Kuinka paljon saat puheluita viikossa ja keneltä?
Itellä aikoinaan puhelin soi jatkuvasti, soiteltiin puolin ja toisin kavereiden, sukulaisten, ja perheen kanssa, illat pitkät meni puhelimessa milloin minkäkin asian tiimoilta.
Nykyään soittelut hoidan pääasiassa minä. Viikkoja saattaa mennä, että vaikkapa siskoni soittaa minulle. Ei pidä sitä mitenkään outona, koska minä soittelen useampaan kerran viikossa kuitenkin.
Teen viikon kokeilun; En soittele kenellekään "huvikseen, tai muuten vaan" ja katson, onko kellään mitään asiaa minullekaan.
Katotaan, miten puhelin pirisee.
Ja aika alkaa nyt.
Kommentit (5)
Nykyään tosi vähän. Aikaisemmin puhelin soi joka ikinen päivä monta kertaa, ensin töissä ja sitten illalla kotona, kun kaverit soittelivat. Sitten menin naimisiin, muutin kehyskuntaan ja pisteenä i:n päälle perustin oman toiminimen ja aloin työskennellä kotona. Työasiat hoituvat pääasiassa sähköpostitse ja puhelimeen soittaa käytännössä vain mieheni tai vanhempani.
Puhun jonkun ystäväni kanssa puhelimessa ehkä kerran viikossa. Tuntuu, että soitan itse heille useammin, kuin he minulle. Kerran tai kaksi viikossa puhun äitini tai isäni kanssa ja ehkä kerran päivässä mieheni kanssa, kun koordinoimme menojamme tai soittelemme muuten vain.
Onneksi olen edes Facebookissa tekemissä muiden ihmisten kanssa. Muuten tuntisin itseni tosi yksinäiseksi.
Mies soittaa jossain vaiheessa päivää, joka ikinen päivä, joskus useamminkin. Lisäksi puhun mutsin kanssa viikottain ja satunnaisesti ystävien kanssa plus kaikki puhelinmyyjät ja satunnaiset viralliset puhelut. Yhteensä varmaan noin 15-20 puhelua viiikossa.
Toinen vanhemmistani, yksi isovanhempi + puhelimyyjät joskus. Kaverit (ne vähäiset) ovat yhteyksissä lähinnä somen kautta, eivät soittele montaa kertaa vuodessa.
Mies soittaa välillä ja sit joskus puhelinmyyjä tms. Muutaman viikon aikana soittaa sit lisäksi mun isä ja veli joskus. Kaveri soittaa muutaman kuukauden aikana.
No vouti soittelee useasti, mut onneksi kohta puhelin menee kiinni.