Kohtutulehdus?
Onko kellään kokemusta miltä kohtutulehdus tuntuu? Mulla keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys takana, ekat napit sain to ja loput la,
Eilen päivällä oli ihan hyvä olo joten lähdin telinevoimistelu treeneihin (mulle ei ainakaan mainittu ettei saisi urheilla) koska olo ei ollut menkkoja ihmeellisempi. Samantien treenien jälkeen alko ihan järkyttävä alavatsakipu mihin ei tehonnut edes 800burana, en oo koskaan tuntenut noin kovaa kipua ja jouduin soittamaan ambulanssin koska en voinut liikkua, kuume pomppasi 39asteeseen ja oli sellasta kylmää hikeä ja kouristelua, lääkärissä aloin oksentamaan. Tää on aika pieni paikkakunta ja 'sairaala' on sen verran pieni että heillä ei ollut resursseja muuta kuin ottaa verikokeita ja muita labroja, esim gynekologista osastoa ei ole. Sain kipulääkettä joka auttoi ja kuume laski jo yön aikana, olin tarkkailussa yön. Verikokeista selvis että tulehdusarvot oli vähän koholla.
Nyt aamulla olo on ihan normaali, ei kipua, ei kuumetta, ei mitään! Epäilivät eilen illalla kohtutulehdusta ja sanoivat että siirtävät mut kauempana olevaan synnytyssairaalaan jos kivut jatkuvat, mutta nyt sanottiinkin että voin lähteä kotiin koska kipuja tai kuumetta ei ole?
Onko kellään ollut kohtutulehdusta ja millaista se kipu oli? Jatkuvaa vai aaltoilevaa? Osaako kukaan sanoa että olisko toi urheilu voinut saada aikaan ton koko homman? Siitä ei maininnut lääkärissä kukaan vaikka kyselin.. Ja jos kellään on ollut samanlaisia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä, mä oon ihan ihmeissäni täälä että mistä voi noin vaan pompata tollanen kipu ja kuume joka sitten loppui yhtä ihmeellisesti kuin alkoikin :/
Kommentit (3)
Se oli sellainen sykkivä alavatsa- ja alaselkäkipu. Tai koko lantion alueen kipu. Kova kuume houreineen tuli nopeasti samaan aikaan kun alkoi sattua. Kivut ja kuume nousivat n. puolessa tunnissa äärimmäisiksi. Sain kuitenkin nopeasti avun, koska en ollut vielä kotiutunut synnytyksestä eli olin vielä sairaalassa.
Mulla oli kesällä kohtutulehdus pari kk synnytyksen jälkeen. Oireena oli ensin tiputteluvuoto (jälkivuoto oli siis loppunut jo), joka runsastui parin päivän aikana ihan menkkavuodoksi, ja samalla lämpö nousi hiukan koholle (37,5). Luulin eka flunssaksi ja menkoiksi, mutta sitten alkoi kovenevat mahakivut alavatsalla. Kolmantena yönä kuume nousi yli 39 enkä saanut nukuttua kun oli niin kivuliaita aaltomaisia vatsakramppeja. Aamulla soitin tk:lle, crp oli ~25 ja alatutkimuksessa näkyi "tulehduksen merkkejä". Sain antibiootit ja kuume laski samana päivänä, vatsakivut helpotti parin päivän sisään ja vuoto tyrehtyi viikossa.