Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Oveniasta vuokranantajana?

Vierailija
19.09.2016 |

Meille on tarjottu Ovenian kämppää, mutta googlasin sitten kokemuksia heistä ja huonolta kuulosti. Foorumi oli Suomi24 ja kokemukset oli vuosien takaisia, niin oisko täällä jollain tuoreempaa kokemusta?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on tarjottu Ovenian kämppää, mutta googlasin sitten kokemuksia heistä ja huonolta kuulosti. Foorumi oli Suomi24 ja kokemukset oli vuosien takaisia, niin oisko täällä jollain tuoreempaa kokemusta?

Joo, todella hyviä kokemuksia... :)

1 kk vuokranmaksun viivästyessä joitain viikkoja, laittavat Intrumin kautta haasteen käräjäoikeuteen, aiheena häätö ja luottotietojen menetys...

Vierailija
2/44 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Avaran asunnossa, mutta Ovenia hoitaa isännöintiä ja muutenkin koko vuokraus bisneksen. Ei olla tämän jälkeen muuttamassa Ovenian asuntoon.

Käytiin katsomassa asuntoa, kun tämä oli jo tyhjillään ja tykkättiin loppusiivousta ei vaan oltu tehty. Ovenialta ilmoitettiin, että siivous on tilattu. Kuukauden päästä, kun muutettiin selvisi, ettei mitään siivousta oltu tehty. Hirveä puhelinrumba pystyy. Ovenia ei uskonut, että meille olisi luvattu asunnon siivousta ennen, kun laitoin kopiot sähköpostiviesteistä missä asia selvisi. Meille luvattiin 100€ siivoustarvikkeita hyvitykseksi.

Kun sitten oltiin muutettu huomattiin, että kiuas, hella ja saunan pikku penkki on rikki. Tehtiin vika ilmoitukset. Parvekkeella oli myös jotain romua entisiltä asukkailta.

Odoteltiin 100€ ja uusia kamoja ja parvekkeen tyhjennystä. Alettiin tavoitella Ovenian isännöitsijää tilanteesta. Isännöitsijä ei vastannut meidän viesteihin ja puheluihin kuukauteen, vaikka pommitettiin häntä tasaisesti päivittäin.

Kuukauden jälkeen soitin Avaralle jossa oltiin tosi kiinnostuneita meidän ongelmista ja puoli tuntia puhelun jälkeen soitti Ovenialta meille joku nainen, joka oli todella vihainen siitä, että olin kielinyt Ovenian toimista Avaralle ja hän sai todella huonosti peiteltyä kiukkunsa. Nainen kertoi minulle, että jatkossa ongelmissa pitäisi olla yhteydessä Oveniaan. Ilmoitin, että olimme yrittäneet sitä turhaan kuukauden ajan.

No tuon puhelun jälkeen kaikki ongelmat hoidettiin parissa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan useampi vuosi asuttu Avaralla, isännöinti Ovenian. Ei mitään negatiivista sanottavaa. Kaikki meillä toiminut kuten pitääkin, asunto oli muuttaessa uudenveroinen, palvelu on ollut ystävällistä jne. Suosittelen.

Vierailija
4/44 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homekämppiä, mitä yrittävät peitellä.

Vierailija
5/44 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta! En enää ikinä muuta ovenian kämppää, kahdessa sairastuin pahasti.

Tarpeellisia korjauksia asuntoihin ei myöskään tehdä tai niitä saa pyytää vaikka kuinka monta kertaa. Kuukausia sain pelätä mun pienten lasten kanssa kun tuuletusikkunoiden lukitukset oli rikki, niistä ois voineet lapset tippua viidennestä kerroksesta, ei siis voinut tuulettaa. 

Loppusiivousohjeet pois muuttaessa on naurettavat. Saat kuurata joka kolon millintarkasti tai tulee isot sakot.

Vierailija
6/44 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijasivat minua ainakin. Kävin katsomassa yhtä kämppää joka oli alkoholistin jäljiltä likainen ja remontin tarpeessa. Sovittiin isännöitsijän kanssa että siellä rempataan ja siivotaan ennen kuin muutan sinne. No, luvatuista rempoista oli tehty vain osa ja mitään ei oltu siivottu! Sain pestä paikkoja pari päivää ennen kuin pystyi asumaan.

Vierailija
7/44 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Asunnot oy ei ole yhtään sen parempi, yrittävät maksattaa asukkailla remppoja.

Vierailija
8/44 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta! En enää ikinä muuta ovenian kämppää, kahdessa sairastuin pahasti.

Tarpeellisia korjauksia asuntoihin ei myöskään tehdä tai niitä saa pyytää vaikka kuinka monta kertaa. Kuukausia sain pelätä mun pienten lasten kanssa kun tuuletusikkunoiden lukitukset oli rikki, niistä ois voineet lapset tippua viidennestä kerroksesta, ei siis voinut tuulettaa. 

Loppusiivousohjeet pois muuttaessa on naurettavat. Saat kuurata joka kolon millintarkasti tai tulee isot sakot.

Joo korjauksia saa pyytää ja soitella perään useaan kertaan, ennen kuin mitään tapahtuu.

Vierailija
9/44 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Ovenian isännöimään asuntoon kesällä 2016. Huomasin kylppärissä vesivahingon ja ilmoitin siitä heti. Kylppäriä alettiin korjata vasta syyskuussa ( lattiassa kosteutta ).

Hommasin itselleni toisen asunnon remontin ajaksi koska asunnossa ei saanut asua rempan ajan. Isännöitsijällä kun ei ollut asuntoa tarjota! No, kuivatus kesti yli 2 kk ja remontti kakkiaan noin 2,5kk.

Vuokrahyvitys asia edelleen kesken. Ei voi ymmärtää muiksi asioita ei hoideta !!!

Lisäksi asunnossa on ilmeisesti hometta koska saan oireita. Olen altistunut aiemmin homeelle työssä ja saanut siitä astman. Astma oli oireeton vuosia ja nyt aktivoitunut. Mitä tästä kaikesta voi siis päätellä???

Käsittämätöntä...

Vierailija
10/44 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiluku väärin.. siis muutin tuohon asuntoon kesällä 2017 😉

Vierailija
11/44 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nyt 5kk kämpässä jossa ovenia on vuokranantaja. Onneksi nyt on muutto edessä ihan eri kämppään.

Ensimmäiset kaksi viikkoa olin ihan terveenä, jonka jälkeen alkoi tämä jatkuva sairastelu. Kuumetta ja ääni hävinnyt totaalisesti kotona ollessa, sekä olen ihan tukossa kotona ollessa. Tein täällä vastottain myös havainnon että mahdollisesti oikeasti kämppä on erittäin homeessa koska esim. Hellan takaosa oli pinttyneen ruuan takia ihan homeessa ja se ei lähde edes kloriitilla tms.

Myöskin nyt on astma puhjennut. Lisäksi muutamaan kertaan sain ihan vahvan allergia reaktion kasvoihin kotona ollessani. (olen siis homeelle allerginen)

Tähän asuntoon muuttaessa tämä kämppä ei ollut edes nähnyt siivoamista pitkään aikaan. Ikkunat olivat suunnilleen ihan mustana, ja uunissa sekä jääkaapissa oli hometta kun edellinen asukas ei ilmeisesti ollut siivonnut pois muuttaessaan.

Epämääräistä oli myös sekin että kuvista poiketen kylpyhuoneen väritys oli vaihtunut kelta-valkoisesta, harmaa-valkoiseksi. Tästä mainitsin heille ja tämän jälkeen sanoivat että eivät ole olleet tietoisia kyseisestä asiasta koska ovat vasta kohteen saaneet vvo:lta. Jonka takia heillä ei edes ollut asunnosta pohjapiirrosta.

Myöskään kodin kunnostus asiat eivät mene huoltoyhtiölle eteenpäin ennen kun itse on käynyt jossain toimistossa valittamassa asiasta kasvotusten. Mm. Edellisen asukkaan sukunimi oli ehtinyt olla lähes 5kk ovessani, ja eteisen katon korjaaminen joka oltiin luvattu tehdä max. 2vk jälkee muutosta oli saman verran ollut. Talohuollon heppu tuli käymään tässä vaihtamaan sukunimen oveen ja tämän jälkeen juttelin myös tuosta reiästä katossa, ja sanoin että olen kyllä muuttamassa pois tästä. Ja sanoivat korjaavan sen vasta sitten, mutta että he kuulivat vasta nyt tästä ongelmasta.

Myöskään isännöitsijäni ei koskaan vastannut viesteihini joita hänelle laitoin joko suoraan sähköpostilla, tai asiakaspalvelun kautta laitettuna (koska näinhän pitäisi nykyään tehdä kaikissa asunnon asioita koskevissa asioissa).

En enää koskaan eksy ovenian vuokra kämppään ottamaan, enkä voisi suositella tätä vuokran antajaksi kenellekään.

Vierailija
12/44 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonoja kokemuksia kyseisen vuokranantajan asunnoista.

Vierailija
13/44 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin pitkään tyhjillään olleeseen Ovenian kämppään, Huom KÄMPPÄÄN, asunnoksi ei voi sanoa. Kämpästä puuttui hella. Soitettiin, ja hella/liesi luvattiin tuoda seuraavana päivänä. Kaksi viikkoa söimme leipää ja hedelmiä, kunnes useiden yhteydenottojen jälkeen hella tuotiin. Pistorasioiden kotelot puuttuivat kokonaan. Niitäkin odoteltiin, vielä pidempään, koska huoltomiehellä ei kuulemma ollut sopivia pistorasioita. Ikkunat meilläkin mustassa homeessa. Naapurin asunnossa kävi homemittaajat naapurin piikkiin. Ovenia väitti heidän korkeita tuloksiaan vääriksi, ja rapsaisi vielä 1500€.n muuttolaskun naapurille hänen saadessaan uuden asunnon nopeasti hometulosten jälkeen. Muutti arvaten toiselle asunnontarjoajalle. Meidän wc.n lattiakaivosta puuttui hajulukko, haju oli hirveä. Ovenialta väitettiin hajun johtuvan pitkään tyhjillään olleen asunnon ominaishajusta. Enempää en edes jaksa kertoa...

Vierailija
14/44 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meinasi lähteä terveys Collierssin vai mikä Avara onkaan asunnossa. Mustaa hometta oli meilläkin ja asiaa yritettiin peitellä.

Vierailija
15/44 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asuit Ovenialla.itse kyselin JOENSUUSTA.

Vierailija
16/44 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi vain kerääntyä yhteen ja laulaa hartaasti: "FUCK THAT ASS MOTHERFUCKER.... FUCK THAT ASS MOTHERFUCKER.... WE ALL ARE UNITED ASSLICKERS.... LICK THAT ASS MOTHERFUCKER.... HELL YEAH... FUCK YEAH... YE-YEAH... HOLY FUCKIN SHIT... COCK IN THE ASS".

Vierailija
17/44 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tämä on mun viides toista viesti tässä keskustelu langassa. Joko mainitsin et ovenia on homeesta?

Vierailija
18/44 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovenia vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
19/44 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oks tää joku saksalainen firma?

Vierailija
20/44 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meinasi lähteä terveys Collierssin vai mikä Avara onkaan asunnossa. Mustaa hometta oli meilläkin ja asiaa yritettiin peitellä.

Mistä päin tuot homeasunto löytyy? Missä hometta oli? Ikkunoissa, wc:ssä, keittiössä, lattioissa, seinissä...? Kertoisitko, että osaan katsoa sillä silmällä kaikki paikat, joista hometta vähänkään saattaisi löytyä. Meillä nimittäin Colliersiltakin asunto haussa ja yhtä mennään katsomaan jo ensi viikolla Espooseen. Jätän kyllä tasan varmasti ottamatta asunnon, vaikka olisi miten hieno, jos yhtään epäilen, että jostain voisi löytyä hometta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän