Kosteusvaurio vuokra-asunnossa?
Moi!
Muutin syyskuun vaihteessa vuokralle yksityisen omistamaan asuntoon. Asunnon kylpyhuoneessa on muovilla päällystetyt seinät ja lattia, jotka on tehty kun talo on rakennettu 1980-luvun vaihteessa. Muoviseinät on alkanut rakoilemaan ja nyt onkin huoli, onko seinät sisältä homeessa.
Jonkinlaisia oireita on alkanut tulemaan, eli silmiä kuivaa ja kurkku on kipeä/karhea. Viikonloppuna olin mökillä, eikä siellä oireita ollut. Eilen illalla tulin kotiin ja nyt taas heti aamusta alkaen silmät ja kurkku oireillut.
Kannattaako lähteä vielä asiaa selvittelemään, vai odottaa vielä hetki? Pelottaa, jos nyt lähden asiaa ajamaan niin minua ei oteta tosissaan ja ajatellaan, että luulen vain.
Kommentit (5)
Ensin ilmoitus epäilystä isännöitsijälle ja vuokranantajalle. Mutta koska nuo asiat eivät yleensä etene kovin nopeasti, niin alkaisin itse etsimään nopeasti uutta asuntoa.
Toki voi olla, että sulla on lumevaikutuksia, koska pelkäät sitä nyt,
Mutta kyllä siellä aika varmasti kosteutta on, jos muovi on halkeillut. Kupruileeko se mistään? Ota yhteyttä ennen kuin sairastut vakavasti
Taitaa olla semmoinen peltiseinävessa, joka on tehty tehtaassa valmiiksi. Kosteus todennäköisesti lattiassa, joten kysele alakerran naapurilta onko ongelmia. Ja tietysti yhteys vuokraisäntään ja isännöitsijään.
Tee testi.
http://homeasunto.suntuubi.com/?cat=10
Biotesti 3: Home, hiiva, bakteeritesti. Mikrobien pölykasvatus menetelmä
Tehdään siis itse kotona!
Hinta Noin.40€