Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on ylipainon takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Tänään käytiin kaupassa sen kanssa...!!!!!!

Vierailija
18.09.2016 |

Se osti 2 isoa grandiosa pepperoni pizzaa, 4-pack sokericolaa, lehtipihvejä ja ristikkoperunoita. Hedelmä/kasvisosastolta osti vain viinirypäleitä, kuulemma pitää niistä. :D joo ei maha mitää painolleen ei...

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja jos on fyysinen sairaus, voi joutuu syömään kortisonia, joka siis lihottaa JA masentaa. Veikkaan että kaveris on oikeesti sairas.

Vierailija
22/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että ylipainon takia eläkkeellä. Vaikea uskoa, kun edes se lähes 300-kiloinen espoolainen puolijulkkis ei ole päässyt siitä syystä eläkkeelle.

No hänhän on hentoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painukaa vitun mätivalaat vittuun

Ap

Valas on nisäkäs ja synnyttää eläviä poikasia. Sillä siis ei ole sen enempää mätiä kuin maitiakaan. 

Mutta provo mikä mikä provo, typerä ja ihmisvihan innoittama, niinkuin provot yleensäkin. 

Vierailija
24/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Valas on nisäkäs ja synnyttää eläviä poikasia. Sillä siis ei ole sen enempää mätiä kuin maitiakaan. 

Mutta provo mikä mikä provo, typerä ja ihmisvihan innoittama, niinkuin provot yleensäkin. 

Toi ei ollut mun kommentti. Joku esittää mua täällä.

Ap

Vierailija
25/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi kuinka mukava ihminen oot toiselle! Kerrot täällä toisen ruokaostokset ihan mahtava juttu että ajattelit toista noin lämmöllä... Ei hitto... Sustahan pitäisi tulla BFF ja juorulehmä! :)

Vierailija
26/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ostin tänään kaupasta juustonaksuja ja Grandiosa pizzan. Oon myös ylipainoinen sekä työkyvyttömyyseläkkeellä. Tosin en sen ylipainon vuoksi, kuten tuskin kaverisikaan.

Oot hirveä ihminen, ap. Todellinen kultaystävä... Ehkäpä kaverisi on masentunut ja syö herkkuja sen vuoksi? Niin elelin itsekin monta vuotta, kunnes pikkuhiljaa paranin ja suurimmat herkuttelut jäi pois ja laihtunutkin jo olen jonkin verran. Siltikin herkuttelen aina välillä.. se on ihan ok, jopa meille lihaville..

Vierailija
28/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moneen täällä on kolahtanut aloitus. Ai ai ;)

Vierailija
29/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

30/53 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon se painaa?

31/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin 90kg

Ap

90 kg painava ei kyllä ylipainon vuoksi pääse eläkkeelle...

Vierailija
32/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moneen täällä on kolahtanut aloitus. Ai ai ;)

Itse olen normaalipainoinen ja toistaiseksi terveen kirjoiossa, mutta kolahti kyllä. Mulla on lähes sairaalloisesti ylipainoinen veli, jolla on diagnoosi, eikä hän päässyt eläkkeelle mitenkään helposti. Eikä se eläkkeen syy ole ylipaino. Hänellä on syöminen kontrolloimatonta, mutta se johtuu mt-ongelmista ja toisesta diagnoosista, mikä hänellä on. On tyypillistä sen diagnoosin omaavilla joku riippuvuus ja hänellä se on ruoka, alkoholia kun ei käytä lainkaan eikä tupakoi. Monella vastaavalla on alkoholiongelma. 

Vierailija
33/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina ei kerro, kuinka kauaksi aikaa ko. ruokamäärä oli. Ei se viikossa montaa slaissia päivää päälle tee.

Vierailija
34/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai  ylipainon takia pääse eläkkeelle? Sehän on itse hankittu sairaus!!?? Vaikka olisi selkä kuinka kipeä em syystä se ei ole peruste, ensin pitää laihduttaa ja sitten vasta katsoa onko oikeasti sairas

terv. eläkehakemuksen kanssa tuskaileva oikeasti sairas

Vierailija
35/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai  ylipainon takia pääse eläkkeelle? Sehän on itse hankittu sairaus!!?? Vaikka olisi selkä kuinka kipeä em syystä se ei ole peruste, ensin pitää laihduttaa ja sitten vasta katsoa onko oikeasti sairas

terv. eläkehakemuksen kanssa tuskaileva oikeasti sairas

Kyllä itseaiheutetun sairauden vuosikin pääsee varmasti eläkkeelle (esim. keuhkoahtaumatauti tupakoinnista), mutta pelkän ylipainon vuoksi ei takuulla pääse eläkkeelle, ehkä sairauslomalle oikein pahassa tapauksessa, mutta ylipainohan on periaatteessa yleensä täysin hoidettavissa oleva terveysongelma.

Vierailija
36/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmimishäiriöhän on ihan yhtä paljon syömishäiriö kuin anoreksiakin. Ei mielestäni anorektikoille sanota että itseaiheutettu, taikka paheksuta samaan malliin.

Lisäksi, syömishäiriöiset eivät tunnista eivätkä näe sairauttaan niinkuin ulkopuolinen sen näkee.

Vierailija
37/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lihava se on? Kantaako jalat?

No kai ne nyt kantaa,eihän ap sitä kärryissäkään varmaan työntänyt.

Vierailija
38/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa sivutakseni, olen katsellut tuota tv-sarjaa sairaalloisen lihavista ihmisistä. Olen kyllä miettinyt, miksi ne omaiset kantavat tuollaista ruokaa ihmiselle, joka ei enää itse pääse sängystä ylös. Sanotaan nyt, että ihminen on esim. 300-kiloinen. Hän makaa sängyssä ja tuskin pääse milloinkaan nousemaan sieltä tai liikkuminen on ainakin hyvin vaivalloista. Äiti, sisar, aviopuoliso tms. kantaa sänkyyn tällaiselle pizzoja, hodareita, rasvaisia ranskalaisia ym. moskaa.

Sitten itketään. Läski itkee läskejään, jotka on ihan itse hankkinut. Omainen itkee, että kohta se tällä menolla kuolee. Siitä huolimatta hän lihottaa tätä koko ajan. Ei edes pyritä terveelliseen ruokavalioon. Millä se läski hankkisi niitä moskaruokia, jos toinen ei mahdollistaisi sitä.

Viimeksi katsoin jakson, jossa yksi nuori nainen ruikutti, kun painoi kolmattasataa kiloa. Hän pääsi leikkausohjelmaan, jossa vaaditaan sitoutumista laihduttamiseen. Niukin naukin kirurgi päästi hänet. Kun leikkaus oli tehty ja muija pääsi sairaalasta, mitä hän teki? Meni ensimmäiseksi tilaamaan mässyä drive-in -paikasta, kun niiiiin teki mieli. Ei hän arvostanut niitä ponnistuksia, joita toiset ihmiset olivat hänen eteensä tehneet. Ihraa piti saada lisää.

Joku täällä kirjoitti kortisonin lihottavuudesta. Höpönlöpön! Johan sitä kortisonia käytetään paljon, jos kaikki läskit on sillä hankittu. Läskit hankitaan mässyttämällä koko ajan jotakin rasvaista ja sokerista. Itse olen käyttänyt vuosien aikana todella suuria määriä kortisonia, koska sairastan ms-tautia. Grammaakaan ei ole tullut lisäpainoa siitä. Mutta ainahan läski keksii syyt, jotta voi taas syödä lisää ja sitten itkeä vinkua, miten surkeaa elämä on.

Vierailija
39/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin 90kg

Ap

Paskat tuon painoinen edes mikään lihava on. Mulla on reippaasti yli 100-kiloinen, jotain 150-160 pitkä kaveri, joka käy ihan normaalisti töissä, tekee vieläpä raskasta fyysistä työtä.

Kannattaa ap opetella suhtautumaan ystäviisi vähän hienotunteisemmin. Nätisti voi antaa neuvoja, jos kaveri itse asiaa pohtii ääneen läsnäollessasi.

Ystäväsi työkyvyttömyys kyllä todennäköisesti johtuu samasta sairaudesta kuin lievä ylipainokin.

Vierailija
40/53 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonista: Se turvottaa ja lisaa ruokahalua. Kayttaessani kortisonia herailin yolla nalkaan ja pakko oli menna syomaan, jos nukkua halusin. Turvotus on yleensa kasvoissa, minullakin oli oikea kuunaama, jota huivilla peittelin.

Turvotus katosi hiljalleen kuurin loputtua ja niin myos kilot.

Ehka se ei kaikille aiheuta samoja sivareita (minulla oli lisaksi pahat suonenvedot ja uniongelmat ja loppukuurin aikana psyykinen puolikin alkoi viirata).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän