Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Frendit-inhokit

Vierailija
20.09.2016 |

Rakastan Frendit -tv-sarjaa! Aina kuitenkin muistellaan sarjan parhaimpia juttuja. Listataanko vaihteeksi Frendien ärsyttävyyksiä? Mistä jaksosta, kohtauksesta tai hahmosta et tykkää ja miksi?

Minua ärsyttää suunnattomasti se jakso, jossa Ross hermostuu, kun Ben leikkii nukella. Takapajuista, seksististä ja todella dorkaa. Paolosta en hahmona tykkää ollenkaan, rasittava gigolo. Rachelin ja Rossin suhteen vatvominen käy hermoille ja Rossin mustasukkaisuus on kiusallista katsottavaa.

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa paskalle sarjalle. Miten te oikein jaksatte katsoa sitä?

Vierailija
82/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Phoebe. Niin teennäinen, muka-hippi ja muka-kaunis, itseään täynnä oleva ihminen. Kaikissa jaksoissa joissa Phoebe tapaa potentiaalisen kumppanin, korostetaan Phoeben "kauneutta" jollain tapaa, vaikka koko nainen on aivan mitättömän näköinen kamalan nenänsä ja hymynsä kanssa vrt. muut naiset sarjassa. 

Phoebe manipuloi muita jatkuvasti ja on melkoisen tunnekylmä heitä kohtaan, vaikka koittaakin esittää empaattista hahmoa kera traagisen menneisyyden. Kieltää ystäviään ostamasta sisustusjuttuja tietystä ketjuliikkeestä koska ah maailmanpelastus, mutta haukkuu kaikkia heidän selän takanaan jne.

Lempihahmoni on Chandler, jonka letkautukset koskien Joeyn tekemisiä (etenkin koskien tämän uraa!) ovat mahtavia. "Once I was a wooden boy"-tanssi jaksaa naurattaa vieläkin. Myös espresson ylikulutus kohtauksessa, jossa Chandler yrittää erota Janicesta, on hulvaton.

Olipa omituinen luonneanalyysi Pheobesta :O

Sarjan hahmoista Rachel on pohjattoman itsekäs,on valmis jopa pilaamaan Rossin häät vain saadakseen haluamansa.Pheobehan on niin maailmaa rakastava,ettei hänelle voi edes ostaa kukkia koska hän itkee,kun ne kuihtuvat ja sitten pidetään hautajaiset.Hahmo myös kypsyi jotenkin sarjan aikana,aikaisemmin hänellä oli vain lyhyitä tapailusuhteita ja ainakin kerran kaksi eri miestä samaan aikaan,mutta sitten tapasi Miken ja vakiintui.

Chandler on minunkin suosikkini,porukan pelle,mutta oikeasti hellyyttävä tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frendit on ehdottomasti lempisarjani,enkä kyllästy siihen ikinä.Eilen pääsin 10.kauden loppuun,tänään aloitan taas ykkösestä.Saa sitä silti ruotia sarjan epäkohtia,vaikka siitä tykkäisikin.Tämä on hauska ketju!

Vierailija
84/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti Monican hahmokehitys sellaiseksi kovaääniseksi, neuroottiseksi siivoushulluksi, jonka mukahauska Chandlerin kyykyttäminen oli oikeasti välillä vaikeaa katsottavaa. Toisaalta sarjan alussahan Monica oli se porukan täydellinen hahmo (älyttömän kaunis, fiksu, vaatimaton ja mukava), niin kai ihan hyvä että sai vähän särmääkin. Toisinaan meni vaan vähän yli.

Ross taas on lemppari- ja inhokkihahmo. Schwimmer on aivan loistava näyttelijä kaikin tavoin, mutta Ross on ihan järkyttävä kusipää! Seksistinen, mustasukkainen ja kontrolloiva. Kuitenkin oli älyttömän viihdyttävä hahmo, yksi parhaista. PIVOT!

Joeyn ja Rachelin suhde on yleensä se, jonka kohdalla Frendit-maratooni alkaa katkeilla... Joeyn ihastuminen oli mielettömän suloista, ja se, miten hän ja Rachel ystävyyden voimalla saivat homman selvitetyksi. Mut sit oli pakko tunkea niille se väkinäinen romanssi, mikä kaatui ihan täysin siihen kemian ja intohimon puutteeseen! Joeyn ja naishahmojen välinen seksuaalinen lataus perustuu juuri siihen, ettei mitään tapahdu. Se lässähtää, kun jotain yritetään väkisin.

Joeyn hahmokehitys oli muutenkin pettymys. Ensimmäisten kausien aikana muuttuu machosta naistenmiehestä lapselliseksi syöttöpossuksi (jolla silti riittää naisia), ja sellaisena pysyy loppuun saakka. Siinä se.

.

Ja tuhat muuta asiaa, mutta Frendit on jokatapauksessa ihana sarja ja ennen kaikkea ilmiö. Rakastan sen kastia, haastatteluja, behind the scenes-dokumentteja ja bloopereita. Niin lämminhenkinen kaikkine virheineen :)

Vierailija
85/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chandlerin kylähullu kämppis niissä jaksoissa kun Joey asustee hetken yksin luksuskämpässään. Siis aivan sairaan rasittava se äijä eikä hänen "hulluutensa" ollut edes hauskaa minusta. Mitenköhän en huomannut mainintaa tästä vielä, omasta mielestäni koko sarjan ärsyttäväimmät jaksot ja yleensä skippaan ne aina (Frendit katsottu läpi joku 1000 kertaa).

Vierailija
86/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Phoebe on ihan loistava hahmo. Hippimäinen ja vaatimaton, mutta silti hyvin seksuaalinen ja itsevarma. Lämminhenkinen hömelö, joka kuitenkin laukoo teräviä ja hauskoja kommentteja. Empaattinen ja herkkä katujen kasvatti. Jotenkin niin monipuolinen ja ristiriitainen, mutta silti uskottava hahmo :D Eri tavalla kaunis kuin Corteney ja Jennifer, mutta mun silmään yhtä lailla upea.

Vierailija
87/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chandlerin kylähullu kämppis niissä jaksoissa kun Joey asustee hetken yksin luksuskämpässään. Siis aivan sairaan rasittava se äijä eikä hänen "hulluutensa" ollut edes hauskaa minusta. Mitenköhän en huomannut mainintaa tästä vielä, omasta mielestäni koko sarjan ärsyttäväimmät jaksot ja yleensä skippaan ne aina (Frendit katsottu läpi joku 1000 kertaa).

Joo,ei sen Eddien hulluus ollut varsinaisesti hauskaa,mutta tykkäsin siitä,kun Chandler ja Joey saivat yhdessä käännettyä kämppiksen hulluuden häntä itseään vastaan:uskottelelivat,ettei tämä ollut kyseisessä asunnossa koskaan asunutkaan.Ihan viihdyttäviä jaksoja.

Mua ärsytti se tytöt-vastaan-pojat kilpailu ja kämppien vekslaaminen.Ainoat jaksot jotka yleensä skippaan,on ne missä Monica ja Chandler yrittävät salata suhteensa ja kaikki saavat yksitellen selville,se olisi voinut olla hauska läppä jos sitä ei olisi pitkitetty loputtomiin.

Vierailija
88/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frendit on ehdottomasti lempisarjani,enkä kyllästy siihen ikinä.Eilen pääsin 10.kauden loppuun,tänään aloitan taas ykkösestä.Saa sitä silti ruotia sarjan epäkohtia,vaikka siitä tykkäisikin.Tämä on hauska ketju!

Itsellä 9. kausi alussa ja pakko varmaan viimeistään joululomalla aloittaa alusta taas! :D

Itseäni on ärsyttänyt vain Emily ja Charlie (hahmoista siis). Tottakai jotkut jaksot ovat huonompia kuin toiset mutta on tää vaan mun lempisarjani vieläkin! Tulee jotenkin hyvälle tuulelle aina tätä katsoessa.

Monet vitsit eivät toimi ollenkaan suomennettuna ja puhe muutenkin helposti ymmärrettävää, joten katson aina ilman tekstejä.

Joeyn näyttälijä Matt sanoikin muuten haastattelussa, että hänestäkin tuntui, ettei hänen hahmonsa tuntunut kehittyvän ollenkaan muihin verrattuna. Tämä on totta ja vähän häiritseekin, mutta Joey hahmona silti aivan ihana.

Frendit on vaan niin ihana sarja ja jo vähän harmittaakin että oon taas jo näin pitkällä. :D

Vierailija
89/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Phoebe on ihan loistava hahmo. Hippimäinen ja vaatimaton, mutta silti hyvin seksuaalinen ja itsevarma. Lämminhenkinen hömelö, joka kuitenkin laukoo teräviä ja hauskoja kommentteja. Empaattinen ja herkkä katujen kasvatti. Jotenkin niin monipuolinen ja ristiriitainen, mutta silti uskottava hahmo :D Eri tavalla kaunis kuin Corteney ja Jennifer, mutta mun silmään yhtä lailla upea.

Juuri näin! En ymmärrä,miten joku aikaisemmin kuvaili Pheobea teennäiseksi ja manipuloivaksi,hänhän on aidoin tyyppi koko sarjassa ja se omaperäinen hippityyli on mahtava. Tykkään myös siitä,että Pheobella on periaatteita,vaikka hän onkin höpsö hippi.Hän antaa perintökalleusminkkiturkin ohikulkijalle,koska orava suhtautuu tuomitsevasti turkisten käyttöön.Ja lemppaa miehen,jonka kanssa on juuri muuttanut yhteen,koska tämä ampuu häiritsevästi laulavan linnun.

90/158 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 9. kausi alussa ja pakko varmaan viimeistään joululomalla aloittaa alusta taas! :D

Itseäni on ärsyttänyt vain Emily ja Charlie (hahmoista siis). Tottakai jotkut jaksot ovat huonompia kuin toiset mutta on tää vaan mun lempisarjani vieläkin! Tulee jotenkin hyvälle tuulelle aina tätä katsoessa.

Monet vitsit eivät toimi ollenkaan suomennettuna ja puhe muutenkin helposti ymmärrettävää, joten katson aina ilman tekstejä.

Joeyn näyttälijä Matt sanoikin muuten haastattelussa, että hänestäkin tuntui, ettei hänen hahmonsa tuntunut kehittyvän ollenkaan muihin verrattuna. Tämä on totta ja vähän häiritseekin, mutta Joey hahmona silti aivan ihana.

Frendit on vaan niin ihana sarja ja jo vähän harmittaakin että oon taas jo näin pitkällä. :D

Mä en kanssa erityisemmin pitänyt Emilystä ja Charliesta(varsinkaan kun molemmat särki Rossin sydämen,vaikka Ross on ärsyttävä inisijä,on se omalla tavallaan suloinen).

Emilyn olisi pitänyt erota jo siinä kohtaa,kun Ross sanoi alttarilla väärän nimen,eikä suostua sovintoon ja alkaa sanella kohtuuttomia sääntöjään.Muutenkin jotenkin ärsyttävä hahmo alunperinkin.

Charlie taas ei oikein tuntunut itsekään tietävän mitä tahtoi.Ensin oli Joeyn kanssa ja sitten Rossin,vaikka oli koko sen ajan rakastunut eksäänsä.

Joeyn tyhmyys menee välillä överiksi,mutta muuten hän on kyllä aivan ihana tyyppi.

Joey ja Ross ovat myös sarjan ilmeikkäimmät hahmot.

Vierailija
91/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ärsyttävin juoni on se kun Phoebe luulee kissaa äidikseen. Kissan omistaa joku pikkutyttö, ja ketään ei tunnu pahemmin häiritsevän tytön hätä kissastaan. Eikä kukaan uskalla suoraan sanoa Phoebelle, että sillä viiraa päässä.

Vierailija
92/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin otti eniten päähän Rachelin ja Joeyn väkinäinen seurustelu sarjan lopussa sekä se, että Rachelilla oli muka oikeus suuttua niin pahasti Rossin yhden illan jutusta kun halusi itse pitää jotain tyhmää taukoa. Tyhey were on a break!!!!! Tässä jutussa olin aina Rossin puolella.

Muutenkin tykkäsin aina jopa eniten Rossista, ihan paras näyttelijä! Kukaan päähahmoista ei erityisemmin ärsyttänyt, paitsi ehkä Phoebe välillä..

Vierailija
93/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kaikista hahmoista eikä mikään ole vielä ärsyttänyt mua. Phoebe on vähän erikoinen, mutta kuitenkin herttainen hahmo. Joeystä on joo tehty vähän liian tyhmä mutta sitähän tv on, liiallisuuksiin menemistä. Monica ja Rachel on mun suosikkihahmoja, eikä Chandler tai Rosskaan ole pahoja :)

Kaikkien aikojen hauskin kohtaus on se, missä Rachel ja Phoebe pukeutuu kateuksissaan hääpukuun ja Rachel avaa oven deitilleen: " I dooooo!" :D

Olen muuten löytänyt Frendit vasta näin aikuisiällä, ekan jakson katsoin noin 2 kk sitten ja nyt on jo 7 kautta katsottu :D No life.

Vierailija
94/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsytti välillä tosi kuluneet ja vanhentuneet vitsit, jotka toki kuvastivat aikaansa ja joita ei enää voisi samalla tavalla käyttää. Seksismiin sekä homo- ja transfobiaan perustuvat vitsit ovat välillä oikeasti häiritseviä.

Esimerkiksi se jakso missä pelasivat jalkapalloa "tytöt vastaan pojat" oli ärsyttävä jakso.

Vierailija
95/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko "we were on a break"-kuvio ja Rachelin mielen muuttuminen vähän väliä. Ärsyttää, että kukaan ei antanut Rachelin kuulla kunniaansa ja että Ross kuvattiin tarinan suurena pahiksena.

Rachel itse toteaa Monicalle, että hän ja Ross "broke up", eli puhe on nimenomaan erosta. Sitten hän myöhemmin haluaakin Rossin takaisin mutta vetääkin herneet nenään, kun Ross on jo ollut toisen kanssa. Rachel päättääkin muuttaa yksin järjestelyn sääntöjä jälkikäteen, ja yhtäkkiä kyseessä onkin vain ollut hengähdystauko ja Ross on pettänyt Rachelia. Ja Rachel myös toitottaa kaikille, mukaan lukien äidilleen, millainen petturi Ross on.

Juu, ei Rossinkaan käytös mitään ihanteellista ollut, mutta tässä asiassa olen silti täysin hänen puolellaan.

Vierailija
96/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainoa, joka on tuossa "we were on a break" kuviossa hyvin vahvasti Ratchelin puolella?

Jo tuo tilanne, joka johti tuohon breakiin: Ross oli sairaan mustasukkainen täysin syyttä ja käyttäytyi täysin idioottimaisesti. Sitten, kun Rathel toteaa "we need a break from us" niin ei jää edes keskustelemaan, vaan läimäyttää oven kiinni ja menee iskemään lähes ensimmäisen naisen, joka vastaan tulee. Sitten yhteenpalatessa ei ole edes munaa sanoa, mitä meni tekemään, vaan viimeiseen asti juoksee ympäri kaupungin, ettei Rathel vaan kuulisi (eli tietää itsekin, että teki väärin).

En vaan mitenkään pysty säälimään tuossa tilanteessa Rossia.

Vierailija
97/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa parit epäloogisuudet. Mm. Monica ei anna Phoeben hieroa häntä ja tästä on yksi jaksokin. Mutta aikaisemmissa jaksoissa paljastuu, että on käyttänyt Phoeben palveluja.

Toinen on, että Ross on allerginen hummerille mutta syö sitä kuitenkin eikä saa allergista kohtausta/asiasta ei mainita mitään.

Oon katsonut Frendit läpi ehkä 15 kertaa ja löytäisin sieltä noin tuhat epäloogisuutta mutta tässä kaksi pientä. Ärsyttää myös tottakai muut asiat, mm. Rossin mustasukkaisuus ja Joeyn vaihteleva älyn taso.

MInua on jäänyt vaivaamaan se, kun Joey ei muka tiennyt mitä sormilla ilmaan piirrettävät lainausmerkit tarkoittavat, kun olen melkein varma, että hän käyttää niitä jossakin yhteydessä ihan normaalisti tai ainakin ymmärtää, mitä ne tarkoittavat. Mutta en ole täysin varma tästä, onko sinulla konkarina tästä mitään havaintoja?

Nyt vasta käyn keskustelua läpi, en tiedä vastasiko joku jo tähän. Mutta jaksossa, jossa käydään läpi vaihtoehtoisia elämänreittejä, Joey käyttää lainausmerkkejä kun puhuu itsestään "tähtenä". Tätäkö tarkoitit?

Vierailija
98/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla kommentoi, että David Schwimmer olisi Simpsonien Moen ääni. Ei kai??

Vierailija
99/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla kommentoi, että David Schwimmer olisi Simpsonien Moen ääni. Ei kai??

Juuei, vaan Hank Azaria on Moen ääni, joka siis näytteli frendeissä Davidiä Phoeben fyysikkopoikaystävää.

Vierailija
100/158 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hahmoista alkoi kadota seiskakauden kohdilla pehmeys ja lämpö, eniten Monicasta ja Phoebesta. Monicasta muuttui normaalista ihmisestä aivan täydelliseksi psykoksi ja Phoebe sympaattisesta höpsöstä yllättävän narttumaiseksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi