Triptyl kipulääkkeenä ?
Onko kellään kokemuksia triptylistä kipulääkkeenä koviin kipuihin? Sehän on kipukynnystä nostava lääke. Mulle sitä on määrätty 10mg annostuksella, mut hieman epäilyttää... Se määrättiin jo keväällä mut sit siinä oli kaikkee ni en sit ruvennutkaan syömään sitä sillon. Joskus about 2,5vuotta sitten sitä söin n.1-2viikon ajan ja se aiheutti itsetuhoisia ajatuksia sivuvaikutuksena, masennuslääke tmv ku on... Tosin se myös auttoi kipuihin. Mä mietin että mitä jos se lisäis niitä itsetuhoisia ajatuksia taas tälläkin kertaa??
Ja voiko sen sit lopettaa sillei tosta vaan jos vaikka syö sitä sen 10mg? Vai tuleeko niin pienestä annostuksesta vieroitusoireita? Aiemmin söin panacodia viikon ja siitä, vain viikon käytöstä, tuli päänsärkyä kun sen lopetin, ni mietin että tulisko triptylistäkin. Toki triptyl ja panacod on muutenkii erilaisia lääkkeitä joten ei varmaan triptyliin yhtä helpolla jää riippuvaiseks?? Panacodia en voi kipuun syyä koska yliherkkyys ks.napeille...
Minä sain hermokipuihin triptyliä. Ei mitään vaikutusta, paitsi pahoinvointia aluksi.
Yksi lääkärikin mulle sanoi, ettei se ole kovinkaan tehokas lääke.
Tosin ei hermokipuihin muutenkaan mitään tehokasta lääkettä ole.
Yleensä kaikki mitä olen kokeillut, aiheuttaa sivuvaikutuksia ja olen joutunut lopettamaan ne. Mun on pakko ajaa autoakin, joten en ihan kovia mömmöjä voi edes ajatella. Mieluummin sitten ne kivut, kuin näköhäiriöt tai pää sekaisin.