Vierailija

Olen 39 vuotias akateeminen nainen. Jäin 1,5 vuotta sitten tyottomaksi. Nyt iskee paniikki kun ahkerastaas hakemisesta huolimatta mistään ei tärppää. Ideoita kaipaisin.

Kommentit (16)

Vierailija

Tjaa-ah... Itse olen samanikäinen mies, mutta kohta tulee 4 vuotta työttömyyttä täyteen. Olen kyllä jatkuvasti hakenut, mutta tähdet eivät ole olleet suotuisia. Eli enpä osaa auttaa. Tuntuu että tämä maa on taputeltu.

Vierailija

Mulla oli sama ongelma pari vuotta sitten. Sit tyrkytin ihan randomina itteeni paikallislehden bloggariksi niin että hommia kotoa käsin. Pääsin sopimukseen päätoimittajan kanssa ja ei menny kun puoli vuotta kun mua pyydettiin juttua tekemään jonkun toimittajan sairastuttua. Suostuin ja nyt oli freelancerina töitä niin paljon kuin jaksais vaan tehdä. Jutuista saa ihan kivasti rahaakin ja blogista mulle maksetaan könttäsumma kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä. -AP

Ok. Niin minäkin. Olen myös akateeminen ja mietin samaa, mistä töitä. Tosin olen sinua pari vuotta nuorempi. Kaikkiin paikkoihin on aina kymmenittäin hyviä hakijoita..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos rahaksi muutettavaa osaamista löytyy, niin töitä on esim. täällä: https://www.upwork.com/o/jobs/browse/skill/microsoft-excel/ ja täällä: https://www.r-users.com/ . Jos taidot ovat lähinnä 100-50 vuotta sitten eläneiden typpien ajatusten toistamista paperille ja kommentoimista, ei silloin voi olettaa, että siitä "osaamisesta" kukaan mitään maksaisi.

Taitaa olla noissa hieman samaa ongelmaa kuin Freelancer.com, Elance.com ja Odesk.comissa, eli intialaiset polkuhinnoittelevat kaiken, ja siihen väliin on taloudellinen itsemurha lähteä Suomesta käsin tekemään yhtään mitään...

Vierailija

Kannattaa ottaa vaikka jotain koulutukseen sopimatonta työtä ensin vastaan ja hakea töissä ollessa oman alan hommia. Paremmat todennäköisyydet, että työnantajat kiinnostuu työssäkäyvästä kuin kotona makaavasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama ongelma pari vuotta sitten. Sit tyrkytin ihan randomina itteeni paikallislehden bloggariksi niin että hommia kotoa käsin. Pääsin sopimukseen päätoimittajan kanssa ja ei menny kun puoli vuotta kun mua pyydettiin juttua tekemään jonkun toimittajan sairastuttua. Suostuin ja nyt oli freelancerina töitä niin paljon kuin jaksais vaan tehdä. Jutuista saa ihan kivasti rahaakin ja blogista mulle maksetaan könttäsumma kuukaudessa.

voisitko tarkentaa paljonko tämmöisistä töistä tarkkaan ottaen maksetaan?

Vierailija

Hei minäkin etsin töitä! :) Tsemppiä AP:lle ja muillekin työnhakijoille.

Turhauttavaa tässä on väsertää noita hakemuksia xxxxx kappaletta tietäen, että menevät varmaan suoraan mappi ö-hön. Oikeasti kiinnostavia paikkoja on auki vähän.

Mitä olette tehneet työttömyytenne aikana, jotta cv:nne pysyy ''täytettynä''? Itse opiskelen.

Vierailija

kannattaa käyttää kaikki mahdolliset kontaktit läpi jos on mahdollista. ite tein osa-aikaistyötä välillä kahtakin ja samalla etsin kokoaikaistöitä. kävin tietenkin opiskelemassa esim: alkoholipassin ja pääsin baarin blokkariksi ja siittä ylöspäin. Kävin ympäri Helsinkiä monessa paikasssa paikanpäällä kysymyssä tarviiko apua ja olisiko heillä töitä. Viimein yksi työnantaja kysyi suoraan, että haluanko tulla työskentelemään hänelle uuteen firmaan, jonka hän oli aukasemassa ja paljon haluan palkkaa. Tässä sitä sitten ollaan täyspäiväisesti töissä. 

Kannattaa tehdä jotain ja käydä  paikan päällä kysymyssä. Itsekkään en tiennyt aijemmin baarihommista mitään, enkä näin naisena olisikaan halunut hirveästi mennä, mutta  näin jälkikäteen siellä kyllä oppi erittäin paljon uutta ja monta hyödyllistä taitoa. Ei kannata etsiä vain "oman alan töitä" 

Vierailija

Jos on työttömänä 1,5-4 vuoden työnhakun jälkeenkin ja jos hakija edes jollain tapaa kunnollinen ja inhimillinen ihminen on, voi siitä silloin tehdä vain sellaisen päätöksen, että töitä on haettu aivan liian verkkaiseen tahtiin.  Ei saa myöskään olla liian kranttu ottamaan muita töitä vastaan, kuin pelkästään niitä itseään miellyttäviä ja täysin omaa osaamista vastaavia töitä.

Joku roti pitäisi siihenkin asiaan saada, että millä perustein ja kuinka kauan voidaan työttömille maksaa yhteiskunnan tukiaisia veronmaksajien rahoilla. Ei käy laatuun sellainen, että toiset raatavat niska limassa yhteiskunnan eteen ja näiden raatajien selkänahasta otetaan koko ajan entistä enemmän, että toiset voivat makoilla sohvalla kotona.

Vierailija

Olen rekrytoija ja sydäntäni särkee ne kaikki erittäin hyvät ihmiset, jotka meillekin jatkuvasti hakevat. Ilmiö on kestänyt noin pari vuotta: suurinpiirtein kaikki hakijat erinomaisia. Töitä ei vain ole. Ei ole siis teidän syy. Viime rekryssä olisimme voineet palkata jokaisen haastatteluun kutsutun. Ehdottaisin katselemaan töitä maan rajojen ulkopuolelta, kun Suomen tilanne on tällä hetkellä toivoton.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaksi muutettavaa osaamista löytyy, niin töitä on esim. täällä: https://www.upwork.com/o/jobs/browse/skill/microsoft-excel/ ja täällä: https://www.r-users.com/ . Jos taidot ovat lähinnä 100-50 vuotta sitten eläneiden typpien ajatusten toistamista paperille ja kommentoimista, ei silloin voi olettaa, että siitä "osaamisesta" kukaan mitään maksaisi.

Taitaa olla noissa hieman samaa ongelmaa kuin Freelancer.com, Elance.com ja Odesk.comissa, eli intialaiset polkuhinnoittelevat kaiken, ja siihen väliin on taloudellinen itsemurha lähteä Suomesta käsin tekemään yhtään mitään...

Ei tuolla juurikaan polkuhinnoittele intalaiset. Noissa töissä pitää nimittäin olla myös laatua ja firmoille voi tulla isojakin tappioita, jos ostaa halvinta eikä hyvää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat