Miksi mies ei päästä menemään?
Olen seurustellut pari vuotta miehen kanssa jonka kanssa suhde ei kuitenkaan etene tapailua pidemmälle. Emme vietä edes öitä yhdessä- todella harvoin. Olen sanonut etten jaksa enää ja ollut lähtemässä suhteesta mutta mies ei tunnu päästävän menemään. Vakuuttaa rakastavansa ja pyytää minua olemaan kärsivällinen. Miksi? Mistä tässä on kysymys? Ja ei, hän ei suunnittele kosintaa. On ilmaissut selvästi ettei naimisiin meno tai yhteenmuutto kiinnosta.
Kommentit (36)
En ole tässä nyt mitenkään otettu siitä että mies ei tunnu päästävän menemään sitten kuitenkaan. Ja tiedän sen kyllä etten hänelle varmasti mitään sen kummempaa merkitse. Lähinnä mietin hänen motiivejaan, miten kukaan jaksaa viettää elämäänsä tämmöisissä suhteissa siten että sen itselleen vielä varta vasten valitsee.. Voihan se ollakin että tämä monelle riittää ilman mitään sen kummempaa stressiä mutta kyllä itse haluan olla seurustelukumppanilleni hieman enemmän kun pari krt viikossa
Sanon vaa ohi menevän mielipiteeni, jos mulla on tollanen mies itselläni olisin lähtenyt parisuhteesta heti, koska tuo kuulostaa mies pitää itsestäänselvänä sinua...
Olet liian helppo tälle miehelle... Miehen pikkurilli on kiotoutunut itsesi ympärillesi että sinun on päätettävä jäätkö siihen parisuhteeseen vai et *odotus musiikki soi*
Tee nyt ratkaiseva päätös että tollanen mies on ahdistava...
Olenkin kysynnyt, ja kysellyt ja tiedän itse totuuden. Vaikeaa tuntuu olevan myöntää. Mies ei vaikuta sen tyyppiseltä että suree jos saa uuden sängynlämmittäjän :D päin vastoin. Varmasti nauttisi uudesta lelustaan.. Olen itse sitä mieltä että hän pitää minua vähässä arvossa ja tarpeidensa tyydyttäjänä. Sitä hän ei koskaan ole onnistunut kuitenkaan myöntämään.
Ap
Kyllä pitää itsestäänselvyytenä!! Olen huomannut miehen puheista että uskoo avioliiton pilaavan suhteita ja yhdessä asumiseen ym liittyvän paljon paineita. On perustellut sillä halunsa edetä hitaasti sen suhteen. Paskapuhetta?
Ap
Mielestäni ansaitsen parempaa. Mielestäni se kuinka kohtelee muita ihmisiä ei kerro juurikaan mitään heistä, mutta paljon itsestä. Jos tuon allekirjoittaisin olisin minäkin kohdellut samanlaisella välinpitämättömyydellä tätä miestä. Itse en kykene alentumaan moiseen. Uskon todellisen sielunkumppanini jos minulla sellainen jossain on olevan yhtä puhdas sydämeltään kuin minä olen itsekin.
Ap
Onko tämmöisessä suhteessa kyse rakkaudesta?
hanska kirjoitti:
Miehen mielestä suhde on juuri sopiva aikuisen ihmisten suhde: tapailua, läheisyyttä, seksiä ja yhteistä kivaa ilman yhdessä asumisen ärsyttäviä puolia. Moni haluaa 40+ ikäisenä juuri tuota. Ja kun suhde on hänen mielestään hyvä, tietenkin hän haluaa pitää siitä kiinni. Kyllä sinäkin yrittäisit pitää kiinni suhteesta, joka vastaa tarpeisiisi. Mikä tässä nyt oli se selittämistä vaativa osa?
Onko tässä kyse rakkaudesta?
Minullakin oli joskus tuollaisia "suhteita". Tama tosin tapahtui aikaan, jolloin minulla oli huono itsetunto ja itsekunnioitus lahes nolla. Joten kiintopisteina oli sitten nama "Mita mies ajattelee? Miksi han tekee nain, mutta kuitenkin sanoo noin? Mita han oikein haluaa?", enka oikein ymmartanyt etta mita valia noilla oikeasti edes on... Minusta sinun pitaisi kysya itseltasi, mita SINA haluat, miksi SINA pysyttelet tuollaisessa tilanteessa etka hae parempaa, miksi SINA sanot etta ansaitset parempaa mutta kuitenkin jaat ja kyselet taalla tuntemattomilta neuvoja.
Tarkoitukseni ei todellakaan ole syytella, koska kuten sanoin, olen itsekin ollut tuossa tilanteessa aiemmin. Mutta haluaisin sinua kuitenkin heratella miettimaan, miksi suvaitset tuollaista kaytosta joltakin, jonka pitaisi sinusta valittaa enemman kuin "kesamokista" jolla kayda kun haluaa "tyhjentaa kassit."
No, en suvaitsekaan. En kuitenkaan itsekään ole ajatellut kiirehtiä. Mutta tälleen näin kahden seurusteluvuoden jälkeenkin kun meno junnaa paikallaan niin on varmasti aika jatkaa matkaa. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei voi sitten antaa mennä? Toivotella hyvää jatkoa.. Mitä menettää? Vai onko tämmöinen suhde juurikin niin ideaali miehelle että harvoin löytää naista joka suostuu edes tämmöiseen? :D
Ap
Ei sun tarvitse mitään lupia kysellä kun ette edes asu yhdessä. Senkun lakkaat pitämästä yhteyttä. Et soita, et käy. Kun soittaa sanot että sulle riitti, kiitti hei. Et kuuntele mitään selityksiä, sanot vaan että näit tarpeeksi, tää ei toimi, klik.
Se on oikeasti juuri noin helppoa jos et kerran halua enää roikkua.
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Miehen mielestä suhde on juuri sopiva aikuisen ihmisten suhde: tapailua, läheisyyttä, seksiä ja yhteistä kivaa ilman yhdessä asumisen ärsyttäviä puolia. Moni haluaa 40+ ikäisenä juuri tuota. Ja kun suhde on hänen mielestään hyvä, tietenkin hän haluaa pitää siitä kiinni. Kyllä sinäkin yrittäisit pitää kiinni suhteesta, joka vastaa tarpeisiisi. Mikä tässä nyt oli se selittämistä vaativa osa?
Tietenkin. Ei rakkaus ole aina sellaista, että sen pitäisi johtaa yhdessä asumiseen, lasten hankintaan tai muihin parisuhdekliseisiin. Aikuisella on toivottavasti sen verran itsetuntemusta, että tietää, minkälainen suhde sopii parhaiten, eikä sen tarvitse noudattaa mitään valmista mallia.
Epäselvää tässä tapauksessa on vain se, kenen lupaa aloittaja odottaa erotakseen.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Tietenkin. Ei rakkaus ole aina sellaista, että sen pitäisi johtaa yhdessä asumiseen, lasten hankintaan tai muihin parisuhdekliseisiin. Aikuisella on toivottavasti sen verran itsetuntemusta, että tietää, minkälainen suhde sopii parhaiten, eikä sen tarvitse noudattaa mitään valmista mallia.
Epäselvää tässä tapauksessa on vain se, kenen lupaa aloittaja odottaa erotakseen.
Mutta mikään ei selitä sitä, miksi mies ei ota minua kunnolla huomioon tai miksi ei esimerkiksi voi viettää koko viikonloppua silloin tällöin yhdessä..
Onko silloinkin rakkautta ja aitoa kiintymystä jos ei ole innostusta moiseen. Mistä moinen mahtaa johtua ellei rakkaudettomuudesta?
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Mutta mikään ei selitä sitä, miksi mies ei ota minua kunnolla huomioon tai miksi ei esimerkiksi voi viettää koko viikonloppua silloin tällöin yhdessä..
Onko silloinkin rakkautta ja aitoa kiintymystä jos ei ole innostusta moiseen. Mistä moinen mahtaa johtua ellei rakkaudettomuudesta?
Niin, en voi tietenkään sanoa, mitä juuri tämä mies sinua kohtaan tuntee. Voi olla, että hän ei rakasta sinua. Voi olla, että hän rakastaa mutta pelkää sydämensä särkyvän. Voi olla, ettei hän koe olevansa tarpeeksi hyvä sinulle. Kuka tietää. Pidän henkilökohtaisena periaatteenani, etten yritä arvailla, mitä muut ihmiset tuntevat tai ajattelevat. Sinuakin suosittelen keskittymään ennemmin siihen, saatko suhteesta sen, mitä siltä haluat. Jos et, kommunikoi tarpeesi miehelle. Hänen reaktionsa kertoo kaiken tarvittavan.
Täysin mahdotonta eronneen miehen kanssa edes yrittää mitään. Uusi nainen on varmasti kuitenkin aina kakkonen jollakin tavalla, kun se jota on joskus kosinut
Vierailija kirjoitti:
Mikähän miehellä voi olla syynä olla kanssani tämmöisessä suhteessa? En usko että seksikään. Onko vain omistamista..? Vähän kuin ostaisi mökin jota ei kuitenkaan paljoa käytä?
Ap
Satavarmasti seksin takia mies tuossa suhteessa. Miehet ajattelevat eri tavalla kuin naiset. Pitää sua sen yhden takia. Olet käytettävissä kun mieli tekee. Puheet on puheita, teot tai tekemättä jättämiset puhuvat puolestaan.
Miksi mies päästäisi menemään, ap? Joutuisi etsimään uuden sängynlämmittäjän.