Ruoka-apu Helsingissä, auttakaa ummikkoa
Saako mistään ruoka-avusta ruokaa enää iltapäivisin? On olemassa erikseen opiskelijoiden ruoka-apu, mutta sekin on tarkoitettu vain alle 25-vuotiaille opiskelijoille. Rahat ei mitenkään riitä enää loppukuulle ja kaapit alkaa vähitellen olla jo tyhjiksi syöty... Aamulla en voi mennä jonottamaan koska joudun olemaan koulussa. En usko että oppilaitokseni hyväksy poissaoloa edes tällaisesta syystä, ainoastaan lääkärintodistuksella voi olla pois.
Ja ennen kun joku tulee valittamaan, niin työt loppuivat, opintotuen tukikuukaudet myös loppu. Toisin sanottuna, minulla ei ole muita tuloja kuin kelan asumistuki. Sossuun on varattu myös aika, mutta sossujen päätökset tunnetusti on aika mielivaltaisiakin.
Kommentit (37)
Missä tuo opiskelijoiden ruokajakelu on? Pitääkö siellä olla joku todistus opintotuesta tms...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Ehkä tätä voisi kokeilla, niin ei tarvitse olla koulusta pois. Ei käynyt itsellä tällainen vaihtoehto edes mielessä.
Valitettavasti ei onnistu. Kaikki jaetaan sitä mukaa kun noudetaaneikä mitään voi ns. varata tai laittaa syrjään
Voi harmi! Eli lintsattava on. Mutta pakko sinne jonoon on mennä kun nytkin on nälkä eikä enää syötävää kaapeissa... Tilillä 6 euroa koko loppukuuksi :(
Kävin siellä sossussa ja sanoivat että voi voi. Opiskelijoiden asiat eivät heille kuulu, koska on kelan tehtävä tukea opiskelijoita, ei sossun.
Vierailija kirjoitti:
Missä tuo opiskelijoiden ruokajakelu on? Pitääkö siellä olla joku todistus opintotuesta tms...?
Kelan sivuilta pystyy tulostamaa viimeisimmä päätökset. Ja jos menee vaikkapa sossuun tulostamaan niin tulostaminen on ilmaista. Joissan paikoissa myös kelasta voi tulostaa ilmaiseksi.
Tietääkö joku että missä ruoka-avussa on parhaat avustukset? Eli saa oikeasti ruokaa monelle päivälle, ei vain yhtä leipäpussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kestän sen häpeän kun olen siinä jonossa? Ihan hirveää ajatella että jokuhan voi vaikkapa kuvata sitä jonoa tms. Tai mitä jos joku tuttu näkee...
Nostat vaan pään pystyyn, ja jos joku tuijottaa, niin iske vaikka silmää hänelle tai hymyile kuin idiootti.
Sä olet sä ja ole p*rkele itsestäsi ylpeä, vaikka seisoisit missä jonoissa.
Toivon että voisin olla pää pystyssä siellä. Ehkä pahinta jos entiset työkaverit tai koulukaverit näkee.
Miksi ne koulukaverit näkisi, jos eivät itse lintsaa samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kestän sen häpeän kun olen siinä jonossa? Ihan hirveää ajatella että jokuhan voi vaikkapa kuvata sitä jonoa tms. Tai mitä jos joku tuttu näkee...
Nostat vaan pään pystyyn, ja jos joku tuijottaa, niin iske vaikka silmää hänelle tai hymyile kuin idiootti.
Sä olet sä ja ole p*rkele itsestäsi ylpeä, vaikka seisoisit missä jonoissa.
Toivon että voisin olla pää pystyssä siellä. Ehkä pahinta jos entiset työkaverit tai koulukaverit näkee.
Miksi ne koulukaverit näkisi, jos eivät itse lintsaa samaan aikaan?
Jos eivät ole juuri samoilla kursseilla?
Mulla ei ole nyt aikaa googlailla, mutta mites se EU-ruokakassi? Joillain paikkakunnilla vapaaseurakunta jakaa sitä illalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole nyt aikaa googlailla, mutta mites se EU-ruokakassi? Joillain paikkakunnilla vapaaseurakunta jakaa sitä illalla.
Ilmeisesti ei jaeta Helsingissä. Ainakaan tuon nälkäiselle tehdyssä opassivustossa ei mainta mitään.
Nosto. Tietääkö joku noista Eu-kasseista?
Noi eu-kassit on ihme salaisessa jakelussa. Soitapa diakonille tai vapaaseurakuntaan ja eu-kasseista, häkä osaavat kertoa. Sen saamiseksi eivaadita mitään todisteita...
Vierailija kirjoitti:
Noi eu-kassit on ihme salaisessa jakelussa. Soitapa diakonille tai vapaaseurakuntaan ja eu-kasseista, häkä osaavat kertoa. Sen saamiseksi eivaadita mitään todisteita...
Aika erikoista ettei tällaisesta vaihtoehdosta kerrota mitenkään julkisesti. Kyllä moni köyhä sinnittelee niin vähillä ruoilla ja sitten ei edes kerrota että jossain jaetaan ruokaa.
On se niin hirveää jos joku köyhä voisi vahingossa ruokaa saada. Totta kai ne kassit pitää salailla. Kuolkoot heikompi aines... Ihana tämä kokoomusvaltio missä elämme.
Meidän paikkakunnalla nimenomaan vapaaseurakunta jakaa eu-kasseja (jauhoa, makaronia, kaurahiutaleita, hapankorppua, maitojauhetta tmv), mutta tästä ei ole mainintaa nettisivuilla. Joskus on ollut pieni ilmoitus paikallislehdessä.
Malmilla saalem jakaa ruokaa ma klo 17 ja to 17, riittää kun neljältä on jonottamassa
Vierailija kirjoitti:
Meidän paikkakunnalla nimenomaan vapaaseurakunta jakaa eu-kasseja (jauhoa, makaronia, kaurahiutaleita, hapankorppua, maitojauhetta tmv), mutta tästä ei ole mainintaa nettisivuilla. Joskus on ollut pieni ilmoitus paikallislehdessä.
Oho, onpa outoa ettei missään mainita!
Vierailija kirjoitti:
Malmilla saalem jakaa ruokaa ma klo 17 ja to 17, riittää kun neljältä on jonottamassa
Ja saa kököttää pienen ikuisuuden penkissä virsiä ja jumalan sanaa kuunnellen
Valitettavasti ei onnistu. Kaikki jaetaan sitä mukaa kun noudetaaneikä mitään voi ns. varata tai laittaa syrjään