Avoliitto ja ero. Asunto pitäisi löytää. Miten menettelisin tälläisessä tilanteessa?
En jaksa kovin romaania alkaa kirjoittamaan, koitan lyhkäsesti selittää... Eli ero ehkä olisi tulossa, ei lapsia. Olen kuntoutustuella. En haluaisi jäädä tälle paikkakunnalle asumaan, vaan asunto pitäisi löytyä muualta.
Haluan jonnekin mahd. pienelle paikkakunnalle asumaan. Jos haen jonkun kunnan rivari asuntoa ja niissä hakemuksissa yleensä kysytään, miksi muutan tai haluan muuttaa sinne (esim opiskelu, työ), mutta kun mulla ei ole mitään tuommosia syitä? Syynä olisi tyyliin "Ihan muuten vaan" ja sehän kuulostaa typerältä? Voiko tuolleen laittaa hakemukseen?
Ja jos mä laitain vaikka toriin asunnon haku ilmoituksen, niin siellä pitää valita tietty maakunta ja kaupunki, mutta kun en tiedä minne olisin muuttamassa, kun ei mulla ole mitään yhtä ja tiettyä paikkaa vaan voisin muuttaa vaikka minne?! Esim. jos olisin päässyt opiskelemaan vaikka Sodankylään, niin hakisin toki asuntoa Sodankylästä tai lähettyviltä. Mutta kun mulla ei ole mitään tälläistä syytä.
Haluan muuttaa muualle siksi, koska mies jää tälle paikkakunnalle asumaan, en haluaisi törmätä häneen enään koskaan, täällä on myös ihan liikaa huonoja muistoja, haluaisin ns. aloittaa puhtaalta pöydältä. Ja myöskin yksi syy se, etten yksinkertaisesti viihdy täällä yhtään.
Kommentit (28)
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000000712815.html
Muuta johonkin missä on paljon miehiä suhteessa naisiin, paremmat todennäköisyydet löytää hyvä mies :) Itsekin olen kärsinyt masennuksesta ja syön edelleen masennuslääkkeitä, ja suhde kunnolliseen mieheen on kyllä auttanut jaksamaan tässä pahassa maailmassa :D
Ja suosittelen kanssa googlailemeen eri kuntia, miltä näyttävät ja mitä mieltä ihmiset ovat paikasta. Jaksamisia!
En ymmärrä, miksi ap teilaa Varkauden sillä perusteella, että "ei ole kunnon keskustaa ja kauppoja", jos kerran haluaa muuttaa mihin tahansa pikkukaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ap teilaa Varkauden sillä perusteella, että "ei ole kunnon keskustaa ja kauppoja", jos kerran haluaa muuttaa mihin tahansa pikkukaupunkiin.
Ei se olekaan se syy, siellä käydessä tuli vain heti sellainen tunne, että tänne en ainakaan asumaan halua. En osaa sen tarkemmin syitä sanoa, se oli vain se "tunne" mikä tuli. Sitten taasen esim. Kangasniemi voisi olla yksi varteen otettava vaihtoehto, jossa voisin vaikka asuakin. Tuli ihanan kotoisa tunnelma, kun siellä joskus kävin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se olekaan se syy, siellä käydessä tuli vain heti sellainen tunne, että tänne en ainakaan asumaan halua. En osaa sen tarkemmin syitä sanoa, se oli vain se "tunne" mikä tuli. Sitten taasen esim. Kangasniemi voisi olla yksi varteen otettava vaihtoehto, jossa voisin vaikka asuakin. Tuli ihanan kotoisa tunnelma, kun siellä joskus kävin.
AP
Minä ymmärrän ap:ta ei tänne kukaan halua tulla, oikeasti. :D Mutta mitenkäs olis Asikkala? Lyhyt matka Lahteen, mistä löytyy kauppoja yms. Itse asuin siellä 3v opiskeluiden ohessa, ja viihdyin hyvin. :)
Muuta tänne Iisalmeen 😊Ei ole niin ankea kuin Varkaus. Peruspalvelut toimii, hyvät liikuntamahdollisuudet ja kämppäasiatkin järjestyy joko yksityiseltä vuokraamalla tai kaupungilta. Muuton syyksi juurikin vaikka työnhaku ja laita vaikka että sun koko sosiaalinen verkosto on täällä.
Tässä oli oikein hyviä vinkkejä, kiitos.
AP