Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävää kiusataan työpaikalla - miten voin auttaa?

Vierailija
20.09.2016 |

Asia on monimutkainen, mutta koitan tiivistää.

Poikaystäväni käy töissä, itse olen ammattikorkeassa. Olemme molemmat alle 30v. Seurustelua takana pari vuotta. Jokin aika sitten huomasin että poikaystävä vaikutti jatkuvasti ahdistuneelta, hän ei ensin halunnut puhua asiasta mutta lopulta kävi ilmi että häntä kiusataan töissä. Olen ymmärtänyt että työpaikalla on kaikenikäisiä.

Lienee aiheellista kertoa tässä kohtaa että poikaystäväni on transmies. Korjausjakso aloitettu yli 10v sitten ja on jo monta vuotta elänyt ihan tavallista miehen elämää, ilman "transleimaa" eikä parisuhteemme poikkea tavallisesta heterosuhteesta millään tapaa. En tiedä miten asia on tullut julki työpaikalla, koska poikaystävä ei kerro transtaustastaan muuta kuin esim. lääkärissä jos on pakko.

Kiusaaminen on sosiaalisissa tilanteissa halventamista, solvaamista, jotain heittoja "en usko että oot mies jos et näytä sun penistä" yms "fiksua" käytöstä. Olen aika ihmeissäni että aikuiset ihmiset sillä tavoin käyttäytyy. Poikaystävä ei haluaisi sanoa esimiehelle koska kokee häpeää.

Tiedän että en ole hänen äitinsä eli ei ole minun tehtäväni ratkaista asiaa. Haluan silti auttaa koska kyllä tämä minuunkin vaikuttaa! Olisiko kellään neuvoa tilanteeseen? Help.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa nauhoittaisin ikävien ihmisten puheet tai jopa videoisin. Pieniä ja huomaamattomia vempeleitä saa nykyään halvalla.

Vierailija
42/49 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on monimutkainen, mutta koitan tiivistää.

Poikaystäväni käy töissä, itse olen ammattikorkeassa. Olemme molemmat alle 30v. Seurustelua takana pari vuotta. Jokin aika sitten huomasin että poikaystävä vaikutti jatkuvasti ahdistuneelta, hän ei ensin halunnut puhua asiasta mutta lopulta kävi ilmi että häntä kiusataan töissä. Olen ymmärtänyt että työpaikalla on kaikenikäisiä.

Lienee aiheellista kertoa tässä kohtaa että poikaystäväni on transmies. Korjausjakso aloitettu yli 10v sitten ja on jo monta vuotta elänyt ihan tavallista miehen elämää, ilman "transleimaa" eikä parisuhteemme poikkea tavallisesta heterosuhteesta millään tapaa. En tiedä miten asia on tullut julki työpaikalla, koska poikaystävä ei kerro transtaustastaan muuta kuin esim. lääkärissä jos on pakko.

Kiusaaminen on sosiaalisissa tilanteissa halventamista, solvaamista, jotain heittoja "en usko että oot mies jos et näytä sun penistä" yms "fiksua" käytöstä. Olen aika ihmeissäni että aikuiset ihmiset sillä tavoin käyttäytyy. Poikaystävä ei haluaisi sanoa esimiehelle koska kokee häpeää.

Tiedän että en ole hänen äitinsä eli ei ole minun tehtäväni ratkaista asiaa. Haluan silti auttaa koska kyllä tämä minuunkin vaikuttaa! Olisiko kellään neuvoa tilanteeseen? Help.

Jätä se. Hän on vakavasti mieleltään sairas. On vain 2 sukupuolta. Muu on mielisairautta.

Transsukupuolinen ei edusta kolmatta sukupuolta. Hän on ihminen joka korjaa sukupuolensa miehestä naiseksi tai naisesta mieheksi. Korjauksen jälkeen hän on "vain" mies tai nainen. Erikseen ovat ne henkilöt jotka kokevat olevansa sekä naisia että miehiä tai eivät kumpaakaan. Se on se kolmas sukupuoli, jos sellaisesta halutaan puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL missä työpaikassa muka kommentoidaan tuollaisia? Onko hän jossain armeijassa töissä, koska muuten en tiedä yhtään paikkaa, jossa puhuttaisiin noin. 😄

Vierailija
44/49 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervot kaappiin. Ennen oli paremmin.

Vierailija
45/49 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkun kaappiinsa ja avain mereen

Vierailija
46/49 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaisiko, mutta itse laittautuisin oikein viehättäväksi ja kävisin joskus moikkaamassa miestä työpaikalla tai hakisin töistä. Pussaisin ja kiehnäisin muiden nähden ja tekisin selväksi, et oon oikein tyytyväinen nainen ja poikiksessa on riittävästi miestä mulle. Saattaisin kysyä (työpaikasta riippuen) et kuka täällä on se tuppimulkku joka aina haluu kaivaa vehkeet esiin ja jättää sille jonkun miespuolisen pinup kuvan et voi sitä ihailla ja jättää varatut rauhaan.

Vierailija
47/49 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli "poikaystävä" on oikeasti nainen, geenejään ei voi leikellä miehestä naiseksi ja toistepäin

Eli olette lesbo suhteessa

Vierailija
48/49 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yks joka on vaihtanut työpaikkaa 2 kertaa kiusaamisen takia. Eri syystä kylläkin kiusattiin koska olen nainen. Paskin puoli on se että kiusaaja ei koskaan joudu vastuuseen, kun kiusattu on se joka joutuu lähtemään. Sama se on koulukiusaamisessakin. Kiusattu on se joka koulua vaihtaa. Jotain on pielessä.

Kiusaajat ovat narsisteja.

Manipuloivat toisia ihmisiä.

Älkää typerät vam.maiset käyttäkö sanoja, joita ette ymmärrä. Kaltaisenne karja kuuluu teuraalle.

Vierailija
49/49 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin missä tahansa eskarissa.

Sanot sille että ettii isoimman ja pahimman tyypin, lapiolla pieksäjäiset ja kukaan ei enään kiusaa.