nuori tapaus kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
vierailija kirjoitti:
Mellä oli kissalla samaa ongelmaa. Tosin oli jo vanhempi kuin 2v, leikattu tyttökissa. Silloin kun tuli meille, niin kävi jatkuvasti jalkaan kiinni ja raapi. Aloin joka kerta kynsistä huolimatta "rankaisemaan" painamalla kädellä kissaa päälaelle. Nykyään tuo tapa on jäänyt pois. En tiedä mistä johtui.
Olen yrittänyt samaa mutta se vaan perääntyy ehkä 10sek ajaksi ja hyökkää uudelleen. Alan olla niin kypsä tähän tilanteeseen että tämä alkaa vaikuttamaan jo siten että alan pikku hiljaa vihaamaan tuota kissaa. Tää kuulostaa ihan hirveeltä mut mä en vaan voi sille mitään. En haluais luopuakkaan vaan jotenkin saada kitkettyä pois tuon.. kun vaan tietäsi miksi tekee noin..
Toisen kissan hankkiminen kaveriksi voisi toimia.
Auttaisko olla kokonaan huomioimatta kissaa kun se tekee noin? Tosta se oppii vaan sen, että kun hyökkää kimppuun saa äidiltä huomiota :) eli kissa täytyy ehdollistaa jonkin positiivisen käytöksen myötä siihen että tulee huomiota.
Huomion hakemiselta kuulostaa.
Ps. ENÄÄ__
Ammut suihkepullolla vettä niskaan aina kun hyökkää. Loppuu lyhyeen.
Anna kissa maaseudulle hoitoon missä voi ulkoilla vapaasti. Totuttelua ensin häkissä ja valvottuna. Ei autoteitä lähellä jne. Kaikkia kissoja ei ole luotu kerrostaloon...
Oot leikkinyt sen kanssa niin et kädet ollu leluna. Nyt joka kerta kun tekee niin, niin ota sellanen varrellinen lelu ja leikitä sen huomio muualle.
Tekeekö teillä kanssa sitä että puree ja kynsii sekä etu että takajaloilla samaan aikaan kun on kiinni kädessä/jalassa? Koska minun kädet on tällä hetkellä ihan ruvella tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no hyvä kuulla että tätä tapahtuu muillakin vaikka eihän tuo hyvä juttu ole. Mietin jo että eihän tuolla ole päässä vikaa tms... Mulla on kaksi raapimapuuta ja aktivointileluja ja hiiriä kanssa paljon. Leikitän myös laserilla joka on lemppari selkeästi. Voisiko se siltikin olla tylsyyttä kun noin nuori tapaus kyseessä?
Voi hyvinkin olla huomionhakua kun on tylsää. Pari vuotiaat on vielä aika leikkisiä. Meidän kissa on jo vanhempi ja eläinsuojeluyhdistykseltä otettu niin käytösongelmat on ihan oletettavia.
Vierailija kirjoitti:
Anna kissa maaseudulle hoitoon missä voi ulkoilla vapaasti. Totuttelua ensin häkissä ja valvottuna. Ei autoteitä lähellä jne. Kaikkia kissoja ei ole luotu kerrostaloon...
Veikkaan että jos se on hoidossa hetken maaseudulla missä saa ulkoilla vapaasti se a) lähtee pakoon b) kun tulee takaisin niin stressaantuu kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Ammut suihkepullolla vettä niskaan aina kun hyökkää. Loppuu lyhyeen.
Tätä on testattu............. Loppuu kyllä siihen hetkeen mutta ei kitke ongelmaa kokonaan pois..
Kattokaa pari jaksoo kissakuiskaajaa, sillä hyviä vinkkejä. Tollaset vesirangaostukset ja huomioimattomuudet ei toimi kissoilla kuten koirilla.
Leikitä edelleen vaan paljon. Selvästi liikaa energiaa. Meillä 15 v kissa ja sekin leikkii ja juoksee ihan hulluna. Tykkää myös olla autossa, niin pienetkin reissut sitä rauhoittaa:)
Vierailija kirjoitti:
Auttaisko olla kokonaan huomioimatta kissaa kun se tekee noin? Tosta se oppii vaan sen, että kun hyökkää kimppuun saa äidiltä huomiota :) eli kissa täytyy ehdollistaa jonkin positiivisen käytöksen myötä siihen että tulee huomiota.
Olen tätäkin yrittänyt mutta se oikeasti sattuu niin vietävästi että huomioitta oleminen on hieman hankalaa :/
Vierailija kirjoitti:
Leikitä edelleen vaan paljon. Selvästi liikaa energiaa. Meillä 15 v kissa ja sekin leikkii ja juoksee ihan hulluna. Tykkää myös olla autossa, niin pienetkin reissut sitä rauhoittaa:)
Autossa tykkää tämäkin olla, en tosin itse omista autoa joten sekin harvinaisempaa herkkua. Matkustuksesta tämä tykkää myös.