Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kyllä on nyt ruvennut vituttamaan kun mies syö koko ajan ja aina pitäis olla jotain "snäksiä." Ja näin alkuun, mies ei ole läski, ei todellakaan. Hän liikkuu paljon, on tosi lihaksikas ja aktiivinen. Kävi kehonkoostumusmittauksessa vähän aika sitten ja rasvaprosentti oli alle 10.

Hän sitten syö kun mikäkin hevonen. Asumme kaksistaan ja ruokaa täytyy kaupasta ostaa kun viisihenkiselle perheelle. Ruokia täytyy tehdä tosi isot satsit ja jää ehkä yksi pieni annos seuraavalle päivälle. Täysi jääkaappi on tyhjä parissa päivässä. Jos ostan esim tarjouksesta kaksi pussia karkkia varastoon, molemmat on syöty samana päivänä. Ostin neljä purkkia mehua myöskin tarjouksella eilen aamulla, kaikki mennyt jo. Ihan käsittämätöntä. Ja se alkaa illalla ja sitten vielä yömyöhään täytyy olla koko ajan syötävää. Ja jos ei oikein ole mitään, koko ajan ravataan jääkaapilla ihmettelemässä että mitä mä söisin mitä mä söisin vaikka olisi just syönyt iltapalan. Ottaa ihan oikeesti päähän mutta en viitsisi sanoa tosta mitään. Vaikka miehellä ei olisi edes nälkä, on kuitenkin oltava jatkuvasti jotain naposteltavaa. Täytyykö mun alkaa piilotella ja säännöstellä ruokia ettei kaikkia syötäisi heti...

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ottaa ihan oikeesti päähän mutta en viitsisi sanoa tosta mitään. Vaikka miehellä ei olisi edes nälkä, on kuitenkin oltava jatkuvasti jotain naposteltavaa. Täytyykö mun alkaa piilotella ja säännöstellä ruokia ettei kaikkia syötäisi heti...

Kannattaa sanoa ihan suoraan eikä alkaa mihinkään kätkemisleikkeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa ihan oikeesti päähän mutta en viitsisi sanoa tosta mitään. Vaikka miehellä ei olisi edes nälkä, on kuitenkin oltava jatkuvasti jotain naposteltavaa. Täytyykö mun alkaa piilotella ja säännöstellä ruokia ettei kaikkia syötäisi heti...

Kannattaa sanoa ihan suoraan eikä alkaa mihinkään kätkemisleikkeihin.

Täytyy varmaankin ottaa asia puheeksi. Eihän tää oo mistään kotoisin! Ihan hullua että koko ajan täytyy olla syömässä. Aamulla ei maistu ruoka tai päivälläkään kunnolla, mut illalla ahmitaan ruokaa senkin edestä.

Vierailija

Mun miehellä on täysin sama! Olenkin vähän vitsinä sanonut että annan hänelle kissan matolääkettä..
Ruokalaskut on jotain mitä en edes ääneen halua sanoa. Ja mieheni on myös pitkä, hoikka..mutta ei kyllä mikään kamalan lihaksikas.. Enemmänkin ruipelo..
Minne lie menee kaikki. Pohjaton vatsa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mies myös osallistuu ruuan kustantamiseen, kotiin raahaamiseen ja sen laittamiseen yhtä paljon kuin sinä, ap.

Hävettää myöntää, mutta ei :(

Vierailija

En ymmärrä miksi tuo on sinulle niin hirveä ongelma. Kyllä minunkin mieheni syö kuin hevonen, mutta ei se haittaa minua millään tapaa. Hänen asiansahan se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on täysin sama! Olenkin vähän vitsinä sanonut että annan hänelle kissan matolääkettä..
Ruokalaskut on jotain mitä en edes ääneen halua sanoa. Ja mieheni on myös pitkä, hoikka..mutta ei kyllä mikään kamalan lihaksikas.. Enemmänkin ruipelo..
Minne lie menee kaikki. Pohjaton vatsa!

No hyvä ettei mun mies ole ainut! Välillä menee helposti sata euroo ruokakauppaan ja hetki vaan niin kaikki on mennyt

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tuo on sinulle niin hirveä ongelma.

Luepa aloitus moneen kertaan ihan ajatuksen kanssa, niin ehkä se valkenee sinullekin.

-ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mies myös osallistuu ruuan kustantamiseen, kotiin raahaamiseen ja sen laittamiseen yhtä paljon kuin sinä, ap.

Hävettää myöntää, mutta ei :(

No sitten otat samalla myös puheeksi sen, että miehen täytyy osallistua noihin momentteihin yhtä paljon kuin sinä. Nyt kun kerran sen kissan pöydälle nostat niin paras käsitellä kaikki aspektit siinä saman tien.

Vierailija

Hei, tehkää sellaista sapuskaa, joka pitää nälkää. Perunamuussia, lihamureketta, salaattia yms. eli ei mitään kevytruokaa. Kyllä pysyy nälkä kurissa eikä tarvii koko ajan olla jääkaapilla. Tämän opin kun lapset oli pieniä. Hyvästi kesäkeitto!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tuo on sinulle niin hirveä ongelma.

Luepa aloitus moneen kertaan ihan ajatuksen kanssa, niin ehkä se valkenee sinullekin.

-ohis

Luin jo. Kaikesta sitä ongelman tekeekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tuo on sinulle niin hirveä ongelma. Kyllä minunkin mieheni syö kuin hevonen, mutta ei se haittaa minua millään tapaa. Hänen asiansahan se on.

No kyllä se mua on vähän ruvennut haittaamaan kun minä käyn aina kaupassa ja itse syön vain pienen murto-osan niistä ruuista. Hyvässä lykyssä täytyy kolme kertaa viikossa tehdä isot ostokset, että ruokaa riittäisi. Kahdelle ihmiselle. Ja se on myös ärsyttävää, jos sitä syötävää ei ole, ollaan niin kärttyisiä ja ihmetellään että "no eikö ole edes sitä tai tätä" "eihän täällä oo taas mitään pitääkö sitä lähtee muualle ettiin ruokaa!!" Alkaa stressaan kun täytyy miettiä että onko illaksi nyt jotain syötävää ja pitää vielä miettiä että mitä syötävää herra nyt haluaisi tällä kertaa kun ei myöskään koskaan ehdota mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kyllä se mua on vähän ruvennut haittaamaan kun minä käyn aina kaupassa ja itse syön vain pienen murto-osan niistä ruuista. Hyvässä lykyssä täytyy kolme kertaa viikossa tehdä isot ostokset, että ruokaa riittäisi. Kahdelle ihmiselle. Ja se on myös ärsyttävää, jos sitä syötävää ei ole, ollaan niin kärttyisiä ja ihmetellään että "no eikö ole edes sitä tai tätä" "eihän täällä oo taas mitään pitääkö sitä lähtee muualle ettiin ruokaa!!" Alkaa stressaan kun täytyy miettiä että onko illaksi nyt jotain syötävää ja pitää vielä miettiä että mitä syötävää herra nyt haluaisi tällä kertaa kun ei myöskään koskaan ehdota mitään.

Et oo tosissas. Miksi sun pitää aikuiselle miehelle kantaa ruokaa valmiiksi? En kyllä suostuisi tuohon, jos ukko kehtaisi vielä marista ja komennella. Miksi sä teet tuota?

Vierailija

No pistä se äijä itse vastuuseen kauppareissuista ja ruoanlaitosta. Syö itse mitä syöt ja äijä kokkailkoon itse mammuttiateriansa.

Joskus vaan ihmetyttää miten tämänkaltaisia ongelmia ei saada itse ratkaistua ihan maalaisjärjellä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat