Käytkö töissä vain rahan vuoksi?
Onko työ sinulle välttämätön paha, joka on vain hoidettava vai oletko siitä aidosti kiinnostunut? Jäisitkö kotiin, mikäli se olisi taloudellisesti mahdollista?
Kommentit (34)
Kyllä, näitä hommia teen vain rahan vuoksi.
Jos voittaisin lotossa, en jäisi kotiin, vaan aloittaisin aktiivisen sijoittamisen tai investoimisen startuppeihin. Töitä sekin.
Kyllä käyn vain rahan vuoksi. Täytyyhän sitä nyt jostain elanto saada, jotta voi maksaa laskut, syödä ruokaa ja harrastaakin jotain.
Mä viihdyn ja tykkään työstäni mutta kyllä olisin mielelläni vapaa kuin taivaanlintu taloudellisesti. Mä matkustelisin paljon tyyliin 2kk per maa/kaupunki/alue, ja tekisin nykyisiä duunihommia ihan vain harrastus ja taidepohjalta (ammatti liippaa graafikkoa). Katselisin Netflixia sieluni kyllyydestä, harrastelisin, söisin aina ulkona jotain terveellistä, liikkuisin... Kyllä olisin onnellinen jeesus sentään :D
Käyn töissä vain rahan takia. Työpaikka sinänsä ihan arvostettu ja palkka kohtuullisen hyvä. Jos saisin tarpeeksi paljon rahaa, jäisin kuitenkin välittömästi pois työelämästä. Ikä 48v ja it-ala.
Peukutukset on täällä aina yhtä epäloogisia. Saman sisältöinen kommentti saa välillä enemmän ylä-, välillä alapeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Peukutukset on täällä aina yhtä epäloogisia. Saman sisältöinen kommentti saa välillä enemmän ylä-, välillä alapeukkuja.
Kaikki ei jaksa peukuttaa kaikkia. Mä luen usein vähän hyppien vastauksia ja rullailen sivua edestakaisin ja peukuttelen sitten niitä vastauksia, jotka osuu silmiin ja jotka olen jaksanut lukea ajatuksen kanssa. Joistakin luen vain sen ensimmäisen sanan tai lauseen, josta käy ilmi jo mielipide ja silloin jää peukuttaminen.
Että tuleehan ne peukut sitten epäloogisesti, kun kaikki ei kaikkia vastauksia peukuta.
Jäisin kotiin. Teen töitä vain palkan takia. Työpaikkana päiväkoti.
Työ noin yleisesti ei ole minulle mikään välttämätön paha, enkä lopettaisi työssäkäyntiä noin yleensä vaikka se olisi taloudellisesti mahdollista. Mutta NYKYINEN työni ON pelkkä välttämätön paha, josta hankkiudun eroon heti kun löydän jotain parempaa. Luojan kiitos teen vuoroja vain tarvittaessa töihin kutsuttavana, ja silloinkin mietin usein, että mitä siitä vuorosta tienaan ja yritän siten motivoida itseni lähtemään. Tyyliin: "Ota se vuoro vastaan, kestä ne 7 tuntia ja vuoro on ohi, saat siitä x euroa joilla voit sitten ostaa asian x"
Vierailija kirjoitti:
En ja siksi olenkin ollut työttömänä jo jonkin aikaa.
En pysty tekemään työtä, joka ei kiinnosta millään tavalla ja josta en mitään saa (paitsi sitä rahaa). Teen vaikka puoli-ilmaiseksi töitä kunhan siitä tykkään.
Kerran olen ollut työssä, josta en nauttinut enkä tykännyt ollenkaan ja joka aamu oli tuskallisen vaikeaa sinne mennä. Sen jälkeen päätin, että ei ikinä enää työtä, josta en tykkää.
No hyvä puoli tuossa on se, ettei sun tarvitse ikinä ostaa kahvikermaa kun sitä valuu persiistä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihmettele ollenkaan ynseitä asiakaspalvelijoita ja hoitohenkilökuntaa ja kaikkia muita työntekijöitä, kun suurin osa täälläkin näköjään vain rahan takia siellä töissä.
Kyllä se on ilo asioida henkilön kanssa, joka selvästi nauttii töistään ja haluaa siellä olla muunkin kuin sen tilipussin takia.
Mitä sinä teet työksesi ja mikä on palkkasi?
Teen töitä opintojen ohessa ja pidän työstä paljon. Valitettavasti opiskelen aivan väärää alaa ja kun valmistumisen jälkeen täytyy vaihtaa koulutusta vastaaviin töihin, teen niitä todennäköisesti hampaat irvessä muutaman vuoden jotta saan sen verran säästöön että pystyn opiskella jotain mikä kiinnostaa. Nykyisessä työssäni jatkaisin muuten, mutta tuntipalkkani nousee n. 80% kun valmistun (vaikka korkea ei ole silloinkaan). Jos olisi mahdollisuus elää tällä osa-aikatyöllä ja siitä saatavalla palkalla niin jättäisin opiskelun sikseen. Harmittaa, että työttömänä ollessa tuli hätiköityä ja haettua kouluun, jolta hyvä työllistymistilanne, miettimättä yhtään että se ei ole alkuunkaan minun juttuni. Jos olisin ollut edes osa-aikatyössä en olisi lähtenyt opiskelemaan...
Minä käyn osa-aikatyössä joka on todella rasittavaa ja kuluttavaa asiakaspalvelutyötä. Olen introvertti ja väsyn joka työputkesta niin, että ne muutaman päivän vapaat menee usein sängynpohjalla. Yritän säästää rahaa ja keksiä jotain muuta. Olen kuitenkin aidosti kiitollinen siitä, että minulla on töitä tällaisena aikana kun niin monella ei ole mitään. Ja se eka päivä vapaiden jälkeen on ihan kiva kun ihmistensietomittari on nollautunut :).
Luulin niin, mutta oltuani 4 kk ns pidennetyllä kesälomalla huomaan kaipaavani toimintaa. Rahaa on ronskisti tilillä (70 kE), mutta ei huvita tehdä mitään joka veisi vähänkään enemmän kulunkia.
Onneksi on tulossa erinäisiä haastatteluita.
Vain ja ainoastaan rahan takia. Vihaan työtäni, työkavereitani ja palkkani on surkea. Harkitsen vakavasti jääväni vapaaehtoisesti työttömäksi mielenterveyteni takia. Tuntuu ettei se pieni palkka enää ole sen arvoista että mielenterveyteni kärsii.