Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40+ vuotiaat naiset, miten ennaltaehkäisette vanhenemisen merkkejä?

Vierailija
20.09.2016 |

Itselläni 42 vuotta mittarissa ja nyt on todella alkanut ahdistaa tämä ulkonäön hiljallinen romahtaminen erityisesti kasvoissa. Rypyt syvenee ja iho veltostuu, apua! Kertokaa sisaret miten te taistelette aikaa vastaan?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken a ja o on huolellinen rasvaus.Rinnat,kämmenet,kaula,kasvot ensisijalla.Tosin tämän aloitin kaksvitosena ja olen rypytön 45-vuotias.

Juuri kysyi mieheni kolmekymppinen työkaveri,kuinka vaimollasi ei ole ryppyjä,vaikka noinkin vanha:)ja kun rypistyn niin rypistyn.Mitään ylimääräistä en kehooni tunge.Ikääntyminen kuuluu elämään.

Vierailija
22/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken a ja o on huolellinen rasvaus.Rinnat,kämmenet,kaula,kasvot ensisijalla.Tosin tämän aloitin kaksvitosena ja olen rypytön 45-vuotias.

Juuri kysyi mieheni kolmekymppinen työkaveri,kuinka vaimollasi ei ole ryppyjä,vaikka noinkin vanha:)ja kun rypistyn niin rypistyn.Mitään ylimääräistä en kehooni tunge.Ikääntyminen kuuluu elämään.

Siis kämmenselät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholia,paljon unta,sopivasti liikuntaa ja hyvää ruokaa.

Vierailija
24/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaan säännöllisesti Ja syön terveellisesti. Jos kasvot rypistyy, niin rypistyköön. Miksi ikä ei saisi näkyä?

Tähän vielä jatkan, että huomattavasti tärkeämpää mulle on se, että ikä ei tunnu. Siksi monipuolinen treeni ja suht terveelliset elämäntavat.

Vierailija
25/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhentaako musta hiusväri ihan oikeasti? Useampi kampaaja, jopa mieskampaajakin on sanonut sen näyttävän hyvältä, ja kehottanut jatkamaan värin pitoa. Olen 45v. Olen ihan suomalainen geeneiltäni, mitä nyt vähän 1/4 osa slaav. perimää.

No kampaajien sanomisiin en luottaisi, ne sanovat, mitä arvelevat asiakkaan haluavan kuulla tai mikä poikii heille rahaa.

Mutta jos olet luonnostasikin hyvin tumma, eivätkä kasvot ole vielä rypistyneet, musta voi toistaiseksi sopiakin. Musta tekee kuitenkin suomalaisen helposti kalpean näköiseksi ja korostaa ihon epätäydellisyyksiä, koska kontrasti on niin vahva.

Erityisesti, jos naama on jo vanha, korpinmusta on luonnoton valinta, koska sen erottaa kilometrin päästä feikiksi. Silloin on parempi jättää jo vähän harmaata sekaan. On suorastaan huvittavaa olla kasikymppinen mustatukka kuten Kirsi Paakkanen.

Vierailija
26/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä laihempi,sitä enemmän/nopeammin rypistyy.Kannattaa vähän pitää lihaa luittensa päällä:)

Vierailija
27/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorella miehellä.

Vierailija
28/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja terveellinen ruokavalio ovat hyviä keinoja  ü

Vierailija
29/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa se on jo myöhäistä.

Olen koko aikuisikäni syönyt vahvaa alfalipoiinihappoa, joka kyllä näkyy.

Samoin olen aina käyttänyt silmänympärysvoiteita ja laadukkaita luonnonkosmetiikkatuotteita.

Vahaa c-vitamiinia myös sekä vahvaa d:tä aina. 

Ei ole rypyn ryppyä ja näytän paljon nuoremmalta kuin mitä olen.

Vierailija
30/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6! Mua kiinnostaa minkä merkin vaatteita käytät?

Samat ajatukset kuin sulla, mutta tosi vaikea löytää vaatteita. Joistakin pienistä kivijalkaliikkeistä löydän ihan kivoja, mutta yleensä mun budjetti ei kestä niitä.

Olen merkkiuskollinen vain alusvaatteissa. Se jäikin muuten sanomatta: hyvälaatuiset, istuvat, muotoilevat alusvaatteet ovat pukeutumisessa hyvin tärkeät erityisesti vanhemmiten. Oma merkkini on Primadonna. Kallis hinta ei haittaa, kun sillä saa todella kestävää ja kaunista laatua.

Koluan aika paljon kirppiksiä. Olen löytänyt ihan merkkivaatteita, pellavaa, silkkiä, kashmiria yms. todella halvalla. Vaatteiden osto sekä kirppiksiltä että kaupoista vaatii kärsivällisyyttä: ostan ehkä korkeintaan joka kymmenennen sovittamistani vaatteista ja sovittamaankin lähden harkiten. Ei koskaan kannata ostaa mitään, mistä ei ole ihan vakuuttunut.

Se mikä sopii, riippuu ihmisestä. Kaikille yhteistä on, että kannattaa panostaa laadukkaisiin materiaaleihin. Mieluummin kaksi ihanaa paitaa kuin kymmenen henkkamaukan rutkua. Ja parempi on olla ostamatta ja ostaa vasta sitten, kun löytää oikeasti hyvän vaatteen.

Ennen kaikkea vaatteen tulee olla oikean kokoinen, jotta se olisi pukeva! Tämäkään ei ole itsestään selvää kun ihmisiä katselee.

Vierailija
31/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä aloittaa 40 vuotiaana. Aurinko, tupakka, alkoholi ja liikkumattomuus ovat tehneet jälkensä jo silloin, jos niille on altistunut. Aurinko ja tupakka ehkä näistä pahimmat. Siihen ei auta mikään ihmevoide. Itse olen aina suojannut auringolta ja tupakoinnin lopetin jo nuorena. Nyt olen paljon rypyttömämpi kuin moni ikätoveri. Toisaalta geeneilläkin on roolinsa. Aloittakaa jo parikymppisinä. N45

Vierailija
32/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa: mä en käytä juuri koskaan rasvoja enkä silti ole rypistynyt. En myöskään pese naamaani puhdistusaineilla tai saippuoilla vaan yleensä vain vedellä, jos en ole sattunut laittamaan meikkiä. Kesällä toki aurinkosuojaa. Mulla on sellaiset geenit. Perheen naiset näyttää kaikki paljon ikäistään nuoremmilta, jotkut jopa useita kymmeniä vuosia. Olen myös 45. Ehkä sinäkään et olisi rypistynyt vaikket olisi rasvannutkaan?

Vierailija
33/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun liki 80 v äitini on sanonut, että ihminen näyttää aina samalta 10 vuotta, sitten tulee vanheneminen nopeasti, mutta sillä naamalla mennään seuraavat 10 vuotta.

Minä olen nyt 47 ja olen ollut suht samannäköinen 38-vuotiaasta asti. Vanheneminen on ollut armollista tällä välillä, mikään ei roiku. Kammottaa jo etukäteen, milloin alkaa roikkumaan...

Vierailija
34/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ahdista ikääntyminen eikä ikääntymisen merkit. Odotan ihan innolla vanhuuttakin. Myönnän, että vihaisen näköiseksi tekeviä sibeliuksia, aion mennä korjaamaan jossain vaiheessa. Olen nyt 40 ja ne ovat vielä aika hentoiset. 

En ole ikinä ruskettanut itseäni. Takana tasan 0 rantalomaa. Tässä iässä eron ehkä alkaa huomaamaan, kun vertaan pari vuotta vanhempaan siskoon, joka on auringonpalvoja. Jos tykkäisin maata auringossa, makaisin, vaikka saisin ryppyjä ja ehkä sen syövänkin. Mutta en ole saanut mitään siitä, että altistan itseni auringolle. En myöskään pidä ruskettunutta ihoa kauniimpana kuin ruskettumatonta ihoa. Ehkä pidän hieman kauniimpana kalpeaa ihoa, ruskettuneita dissaamatta.

Vierailija
35/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 42 vuotta mittarissa ja nyt on todella alkanut ahdistaa tämä ulkonäön hiljallinen romahtaminen erityisesti kasvoissa. Rypyt syvenee ja iho veltostuu, apua! Kertokaa sisaret miten te taistelette aikaa vastaan?

Elän täysillä enkä pelkää ikääntymistä. Miksi pelkäisin? Itsetuntoni ja naiseuteni eivät ole koskaan ollee ulkonäöstä kiinni. Nuorempana en edes ulkonäköä miettinyt, nyt vanhemmiten se tulee useammin puheeksi, kun tulee puhe lapsistani.

Olen jo 60 täyttänyt, elän ja annan muidenkin elää.

Meikkaan ja hoidan ihoani kosteuttaen, puhdistaen, ulkoilen, nautin elämästäni; lapsistani perheineen, miehistä, viinistä ja laulusta. Ja kaiken lisäksi käyn töissä.

Vierailija
36/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Samaa tahtia rupsahdetaan saman ikäisen miehen kanssa.

Minun mieheni on nuorempi. Ennaltaehkäisyn olen aloittanut jo 25 vuotta sitten käyttämällä kosteusvoidetta ja muuten huolehtimalla ihon kunnosta (olen esim. vain kahdesti koko 25 vuoden aikana mennyt nukkumaan meikit naamalla). 

Vierailija
37/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut ennalta-ehkäisyn jo teininä! :D Pesen aina meikit pois enkä meikkaa joka päivä, käytän hyvää kasvorasvaa, kuorin ihoani useasti, välttelen aurinkoa, pyrin syömään terveellisesti, juomaan vettä ja liikkumaan paljon. 

Näin kohta 26v:nä olen tyytyväinen vielä ulkonäkööni mutta kun alkaa ryppyjä tulemaan ja naama veltostumaan niin sitten aion kokeilla laseria, mesolankausta ja/tai botoxia. Sinnittelen kuitenkin mahdollisimman kauan ilman. :D

Äitini ei ole hoitanut ihoaan juuri mitenkään ja on yhä lähes kuuskymppisenä hyvän näköinen. Toivotaan siis parasta! :D

Vierailija
38/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Leikkaukset, langat ja täytteet tekevät naamasta jokerimaisen ja kummallisen näköisen. Onko sitten parempaa näyttää oudolta vai vanhalta....

Panostan kroppaan. Teen pitkiä kävelylenkkejä, pyrin nukkumaan ainakin 7 tuntia (viime yönä jäi viiteen) jne.

Ei vanhenemista voi estää. Jos jotain haluaa tehdä, pitäisi huolehtia jo lapsesta alkaen ettei polta ihoaan,  eikä ilmeile liikaa :)

Vierailija
39/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa: mä en käytä juuri koskaan rasvoja enkä silti ole rypistynyt. En myöskään pese naamaani puhdistusaineilla tai saippuoilla vaan yleensä vain vedellä, jos en ole sattunut laittamaan meikkiä. Kesällä toki aurinkosuojaa. Mulla on sellaiset geenit. Perheen naiset näyttää kaikki paljon ikäistään nuoremmilta, jotkut jopa useita kymmeniä vuosia. Olen myös 45. Ehkä sinäkään et olisi rypistynyt vaikket olisi rasvannutkaan?

Paljon mahdollista.Äitini 66vuotias ja näyttää viisikymppiseltä.Geeneilläkin osa varmasti asiassa.Molemmat olemme aina myös liikkuneet paljon.

Vierailija
40/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta terveyttä vaalin ja olen vaalinut aina ja onneksi se kiinnostaa miestäkin. Syödään terveellisesti (esim. ei sokeria, ei enää vuosiin viljoja, runsaasti kasviksia, sopivasti voita ja kermaa, usein kalaa, vähän lihaa, joka päivä kananmunia, hapanmaitotuotteita päivittäin), vältetään lääkkeitä (kumpikaan ei käytä säännöllisesti mitään ja särkylääkettäkin ehkä pari kertaa / v), liikutaan ahkerasti ja monipuolisesti (uinti, kuntosali, pallopelejä, jooga, hiihto, patikointi..), ulkoillaan paljon, nukutaan riittävästi, harrastetaan paljon seksiä, nautitaan elämästä mahdollisimman paljon, käydään vaihtoehtohoidoissa.

Kuulostaa rasittavalta ja ankealta.