Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
punahuuli

Mua jaksaa aina kummastuttaa, miten ihmiset löytää yhtään mitään Stokkan kosmetiikkaosastolta. Jos tarvitsen vaikkapa huulipunaa, talsin tutun merkin hyllylle. Siihen sitten saapuu myyjätär, joka tarjoaa apua. Tällä kertaa annan auttaa ja myyjätär ohjaa jonkun toisen merkin luokse ja alkaa puoliväkisin myydä tätä ainutlaatuista (ja ainakin tuplaten kalliimpaa) tuotetta. Kun kysyn, onko ihan varmasti paljon pigmenttiä, saan vastauksen että on ja laadultaan tosi pitkäkestoista. Siinä sitten teen empien päätöksen, ostan punan ja kotona huulille levitettynä huomaan, että nonni, huulirasvaahan tämä hieno YSL:n uutuus on. Tarkemmin kun asiaa pohdin, tajusin nähneeni myyjättären rinnassa merkin, josta epäilen hänen edustavan kyseistä merkkiä. Erään kerran sitten talsin voidemaisen luomivärin luokse, josta taas likipitäen käsikynkässä toisen merkin tykö. Edellisestä kerrasta viisastuneena huomaan innokkaan myyjän rintapielestä merkin ja yhdistän hänet kyseisen tuotemerkin myyjäksi. Koska myyjät eivät muita merkkejä edes ehdota, näyttää väkisinkin siltä, että muut ovat kilpailijoita. Stadin Stokkalla sentään ymmärtää että jokaisessa pilttuussa on justiinsa sen merkin tuntija (eli maahantuojan edustaja?), muissa myymälöissä ei. Haluaisin niin kovasti puolueetonta palvelua. Ainiin, voinhan mennä muuallekin :D

• ylös 39
  • alas 6

Kommentit (15)

Vierailija

Juu, sitähän ne tekee täällä Oulussakin. Minä olen itse sen verran törkeä, että palaan vain siihen katselemalleni alkuperäiselle hyllylle ja sanon, että haluan tämän huulipunan tässä ja tässä sävyssä, kiitos. (Ronkkisin itse ne tuotteet sieltä laatikoista jos kehtaisin.)

• ylös 26
  • alas 1
Vierailija

No siinähän menet esim. Macin meikkejä ostamaan muualta :D Mistäs käyt ostamassa?

• ylös 6
  • alas 18
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Oivalsin kerran kysyä stokkalta sähköpostilla herkälle iholle soveltuvaa kosmetiikkatuotetta - minkä tuotemerkin osastolta sellaista löytäisin. Vastausta vaan en milloinkaan saanut. Tuote löytyi kilpailijalta.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Tapiolan Stockmannin miesmyyjä ja meikkitaiteilija on ehdottomasti paras myyjä! Nimi on ehkä Hannu? Häneltä saa ihan huippupalvelua ja on asiantunteva!

Vierailija

Siellä pitää vaan olla tiukkana ja pysyä kannassaan,ei saa olla johdateltavissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tapiolan Stockmannin miesmyyjä ja meikkitaiteilija on ehdottomasti paras myyjä! Nimi on ehkä Hannu? Häneltä saa ihan huippupalvelua ja on asiantunteva!

Et kai sä Hannu ny ite kirjottanu tätä? soo soo!

• ylös 13
  • alas 5
Vierailija

Ne myyjät on ulkoistettu ja työskentelee tietyille merkeille, osa ainakin provikkapalkalla.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Juuri ajattelin kirjoittaa samasta aiheesta. Haluaisin uuden kuorinta-aineen ja olen asiaa yrittänyt netistä tutkia, mutta seulonta on tosi hankalaa. Tiedän jo etukäteen tuon kuvion jos menen Stockalle, missä joskus sai tosi hyvää palvelua kosmetiikkaosastolla, mutta nykyään kukaan ei tarjoa muuta kuin omaa merkkiään. Niin ärsyttää nämä kaikki tavaratalojen shop-in-shopit ja erikoismyyjät silloin kun ei ensisijaisesti hae tuotetta jonkin merkkisenä vaan parhaana mahdollisena omaan tarpeeseen.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Ja sitten ihmetellään, että miksi Stockka on ollut jo useamman vuoden siipimaassa ja kannattavuus laskenut. Minusta yksi selkeä syy on se, että Stockalta ei saa mitään erityistä, mitä ei muualta saisi. - Yksi asia, millä Stocka voisi kilpailla tai yrittää kilpailla olisi panostaminen palveluun, joka kattaa koko osaston. I

tselläni ei ole kokemusta meikkiosastolta muuten kuin satunnaisten lahjojen ostajana mutta esimerkiksi miesten vaateosastolta on. - Jos siis voi enää puhua jostain sellaisesta vanhanaikaisesta kuin miesten vaateosasto,  Viime vuosina olet saattanut yhä useammin huomata olevasi shop-in-shopissa (kauppaliikkeessä- toisen kaupan sisällä), jossa kun kysyt sanotaanko nyt vaikka talvitakkia, niin myyjä -jos sellaisen tavoitat- kyllä esittelee sinulle kyseisen shopin valikoimaa, mutta hänen palvelualttiutensa löytää sopivaa takkia koko osastolta, shopin ulkopuolelta  on usein turha odottaa.

Ei myyjässä sinänsä mitään vikaa ole. Hän tekee vain työtään n.n merkin edustajana, mutta etsiessään ja hakiessaan itselle sopivaa (talvitakkia) niin aikaa saa varata vähän enemmän. 

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vituttaa käydä nykyään Stockalla, kun siellä on kaikki tuotteet niin tiukasti laiteltu merkeittäin. Shop-in-shop on syvältä. Jos vaikka takkia etsii, joutuu käymään läpi sata rekkiä ympäri tavarataloa sen sijaan, että takit löytyisivät takkiosastolta.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Ehdottomasti näin. Olen käynyt Stockalla vuosia ja vain Stockalla juuri siksi, että sieltä löytyy kaikkea saman katon alta. Nyt sieltä ei löydy mitään. Koko valikoiman kiertelyyn menee liikaa aikaa.

• ylös 12
  • alas 0
KosmetiikkaFriikki

Konsulentit eivät ole Stockan palkkalistoilla vaan oman edustamansa brändin. Totta helvetissä he haluavat omat provikat ja siksi ohjaavat asiakkaat oman brändinsä luo (joka usein valitettavasti kalliimpi mitä asiakas ehkä etsinyt) Kannattaa tutustua tuotteisiin netissä ja lukea siltä arvostelut.

Vierailija

Menkää Kicksiin tai Sokokselle. Aina löytänyt tarvittavat. Kicksissä on kyllä pieni valikoima eikä niin paljon noita kalliimpia merkkejä, mutta todella hyvä palvelu. Sokokseltakin oon saanut kyllä aina hyvät meikit. Pari kertaa etsinyt just tietyn väristä tai tietyn koostumuksen omaavaa huulipunaa tai meikkivoidetta ja aina on käyty kaikki meikit läpi kunnes löytyy oikea. Miks te käytte vielä Stockalla? Sokoksella yhtä hyvä valikoima.

Vierailija

Tytär ainakin sai ensiluokkaista palvelua Tapiolan Stockalla. Myyjän kanssa katsoivat netistä lakkiaismekon tarkan sävyn ja hän etsi siihen tasan sopivan huulipunan, joka todella kesti koko päivän huulilla ilman korjauksia. 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat