Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synttärivieras söi ihan kuin ei olis viikkoon saanut ruokaa.

Vierailija
18.09.2016 |

Lapsen kaverisynttäreillä meillä oli tarjolla montaa sorttia, jotta jokainen löytäisi jotain mieleistä. Yksi lapsi otti kaikkia 2-3 annosta. Ja tietenkin sai ottaa. Oli vielä oikein kohtelias: 'Saisinko vielä toisen pizzapalan, ottaisin lisää jäätelöä, onko mokkapaloja vielä, jne.' En ole ennen nähnyt niin paljon syövää lasta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Siis ap kyttää pöydän vieressä paljonko kukakin vieras syö?

Luulin kuulleeni jo kaiken.

Höh, siis eihän tätä tarvitse kytätä. Herkkulapsi ei mene mukaan leikkeihin vaan syö ja syö aivan vimmaisesti. Pyytää lisää. Meillä on lapsella yksi tällainen kaveri, kotona on superterveellinen ruokavalio. Lapsi kuulemma jo vauvana rupesi itkemään, jos hänelle yritti syöttää pilttiä, koska se oli epäterveellista ja pahaa. Heillä piti aina olla just tietyllä kellonlyömällä kotona sörssäämässä kukkakaalia, koska muuten lapsen sokerit romahti, piti olla lämmin ruoka minuutilleen edessä tai sokerit romahtaa ja alkaa kiukuttelu (lapsella ei ole diabetestä jne.).

Tämä lapsi jäi mieleen kyläilyistä ja erityisesti synttärikutsuilta, koska ahtoi karkkia naamaan kuin maailmalopun edellä.

Vierailija
22/31 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä huomautan tähän, että meilläkin oli tänään kaverisynttärit, ja vieraat söivät ihan normaaleja määriä. Joten jos joku kaverisynttäreillä olleen vanhempi lukee aloituksen, niin sen kirjoittaja en ollut minä.

:DDD

Niin? No enhän mä voi tietää oletko sinä vai ap se jonka lapsen synttäreillä omani oli

Tiedän. Idea olikin se, että nyt sinä saat valita, että kumpiin synttäreihin uskot lapsesi osallistuneen. Ja ettei kukaan lukija pidä itsestäänselvänä, että nyt puhutaan juuri niistä kaverisynttäreistä, joilla hänen lapsensa oli. Kun ne eivät olleet ihan ainoat tämän päivän synttärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ihan kehottaa lastaan syömään koko päivän edestä, ei tarjoa päivällistä kotona enää erikseen.

Vierailija
24/31 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä huomautan tähän, että meilläkin oli tänään kaverisynttärit, ja vieraat söivät ihan normaaleja määriä. Joten jos joku kaverisynttäreillä olleen vanhempi lukee aloituksen, niin sen kirjoittaja en ollut minä.

Niin? No enhän mä voi tietää oletko sinä vai ap se jonka lapsen synttäreillä omani oli

Tiedän. Idea olikin se, että nyt sinä saat valita, että kumpiin synttäreihin uskot lapsesi osallistuneen. Ja ettei kukaan lukija pidä itsestäänselvänä, että nyt puhutaan juuri niistä kaverisynttäreistä, joilla hänen lapsensa oli. Kun ne eivät olleet ihan ainoat tämän päivän synttärit.

Kahdet synttärit Suomessa samana päivänä, no jopas nyt! Paitsi jos toinen näistä on ulkosuomalainen, se selittäisi ruuhkan.

Vierailija
25/31 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lapset ovat suuriruokaisia. Yleensä se näkyy myös painossa kylläkin. Jos lapsi on hoikka, voihan olla ettei saa kotona tarpeeksi?

Tai sitten eivät saa kotona herkkuja

Vierailija
26/31 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaveri lapsena meni synttärijuhliin ja ahtoi karkkia niin paljon, että oksensi kyseisissä juhlissa.. Kotona oli tiukasti kielletty herkuttelu.

Vierailija
27/31 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on varmaan jostakin vegaaniperheestä.

Vierailija
28/31 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdet synttärit Suomessa samana päivänä, no jopas nyt! Paitsi jos toinen näistä on ulkosuomalainen, se selittäisi ruuhkan.

Jep. Suomessa syntyy vaan 50000 lasta vuodessa ja ei tiedetä, minkä  ikäisiä nämä lapset on, eli otanta on arviolta, kun puhutaan kaverisynttäreistä, 4-12 vuoden väliltä ehkä 9*50000. Useimmiten synttärit pidetään viikonloppuna, jos ne muuten sattuvat kouluviikolle. Ei ole mitenkään mahdollista, että voisi 450000 mahdollisuudesta kahdet synttärit sattua samalle päivälle! 

Vierailija
29/31 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sukulaisperheessä oli myös täysi herkkukielto lapsilla ja äiti asiasta todella pakkomielteinen. Juhlissa sen perheen lapset vetivät ihan maanisina suklaata, kakkua, karkkia, jopa kahvinjuojat tarkoitettuja sokeripaloja.

Vierailija
30/31 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut herkkukieltoa varsinaisesti, mutta meillä ei karkkeja vaan yleensä koskaan ollut. Jäätelöä saatiin lauantaisin ja pullaa leivottiin. Mutta mun vanhin veli ja minä ollaan aika kovia karkinsyöjiä. Keskimmäinen taas ei osta, mutta syö jos tarjotaan ja maistuu hyvin. 

Vierailija
31/31 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin lapset taas tekevät aina niin, että lappaavat järkyttävät määrät tarjottavia lautasilleen, sitten sotkevat ne ja jättävät syömättä.

Siis esimerkiksi lautanen puolilleen karkkeja, päälle jäätelöä kolme desiä ja sitten sotketaan ja lähdetään pois.

Ja äiti vain hymyilee. Huokaus.