Tunnen alemmuutta siitä että käyn AMK:ta
Psykologi sanoi että älykkytestien tms. perusteella suosittelee yliopistoa, eikä mitään ammattikorkeakoulua. Mutta vasta sitten kun olen käynyt muutaman vuoden terapiassa ja kuntoutunut. Aloitin nyt kuitenkin AMK:n ja sellanen ajatus vaan tarttunut päähän ettei kunnon ihminen olekaan jos ei yliopistoon mene. Huhhei jaa. Ja ei ole mikään unelmieni ala tämä jos joku kysyy. En kyllä tiedä onko yliopistossakaan sellaista.
Kommentit (18)
psykologi ehotti kerran että mun kannattais mennä opiskeleen taidehistoriaa. olen kyll aina ollut hyvä siinä, mut siinä hommassa ei työllisty erkkikään
Voithan aina jatkaa amkista yliopistoon, ei mene opinnot hukkaan.
AMK:a. Et sä mitään ammattikorkeakouluta käy.
Minulle psykologi sanoi että olen häntäkin fiksumpi kun tunneälyni on niin hyvä, ja pyysi vastaanotolla terapisoimaan itseään!
Mahtoikohan tuo psykologi olla pätevä, ettei vaan olisi ollut valepsykologi.... En itse ole opiskellut päivääkään ammattikorkeakoulussa, mutta jotenkin minua silti epäilyttä tuollainen tulos; olis voinut vähän tarkenaa, mitä tarkoitti.
Moikka,
Hyvä että sulla on itsellä kuitenkin pilkettä hieman silmäkulmassa kun toteat omalle kirjoituksellesi huhhei jaa. Koita muistaa että se ei tee ihmisestä sen huonompaa tai parempaa onko Yliopistossa vai ammattikoulussa, toki koulutuksissa on eri tasoiset tutkinnot mutta ei se tee kenestäkään vähäpätöisempää vaikkei Yliopistossa opiskelisikaan. Koita pitää se aina mielessä :) Monelle AMK on jo saavutus, hienoa jos sinun paukut riittää pidemmälle.. Nyt on varmasti tärkeämpää että hoidat itsesi ensin kuntoon, ehkä se näiden AMK vuosien aikana selviää sinulle vähitellen mikä se unelmien ala voisi olla. Anna itsellesi aikaa ensin kuntoutua ja eheytyä, eihän täällä ole mihinkään kiire. Kaiken lisäksi se aika "ei mene hukkaan" samalla kun hoidat itseäsi :) Kaikkea hyvää sulle!
AMK on perse edellä puuhun kiipeämistä, mutta on sekin parempi kuin ei mitään.
Mun terapeutti sanoi että olen niin hyvä autokuski että Räikkösen pitäisi olla kotiapulaiseni ja Hamiltonin pitäisi käydä minulle ruokakaupassa. Oli jopa sitä mieltä että olen niin hyvä luistelija, että kaikki luistinmerkit pitäisi nimetä minun mukaani.
AMK:n jälkeen on monilla aloilla mahdollista siirtyä maisterivaiheeseen, huomaamaan, millaista vetelää ryhmätyöshaibaa se yliopistokin taitaa olla.
Höpsistä. AMK:n käyneenä työllistyt varmemmin, kuin yliopiston käyneenä.
Lasten leikkikoulu tuo amk. Turhauduin jo ekalla kemian luennolla erittäin pahasti. Laskettiin ainemääriä yms. ja osa tyypeistä oli kyllä todella pihalla. Itse laskin harjoitustehtävät ilman laskinta puoles tunnis. Lopun aikaa tuijotin seinää.
Sain älykkyystestissä suurimmat pisteet mitä voi saada, aion opiskella lääkäriksi (kirurgi), ekonomiksi ja juristiksi. Minusta tulee myös usa:n presidentti.
Vierailija kirjoitti:
AMK:n jälkeen on monilla aloilla mahdollista siirtyä maisterivaiheeseen, huomaamaan, millaista vetelää ryhmätyöshaibaa se yliopistokin taitaa olla.
Ajattelin että yliopistolla on fiksummin käyttäytyvää porukkaa mutta illanvietoissa örvelletään amkilaisia paljon pahemmin.
Mulle psykologi sanoi kerran, laukea suuhuni.
t. psykologin mies
Vierailija kirjoitti:
AMK:a. Et sä mitään ammattikorkeakouluta käy.
Lyhenne voidaan lukea kirjaimittain - esim. "aa äm koo" - jolloin sijapääte liitetään lyhenteeseen lukutavan mukaisesti. Tämä kirjaimittain lukeminen on vieläpä yleisin tapa lukea lyhenteet, eli aloittajan käyttämä muoto "AMK:ta" on aivan oikein.
Hellyttävää seurata, kun joku pätee asiassa, jota ei itse ymmärrä. :')
No ihan varmaan niin. Sellaista se on siellä Porvoossa.
0/5