Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua avoero tilanteessa.

Vierailija
18.09.2016 |

Heippa!
Olen eroamassa avoliitosta mieheni kanssa, meillä on 1vuotias lapsi ja toinen lapsi syntyy helmikuussa.
Asumme tällä hetkellä miehen nimillä olevassa asunnossa. Olen itse hoitovapaalla ja tulot sen mukaiset.
Töihin en voi mennä tässä välissä koska työnantajalle ei käy hoitovapaan muuttaminen taloudellisista syistä.
Minulla on luottotiedot menneet mutta kaikki velat on maksettu. Tyhmyyksisisäni 4vuotta sitten aiheutin jopa itselleni vuokrarästejä mitkä sitemmin maksoin ulisoton kautta kovalla hinnalla, asuin tuolloin helsingissä. Nyt haen espoosta vuokra asuntoa. Ja tätä nykyä raha-asiani ovat hoidossa ja ongelmia maksujen kanssa ei ole enää.
Mutta nyt itse asiaan, onko minulla mahdollista saada kaupungin vuokra asuntoa (espoosta) kun tuloni ovat tuon noin 500e/kk.
Ja en tod tarvitse mitään moraalisaarnaa siitä kuinka ei kannata kusta raha-asioitaan, valitettavasti en omista aikakonetta eikä tehtyä saa tekemättömäksi.
Eron syitäkään en ala kertomaan mutta sanotaanko että en halua lasten kasvavan ilmapiirissä missä vanhemnat ei arvosta toisiaan pätkän vertaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun apu on juuri tällaisia tilapäisiä hätätilanteita varten, mutta menekin sinne töihin sitten kun aika koittaa! Ja harkitse seuraavan miehen kohdalla tarkkaan, ennen kuin alat taas levitellä geenejäsi!

Vierailija
22/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja elatusavut päälle. Yh:na oleminen on paljon kannattavampaa kuin suhteessa, taloudellisesti siis. Surullista mutta totta

Ihme ajattelutapa...ei erossa tarvitse aina olla yh. Voi olla myös yhteishuoltajuus jolloin elareita ei tarvitse maksaa

Mitä tekemistä näillä kahdella on keskenään? Päivitä vähän tietojasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja elatusavut päälle. Yh:na oleminen on paljon kannattavampaa kuin suhteessa, taloudellisesti siis. Surullista mutta totta

Ihme ajattelutapa...ei erossa tarvitse aina olla yh. Voi olla myös yhteishuoltajuus jolloin elareita ei tarvitse maksaa

Kyllä yhteishuoltajuudessakin maksetaan elareita. Yhteishuoltajuus tarkoittaa vain sitä että huoltajat yhdessä päättävät lapsen asioista toisin kuin yksinhuoltajuustilanteessa jossa vain toinen vanhempi tekee päätökset ja allekirjoittaa paperit. Jos ottaisit selvää asioista ensin, jooko?

Vierailija
24/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jätä lapsia miehelle ja muuta itse vaikka asuntolaan? Oma vika kun luottotiedot menny! Miksi veronmaksajien pitäis kustantaa sun ero?

Lol! Kuulostipas niin elämämkoululaisen kommentilla. Kommenttisi kertoo sinusta kaiken oleellisen.

Mitä elämänkoululaista tossa oli? Isä on ihan yhtä pätevä kuin äiti. ohis

Vierailija
25/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä asuntojonot espoossa on? Entä kuinka nopeasti saa sossuun ajan, kun mistään akuutista ei ole kyse, kun lapsella on se toinen huoltajaki, jolla asiat kunnossa. Ei äidillä ole mitään oikeutta omia lasta automaattisesti itselleen.

Vierailija
26/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jätä lapsia miehelle ja muuta itse vaikka asuntolaan? Oma vika kun luottotiedot menny! Miksi veronmaksajien pitäis kustantaa sun ero?

Onneksi nämä asiat ei ole niin mustavalkoisia, että esim. sossusta saa tukia ihan vaan ovesta sisään kävelemällä ja asunto järjestyy siltä istumalta. Suomessa on  asuttomia lapsiperheitäkin virastojen kiistellessä siitä kenen vastuu on heille asunto järjestää niin ei esim. asunnon järjestyminen ole mitenkään automaattista.

Vierailija
27/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossun apu on juuri tällaisia tilapäisiä hätätilanteita varten, mutta menekin sinne töihin sitten kun aika koittaa! Ja harkitse seuraavan miehen kohdalla tarkkaan, ennen kuin alat taas levitellä geenejäsi!

Mun kokemukset taas on päinvastaiset, apua ei saa hätätilanteessa. Kun olet sossun vakioasiakas, niin rahat tulee tilille kyselemättä.

Vierailija
28/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette hyvissä väleissä, niin helpoiten saatte vuokrakämpän kun haette sitä yhdessä avioparina. Muuttohetkellä vaan tuleekin ero ja toinen ei muutakkaan.

Vierailija
29/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset eivät voi jäädä isälle?

Näin voisit asua esim. asuntolassa tai jossain muussa pienemmän tuen vaativassa kämpässä.

Vierailija
30/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kukaan ei koskaan sano olevansa yhteishuoltaja vaan kaikki väittävät olevansa yksinhuoltajia vaikka eivät ole. yh on sekä yksinhuoltaja että yhteishuoltaja.

Vierailija
31/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas sellainen kuin Y-säätiö, se on antanut kodin monelle pienituloiselle ja jopa luottotiedottomalle. Asun itse heidän vuokralaisenaan uudehkossa ja juuri remontoidussa kodissa pk-seudulla. n. 50m2 ja oma sauna, lasitettu parveke yms. Vuokra alle 700 ja asunto tuli kolmessa viikossa. Hyvä asua ja mukava "vuokraisäntä".

Vierailija
32/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti ne alatusavut vähennetään toimeentulotuesta, kun puhutaan lähes tulottomasta ihmisestä.

Vierailija
33/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemukset taas on päinvastaiset, apua ei saa hätätilanteessa. Kun olet sossun vakioasiakas, niin rahat tulee tilille kyselemättä.

Samaa mieltä. Ensimmäisen ajan ja tukipäätöksen saaminen on suuren työn ja pitkän viiveen takana. Vakkariasiakkailla homma helpottuu. Oma aikuinen lapsi oli vähän aikaa tuloton ja yrittä hakea toimeentulotukea, niin ei hän ehtinyt parissa kuukadessa saada mitään kun sieltä tuli vaan täysin asiaan kuulumattomia lisäselvityspyyntöjä. Tuli vähän sellainen olo että selvityspyynnöillä siirrettiin asia lomien jälkeiseen aikaan. Pummaili rahaa meiltä vanhemmilta sekä teki pimeitä töitä (pakko) ja pääsi sitten onneksi töihin ja tilanne laukesi.

Vierailija
34/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol! Kuulostipas niin elämämkoululaisen kommentilla. Kommenttisi kertoo sinusta kaiken oleellisen.

Ei kyllä se elämäm koululainen tässä on ap. Ei luottotietoja, ei rahaa, pieni lapsi, ero kun toinen lapsi vielä vatsassa... Me muut sitten maksetaan ap:n ja sinun(?) sekoilut, ihanaa.

Vierailija
35/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei muuten ole. Ainakaan, kun kyseessä on vielä syntymätön lapsi, joka kasvaa äitinsä kohdussa... Sitä on muuten kohtalaisen hankalaa jättää isälle hoitoon :-)

Vierailija
36/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että inhimillisessä yhteiskunnassa, autetaan heikommassa asemassa olevaa. Js on pieni vauva ja toinen tulossa, on jo lasten tähden autettava heidän äitiään, mikäli ei empatiakyky riitä siihen, että ihmisitä muutenkin pitää hädässä auttaa. Sinulle toivon, että elämä hieman yllättäisi niin että oppisit- ihan jo lastesi tähden, kuinka haurasta on ihmisen omavoimaisuus. KENELLE TAHANSA voi tapahtua isoja, ikäviä asioita. KUKA TAHANSA voi erehtyä, tehdä virheitä, joutua kantamaan isojakin seurauksia.  Ajatteletko, ettei elämässä ole yhtään anteeksiantoa ja armoa? Sellainen maailma on julma, tuhoava, toivoton.  Anteeksi nyt, mutta tuollaisella sielunmaisemalla varustettu ihminen on lähes hirviö. Epäinhimillinen. Toivottavasti sulla itselläsi ei ole lapsia, heidän kauttaan lisäät pahuutta maailmaan. 

Vierailija
37/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että inhimillisessä yhteiskunnassa, autetaan heikommassa asemassa olevaa. Js on pieni vauva ja toinen tulossa, on jo lasten tähden autettava heidän äitiään, mikäli ei empatiakyky riitä siihen, että ihmisitä muutenkin pitää hädässä auttaa. Sinulle toivon, että elämä hieman yllättäisi niin että oppisit- ihan jo lastesi tähden, kuinka haurasta on ihmisen omavoimaisuus. KENELLE TAHANSA voi tapahtua isoja, ikäviä asioita. KUKA TAHANSA voi erehtyä, tehdä virheitä, joutua kantamaan isojakin seurauksia.  Ajatteletko, ettei elämässä ole yhtään anteeksiantoa ja armoa? Sellainen maailma on julma, tuhoava, toivoton.  Anteeksi nyt, mutta tuollaisella sielunmaisemalla varustettu ihminen on lähes hirviö. Epäinhimillinen. Toivottavasti sulla itselläsi ei ole lapsia, heidän kauttaan lisäät pahuutta maailmaan. 

Jatkan vielä. MInkälaista tyydytystä mahdatkaan, tuon edellisen krijoittaja saada siitä, jos kahden pienen lapsen äiti päätyy katuojaan? Tai hajoaa henkisesti? Haluaisin vilpittömästi tietää, mistä nuo sairaat ajatukset kumpuavat ja mitä niistä saat?

Vierailija
38/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tyhmä olet.

Lapsia väännät, mutta et tiedä onko sulla mahdollisuus saada kaupungin vuokra-asuntoa?

Holhoukseen sut pitäisi laittaa.

Vierailija
39/39 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei muuten ole. Ainakaan, kun kyseessä on vielä syntymätön lapsi, joka kasvaa äitinsä kohdussa... Sitä on muuten kohtalaisen hankalaa jättää isälle hoitoon :-)

Näin on. Ei yksivuotiaankaan oikea paikka ole isän kainalossa ilman äitiä. Fakta on se, että lapsi kasvaa ÄIDIN kohdussa, hän kasvaa äidin ääneen, äidin rytmiin, hän saa syntyessään äidin baktterikannan. Hän syö ruokaa äidistä. Äidin sydämen syke on osa pinen lapsen maailmaa. Isä tulee tärkeäksi pikku hiljaa, eikä vuosiin, ehkä koskaan saavuta samanlaista biologista yhteyttä kuin mikä lapsella ja äidillä on. Vaikka kuinka haluaisitte ajatella, että tässä pitää saada olla tasa-arvoinen, näin ei ole. Lapsi on alkujaan yhtä äidin kanssa. Ja hän voi mudostaa suhteen isänsä kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Mun lapseni sanoi kerran, että äidin menettäminen on kauheinta mitä voisi tapahtua.Kysyin että eikös isän ole sama juttu. Kuitenkin olemme hänelle päällisin puolin yhtä läheisiä. Hän sanoi että olishan sekin kauheaa, mutta ei ollenkaan sama asia kuin äiti. Toki te emansipoyimisvammaiset naiset voitte yrittää kumota tätä ihan millä vaan, mutta biologisista lähtökohdista katsoen tasa-arvoa ei ole tässä kohtaa. Toki, jos haluaa nähdä että elämä on vaan itse valittuja tahtotiloja. Mut ihminen, ja varsinkin pieni lapsi, on hyvin kehollinen.