Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoliitto ja ero. Asunto pitäisi löytää. Miten menettelisin tälläisessä tilanteessa?

Vierailija
19.09.2016 |

En jaksa kovin romaania alkaa kirjoittamaan, koitan lyhkäsesti selittää... Eli ero ehkä olisi tulossa, ei lapsia. Olen kuntoutustuella. En haluaisi jäädä tälle paikkakunnalle asumaan, vaan asunto pitäisi löytyä muualta.

Haluan jonnekin mahd. pienelle paikkakunnalle asumaan. Jos haen jonkun kunnan rivari asuntoa ja niissä hakemuksissa yleensä kysytään, miksi muutan tai haluan muuttaa sinne (esim opiskelu, työ), mutta kun mulla ei ole mitään tuommosia syitä? Syynä olisi tyyliin "Ihan muuten vaan" ja sehän kuulostaa typerältä? Voiko tuolleen laittaa hakemukseen?

Ja jos mä laitain vaikka toriin asunnon haku ilmoituksen, niin siellä pitää valita tietty maakunta ja kaupunki, mutta kun en tiedä minne olisin muuttamassa, kun ei mulla ole mitään yhtä ja tiettyä paikkaa vaan voisin muuttaa vaikka minne?! Esim. jos olisin päässyt opiskelemaan vaikka Sodankylään, niin hakisin toki asuntoa Sodankylästä tai lähettyviltä. Mutta kun mulla ei ole mitään tälläistä syytä.

Haluan muuttaa muualle siksi, koska mies jää tälle paikkakunnalle asumaan, en haluaisi törmätä häneen enään koskaan, täällä on myös ihan liikaa huonoja muistoja, haluaisin ns. aloittaa puhtaalta pöydältä. Ja myöskin yksi syy se, etten yksinkertaisesti viihdy täällä yhtään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) Kuntoutustuki on väliaikainen kansaneläke, voit muuttaa minne haluat.

b) ero on syy muuttoon. Moni muuttaa eron jälkeen toiselle paikkakunnalle. Tai voit kirjoittaa, että ero & työnhaku tms. Kuntoutustuella saa tosiaan tehdä töitä jonnekin 600e/kk ilman että tuki menee.

Pari vinkkiä:

-Kartoita opiskelumahdollisuuksia lähialueilla, mitkä alat sinua voisivat kiinnostaa?

-Mitä harrastat? Mitä haluaisit harrastaa? Onko kunnassa mahdollisuuksia tähän, millainen työväenopisto?

-Selvitä kunnan sisäiset julkiset yhteydet ja yhteydet naapurikuntiin, erit. jos ei ole autoa. Kannattaa selvittää myös kulkuyhteydet isompiin kaupunkeihin.

- Ja peruskaupat, tyyppiä Lidl, S- ja K-market. Itse olen yleensä pitänyt myös hyvänä asiana, että kunnasta löytyy Tokmanni tai muu vastaava josta saa ruuveja, lamppuja ja muita halvalla.

-Jos ruotsin kieli ei ole vahvin alueesi ja pelkäät vieraalla kielellä kommunikointia (joillakin sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivillä on tätä), karsi selkeästi kaksikieliset kunnat pois

-Olisiko mahdollista, että selvittäisit, onko kaupungissa / lähikaupungissa jonkun tai joidenkin yhdistysten ylläpitämää taloa, jossa voi käydä viettämässä aikaa ja tutustumassa ihmisiin? Juuri sen aikaa, kun pystyt ja jaksat.

Tässä oli oikein hyviä vinkkejä, kiitos.

AP

Vierailija
22/28 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000000712815.html

Muuta johonkin missä on paljon miehiä suhteessa naisiin, paremmat todennäköisyydet löytää hyvä mies :) Itsekin olen kärsinyt masennuksesta ja syön edelleen masennuslääkkeitä, ja suhde kunnolliseen mieheen on kyllä auttanut jaksamaan tässä pahassa maailmassa :D

Ja suosittelen kanssa googlailemeen eri kuntia, miltä näyttävät ja mitä mieltä ihmiset ovat paikasta. Jaksamisia!

Vierailija
24/28 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ap teilaa Varkauden sillä perusteella, että "ei ole kunnon keskustaa ja kauppoja", jos kerran haluaa muuttaa mihin tahansa pikkukaupunkiin.

Vierailija
25/28 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ap teilaa Varkauden sillä perusteella, että "ei ole kunnon keskustaa ja kauppoja", jos kerran haluaa muuttaa mihin tahansa pikkukaupunkiin.

Ei se olekaan se syy, siellä käydessä tuli vain heti sellainen tunne, että tänne en ainakaan asumaan halua. En osaa sen tarkemmin syitä sanoa, se oli vain se "tunne" mikä tuli. Sitten taasen esim. Kangasniemi voisi olla yksi varteen otettava vaihtoehto, jossa voisin vaikka asuakin. Tuli ihanan kotoisa tunnelma, kun siellä joskus kävin.

AP

Vierailija
26/28 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hiljennä tok, kohta on suonejok ;) Täällä on tilaa! Tuu tänne.

Vierailija
27/28 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan se syy, siellä käydessä tuli vain heti sellainen tunne, että tänne en ainakaan asumaan halua. En osaa sen tarkemmin syitä sanoa, se oli vain se "tunne" mikä tuli. Sitten taasen esim. Kangasniemi voisi olla yksi varteen otettava vaihtoehto, jossa voisin vaikka asuakin. Tuli ihanan kotoisa tunnelma, kun siellä joskus kävin.

AP

Minä ymmärrän ap:ta ei tänne kukaan halua tulla, oikeasti. :D Mutta mitenkäs olis Asikkala? Lyhyt matka Lahteen, mistä löytyy kauppoja yms. Itse asuin siellä 3v opiskeluiden ohessa, ja viihdyin hyvin. :) 

Vierailija
28/28 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tänne Iisalmeen 😊Ei ole niin ankea kuin Varkaus. Peruspalvelut toimii, hyvät liikuntamahdollisuudet ja kämppäasiatkin järjestyy joko yksityiseltä vuokraamalla tai kaupungilta. Muuton syyksi juurikin vaikka työnhaku ja laita vaikka että sun koko sosiaalinen verkosto on täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä