Wilmasta tuli taas käskyä:
Makeita leivonnaisia pitää leipoa lauantaiksi koululle. No vaimo ei osaa / jaksa. Minä sitten perheenisänä toki uhraudun leivonta-hommiin, vaikka vähäisen vapaa-aikani käyttäisin mieluusti muuhun. Mutta kun ne on jonkun leivottava.
Haluaisin nyt arvon palstalaisista leivontavinkkejä nimenomaan sellaisista leivonnaista, joihin lisätään täyte jälkikäteen eli paistamisen jälkeen.
Kommentit (35)
Vierailijax kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräytäpä pellillinen tahi kaksi mokkapaloja!
Lisätäänkö mokkapaloihin täyte leipomisen jälkeen? Tämä oli ruokareseptin pyyntö. Anteeksi tietämättömyyteni. Eli haluttiin "raaka = ei kypsytetty" täyte leivonnaisiin, jo siis lisätään tai pursotetaan leivonnaiseen jäljestäpäin. AP
No jos on noin yksityiskohtaiset vaatimukset, niin pyydä myös resepti.
Vie niille kaupasta ostettu täytekakkupohja ja kermavaahtoa.
Sokerikakku. Tee leivinjauheella, jos olet aloittelija. Klassikko. Joka ei siitä tykkää on wt.
Vierailijax kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräytäpä pellillinen tahi kaksi mokkapaloja!
Lisätäänkö mokkapaloihin täyte leipomisen jälkeen? Tämä oli ruokareseptin pyyntö. Anteeksi tietämättömyyteni. Eli haluttiin "raaka = ei kypsytetty" täyte leivonnaisiin, jo siis lisätään tai pursotetaan leivonnaiseen jäljestäpäin. AP
Olisko vaikea hakea mokkapalojen ohje esm. googlella... sen luulisi onnistuvan ihan hyvin mieheltäkin.
Siinä on muistaakseni eräs spessuvaatimus, että erästä vähän äklön makuista ainetta ruokalusikallisen verran piti saada sekoitettua muuhun täytteeseen siten, että se ei erotu mitenkään omanaan. Näin muistelin. AP.
Höpöhöpö wilmasta mitään tule, että PITÄÄ leipoa. Se on täysin vapaaehtoista.
Toisaalta mua ketuttaa ne vapaamatkustajat, jotka ei koskaan osallistu luokan talkoisiin. Yleensä niitä on puolet väestä ja mä olen ollut siellä tekijäpuolella. Lapset on peruskoulunsa loppupuoliskolla, enkä todellakaan enää leivo mitään.
Vierailijax kirjoitti:
Siinä on muistaakseni eräs spessuvaatimus, että erästä vähän äklön makuista ainetta ruokalusikallisen verran piti saada sekoitettua muuhun täytteeseen siten, että se ei erotu mitenkään omanaan. Näin muistelin. AP.
Ainetta ei kuitenkaan ollut kerrottu tarkemmin?
Mielenkiintoisia vaatimuksia toki teillä Wilmaan tulee vaikka olisikin kerrottu.
Meillä kerättiin leirikoulurahart niin, että ne leipoi, jotka halusivat, ja ne jotka halusivat antaa vain rahasumman leirikoulua varten, eivät leiponeet eivätkä myyneet mitään.
Vierailijax kirjoitti:
Ai jokainen spruittaa joukkoon oman täytteensä? Tuleeko sulla ihan yhdellä kerralla tuo vaadittu ruokalusikallinen? Onko tämä varmasti joku tapahtuma, missä lapsiakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailijax kirjoitti:
Ai jokainen spruittaa joukkoon oman täytteensä? Tuleeko sulla ihan yhdellä kerralla tuo vaadittu ruokalusikallinen? Onko tämä varmasti joku tapahtuma, missä lapsiakin?
Tarkista nyt eka oliko se viesti todella lapsen Wilma viesteissä vai erehdyitkö likkaamaan muualle.
Jospa käyttäisit vaan omaa vaimoa ja heität täytteet sinne minne ennenkin ja mkä kullekin parhaiten sopii.
Mä kyllä niin ymmärrän miehiä. Itsekin välillä laitan jotain valkovuotoa pillusta vaniljakastikkeen joukkoon. Ihan vain piruttani, kun ei millään huvittaisi tehdä niitä leivoksia. Mutta pakko kun on (valtava sosiaalinen paine), niin tehdään sitten edes jotain jäynää!
Isät ovat ihan yhtä velvoitettuja leipomaan lastensa kouluun leivonnaisia kuin äidit! Prkl!
Onneksi kouluun ei tarvitse viedä herkkuja, ei se Wilma on mikään ehdoton määräyskirjausten paikka.
Vierailijax kirjoitti:
Makeita leivonnaisia pitää leipoa lauantaiksi koululle. No vaimo ei osaa / jaksa. Minä sitten perheenisänä toki uhraudun leivonta-hommiin, vaikka vähäisen vapaa-aikani käyttäisin mieluusti muuhun. Mutta kun ne on jonkun leivottava.
Haluaisin nyt arvon palstalaisista leivontavinkkejä nimenomaan sellaisista leivonnaista, joihin lisätään täyte jälkikäteen eli paistamisen jälkeen.
No, miksi pitää leipoa? Onko taas jotku rahankeruu käynnissä? Eikö ne voitaisi lopettaa?
Siis onko siellä myyjäiset vai mitä ihmettä? Oudot ehdot leivonnaisille...