Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Elikkä lyhyesti: olen aina halunnut koiraa, mutta vanhempani allergian takia ei sellaista voitu koskaan omaan perheeseen ottaa. Nyt (olen 24) minulla on ollut jo yli vuoden entistäkin pahempi koirakuume ja olen vakavissani alkanut miettiä, josko vaikkapa vuoden parin sisään ottaisin koiran. Olisin tuolloin toivottavasti jo työelämässä eli elämäntilanne olisi siinä mielessä ok, nyt olen opiskelija.

Koiran sitovuus kuitenkin mietityttää. Ei niinkään se, että töistä pitäisi tulla suoraan kotiin ja koiraa olisi pakko lenkittää ja aktivoida päivittäin, vaan se, että tietyt asiat elämässä pitäisi unohtaa seuraaviksi 10-15 vuodeksi. Ei voisi muuttaa halutessaan toiselle puolelle maailmaa töihin tai reppureissata puolta vuotta tai edes kuukautta putkeen. Tällä hetkellä matkustaminen on minulle keskeinen osa elämää ja vaikka suurin osa reissuista on lyhyitä (viikko-2 viikkoa) niin tuntuu niin lopulliselta, että pitkät reissut olisivat käytännössä kokonaan poissa laskuista tulevaisuudessa.

Löytyykö täältä muita samalla tavalla ajattelevia tai ajatelleita? Oletteko päätyneet koiraa ottamaan vai lykkäämään hankintaa? Oletteko matkustelleet ilman koiraa kuinka paljon?

Kommentit (9)

Vierailija

ota joku pieni koira mikä ei vaadi niin paljon liikuntaa.meidän sheltti ainakin on sohvaperuna :D tosin eihän sitä etukäteen voi tietää koiran luonnetta.collie on meillä sen sijaan vaatinut todella paljon liikuntaa.kumpikin vaatii huomiota, vähän kuin pikkuvauva.

Vierailija

Olen samassa tilanteessa - koiran hankinta harkinnassa, mutta olen yksin, asun eri maassa kuin vanhempani ja sisarukseni, ja joudun välillä matkustamaan. Lisäksi myös _haluan_ matkustaa, tokikaan en puolta vuotta kerrallaan.