Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko työ sinulle välttämätön paha, joka on vain hoidettava vai oletko siitä aidosti kiinnostunut? Jäisitkö kotiin, mikäli se olisi taloudellisesti mahdollista?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Jäisin kotiin jos talous sallisi, samaa mieltä pn mieheni. Mun elämään kuuluu muutakin kuin työ, hoitaisin kotia paremmin, harrastaisin, kyläilisin ja matkustaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En, mutta saisin kyllä ajan kulumaan ilman työtäkin.
Vuosia kävin työssä vain rahan takia, viimeiset 10v olen ollut työssä, jolle on kiva mennä ja jossa myös viihtyy.

Vierailija

Kyllä, vain rahan takia, vaikka palkkani on alle tonnin, eikä sen vuoksi moni töihin menisi. En halua tehdä yhteiskunnalle selityksiä rahankäytöstäni. Tulen toimeen ja se riittää.

Vierailija

Just nyt käyn, sillä vaihdoin vuosi sitten kivan mutta vaativan työn helpoimpaan että noin samanaikaisesti käynnistää omaa yritystoimintaa.

Toivottavasti oma yritys nousee seuraavan 12-18 kk aikana siivilleen ja voin keskittyä pelkästään siihen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En, mutta saisin kyllä ajan kulumaan ilman työtäkin.
Vuosia kävin työssä vain rahan takia, viimeiset 10v olen ollut työssä, jolle on kiva mennä ja jossa myös viihtyy.

Sori, pakko kysyä. Meinaatko että jos saisit valita , menisit nykyiseen työhösi tai saisit harrastaa tai matkustaa mitä tai minne haluat saaden saman palkan kotia jokatapauksessa, valitsisit töihin menon?

Vierailija

En ja siksi olenkin ollut työttömänä jo jonkin aikaa.

En pysty tekemään työtä, joka ei kiinnosta millään tavalla ja josta en mitään saa (paitsi sitä rahaa). Teen vaikka puoli-ilmaiseksi töitä kunhan siitä tykkään.

Kerran olen ollut työssä, josta en nauttinut enkä tykännyt ollenkaan ja joka aamu oli tuskallisen vaikeaa sinne mennä. Sen jälkeen päätin, että ei ikinä enää työtä, josta en tykkää.

Vierailija

Käyn töissä vain rahan vuoksi. Pidän työstäni, mutta en tekisi sitä, jos siitä ei maksettaisi palkkaa. En jäisi kotiin, vaikka se olisi taloudellisesti mahdollista. Paitsi jos saisin kotona saman summan kuin saan palkkaa.

Vierailija

Vain ja ainoastaan rahan takia. Olisin valmis vaihtamaan työpaikkaa tai jäämään kotiin jos saisin saman verran palkkaa/rahaa muualta. Olen jo pitkään miettinyt että onko tässä järkeä, käydä työssä jota inhoaa ja oikeasti suorastaan heittää elämäänsä hukkaan. Mutta toistaiseksi palkkapussin suuruuden tuomat ilot ovat vielä voittaneet. Täksi syksyksi jäin osittaisille hoitovapaalle, joten tunnustellen olisiko nyt vihdoin hetki repäistä irti ja etsiä työ, josta pitäisi.

Vierailija

Vain ja ainoastaan rahan takia, eikä palkka ole kummoinen.

Olen nyt ollut erilaisilla vapailla yli kolme vuotta, opiskelemassa. Mitä kauemmin on pois "sorvin äärestä", sen huonommalta motiivilta raha tuntuu, ja ajatus takaisin menosta yhä vaikeammalta.

Vierailija

Jos ei tarvitsisi käydä töissä rahan takia niin tekisin varmaan saman kaltaista työtä yrittäjänä niin, että olisi vähemmän viikkotunteja ja enemmän vapautta, mutta ehdottomasti tekisin töitä. Nykyinen työ on sisällöltään mielenkiintoista mutta säännöllinen työaika ei ole minun juttuni. Tosin näinhän se sitten menee, että työaikana surffailen netissä samalla kun teen rutiininomaiset työt, ja luovuutta vaativat työt teen illalla myöhään, kun oma vireystilani on korkeimmillaan.

Vierailija

Onko oikeasti jotain muita syitä tehdä töitä kuin raha? Vaikka kuinka rakastaisi työtään, niin kyllä se raha on se suurin motiivi. Eläminen on jollain maksettava.

Vierailija

En kyllä ihmettele ollenkaan ynseitä asiakaspalvelijoita ja hoitohenkilökuntaa ja kaikkia muita työntekijöitä, kun suurin osa täälläkin näköjään vain rahan takia siellä töissä.

Kyllä se on ilo asioida henkilön kanssa, joka selvästi nauttii töistään ja haluaa siellä olla muunkin kuin sen tilipussin takia.

Vierailija

Juu käyn. Virka¨, kohtuullinen keskiluokkainen liksa. Ei kiinnosta työ oikeasti pätkääkään. On teinit vielä kotona ja ikää 47 v. . Suunnitelma on, että jään "varhaiseläkkeelle"  58-vuotiaana. Taloudellisesti on asiat hyvin, nyt on vaan tarkoitus saada nuo teinit säästötili kainalossa maailmalle ja omaa varakassaa paisutettua.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat