Mies! Näin vältät friend zonelle joutumisen
Mies, onko sinulle käynyt näin?
Nainen, josta olet kiinnostunut, mutta jonka suhteen et ole tehnyt mitään aloitetta, pyytää sinua muuttoavuksi. Suostut ilomielin, koska tässäpä on hyvä mahdollisuus tehdä naiseen vaikutus. Ilmaannut paikalle ajoissa, kannat sohvaa karskisti, olet innokas miellyttämään ja flirttailet kömpelösti. Nainen ei kutenkaan lämpene ollenkaan, etkä ymmärrä, miksi.
Nainen on tottunut liehittelyyn, eikä ole kiinni sinussa ollenkaan samalla lailla kuin sinä olet kiinni hänessä. Mies, joka on ilmeisellä tavalla kiinnostunut mutta liian pelkurimainen tehdäkseen aloitetta, vaikuttaa naisesta erittäin tarvitsevalta ja siksi epäviehättävältä. Nainen ei etsi mielistelevää, epävarmaa miestä vaan aloitteellista, jämäkkää miestä, joka on luonteva omissa nahoissaan ja jolla on rohkeutta tavoitella sitä, mitä hän haluaa.
Kun käytökselläsi osoitat, ettei sinulla ole näitä haluttuja ominaisuuksia, nainen luokittelee sinut kaveriksi, ja useimmilla naisilla kategoriat "kaveri" ja "mahdollinen rakastaja" eivät mene päällekäin. Friend zone on katala tilanne ei vain siksi, ettei sieltä ole käytännössä mahdollista päästä pois, vaan myös siksi, että se rapauttaa miehen itsekunnioitusta vähän kerrallaan.
Jos haluat seksiä naisen kanssa, kiinnostus tähän on osoitettava suhteellisen varhain. Jos keräilee rohkeutta viikkojen, kuukausien tai jopa vuosien ajan, ennen kuin uskaltaa tehdä aloitteen, nainen on jo huomannut tämän, ja tekee siitä omat johtopäätöksensä.
Sisältyykö aloitteen tekemiseen riskejä? Tietenkin. Mutta rakkausasioissa onni suosii rohkeaa. Jos et tee aloitetta, et tule torjutuksi, mutta todennäköisesti et saa myöskään mitään kaveruutta kummempaa. Ja mikä pahinta, saatat joutua kärvistelemään vieressä, kun sinua kiinnostava nainen alkaa deittailla jotakuta toista. Satutat pidemmän päälle itseäsi todella pahasti, pahemmin kuin torjunta olisi satuttanut.
Kommentit (59)
Aamen! Aloittaja on oikeassa. Mies, se on vain omaa syytäsi ja idioottimaisuuttasi, jos joudut ''friend zoneen''. Tehkää selväksi heti alussa, jos on vähäänkään kiinnostusta naiseen vai onko liian vaikeeta??
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin tietää mitä pitäisi tehdä kun sinusta kiinnostuu joku, josta et itse ole kiinnostunut romanttisesti mutta joka on muuten mukava tyyppi. Loukata ja karkottaa kauas, alkaa väkisin parisuhteeseen ihmisen kanssa joka ei ole romanttisessa mielessä kiinnostava, vai tehdä selväksi että tässä ai ole aineksia parempaan kuin ystävyyteen ja antaa toisen itse päättää miten haluaa jatkaa?
Toivottavasti kukaan ei oikeasti harkitse aloittavansa seurustelua jonkun kanssa vain, jottei tälle tulisi paha mieli! Kyllä tuo kolmas vaihtoehto on noista selvästi paras. Erityisen paljon hyvä ystävä -pisteitä saa, jos pystyy ottamaan vastaan ne ihastuneen "Hah, en minä ollut koskaan kiinnostunut! Mitä ihmettä horiset!?" -defenssit vastaan loukkaantumatta. Tunteet ovat hankalia, ja niissä täytyy minusta antaa toisille jonkin verran anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä huonosti se toimii, vaikka tekisi aloitteen varhaisessa vaiheessa
No öö, olisiko siks että se nainen ei ole sinusta kiinnostunut??? Voi jeesus teitä. Move on.
hanska kirjoitti:
Nainen ei etsi mielistelevää, epävarmaa miestä vaan aloitteellista, jämäkkää miestä, joka on luonteva omissa nahoissaan ja jolla on rohkeutta tavoitella sitä, mitä hän haluaa.
Jos nainen etsii jotain muuta miestä kuin sitä joka minä olen, se on joka tapauksessa väärä nainen. Eli pitkä vuodatuksesi oli 100% turha.
Itse olen huomannut, että friend zonelle päätyy todella helposti. Varsinkin nykyään kun sosiaaliset käyttäytymisnormit ovat löystyneet niin naisille kelpaa henkinen ja fyysinen tuki kiltiltä kaverimieheltä, mutta pane*kelut hoidetaan sitten jännisten kanssa. Olen kerran joutunut friend zonelle ja se oli todella katkera kokemus. Päätin silloin ettei enää. Suomalaiset naiset tekevät todella huonosti aloitteita, ehkä 1/10 naisesta tekee selkeitä lähestymisiä (= julkisen torjunnan mahdollisuus) miehiä kohtaan. Tästä johtuen miehen kannattaa aina ottaa riski ja tehdä aloite tai muuten jää friend zonelle, koska todennäköisyys naisen aloitteeseen on minimaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että friend zonelle päätyy todella helposti. Varsinkin nykyään kun sosiaaliset käyttäytymisnormit ovat löystyneet niin naisille kelpaa henkinen ja fyysinen tuki kiltiltä kaverimieheltä, mutta pane*kelut hoidetaan sitten jännisten kanssa. Olen kerran joutunut friend zonelle ja se oli todella katkera kokemus. Päätin silloin ettei enää. Suomalaiset naiset tekevät todella huonosti aloitteita, ehkä 1/10 naisesta tekee selkeitä lähestymisiä (= julkisen torjunnan mahdollisuus) miehiä kohtaan. Tästä johtuen miehen kannattaa aina ottaa riski ja tehdä aloite tai muuten jää friend zonelle, koska todennäköisyys naisen aloitteeseen on minimaalinen.
No ei päädy, jos teet heti alusta asti selväksi, mitä suhdetta naiseen haet!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kiinnostua jonkun mammapalstalla päivystävän "ihmissuhdeasiantuntijan" ja wannabe-alfauroksen kommenteista?
Joillakin miehillä on kehiteltynä ihmeellinen deittailua koskeva ajatusrakennelma insinööritermeineen, teorioineen ja käyttöohjeineen suojelemassa heitä yksinkertaiselta faktalta: naiset eivät ole kiinnostuneita heistä.
Ei se ole kellekään epäselvää. Homman juju on siinä, että MIKSI naiset eivät kiinnostu jostakusta miehestä. Tätä kysymystä täytyy pohtia, jotta asialle voi tehdä jotain
Koska naiset eivät yleensä ole seksuaalisesti kiinnostuneita jokaisesta vastapuolen edustajasta. Seksuaalisen vetovoimaan vaikuttaa niin moni asia ja eri naisiin vetoavat eri jutut. Huumori, ominaistuoksu, ulkonäkö, tapa kantaa itsensä, arvot jne.
Yleensä ei ole mitään yksiselitteistä asiaa, miten asian voisi korjata. Esim. tuo vääränlainen ominaistuoksu on käytännössä mahdoton muuttaa toiseksi.
Mutta miksi suuri osa naisista kiinnostuu jostakin miehestä ja taas jostain toisesta ei kiinnostu kukaan? Selkeästi osa miehistä on halutumpia kuin toinen osa. Eikö "vääränlaiseen" ominaistuoksuun voi vaikuttaa hajuvesillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kiinnostua jonkun mammapalstalla päivystävän "ihmissuhdeasiantuntijan" ja wannabe-alfauroksen kommenteista?
Joillakin miehillä on kehiteltynä ihmeellinen deittailua koskeva ajatusrakennelma insinööritermeineen, teorioineen ja käyttöohjeineen suojelemassa heitä yksinkertaiselta faktalta: naiset eivät ole kiinnostuneita heistä.
Ei se ole kellekään epäselvää. Homman juju on siinä, että MIKSI naiset eivät kiinnostu jostakusta miehestä. Tätä kysymystä täytyy pohtia, jotta asialle voi tehdä jotain
Naurettavaa luulla, että sille voisi tehdä jotain typerillä liehittelytempuilla ja naisen tylyttämisellä ym. mitä tähän aina neuvoksi jaellaan. Ihan yhtä naurettavaa kuin naisille annetut neuvot muuttaa ulkonäköään miesten mieliksi. Jos sinussa ei ole sitä jotain, niin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset eivät yleensä ole seksuaalisesti kiinnostuneita jokaisesta vastapuolen edustajasta. Seksuaalisen vetovoimaan vaikuttaa niin moni asia ja eri naisiin vetoavat eri jutut. Huumori, ominaistuoksu, ulkonäkö, tapa kantaa itsensä, arvot jne.
Yleensä ei ole mitään yksiselitteistä asiaa, miten asian voisi korjata. Esim. tuo vääränlainen ominaistuoksu on käytännössä mahdoton muuttaa toiseksi.
Mutta miksi suuri osa naisista kiinnostuu jostakin miehestä ja taas jostain toisesta ei kiinnostu kukaan? Selkeästi osa miehistä on halutumpia kuin toinen osa. Eikö "vääränlaiseen" ominaistuoksuun voi vaikuttaa hajuvesillä?
Mihinkään kikkailuun ja esittämiseen ei kannata ryhtyä. Kikkailu on lopulta tosi läpinäkyvää, ja se viestii tarvitsevuudesta ("Minun täytyy saada sinut pitämään minusta keinolla millä hyvänsä.") Mutta noin yleisesti ottaen miehen käyttäytymisellä on suurin merkitys kiinnostuksen syntymisen kannalta. Ei-tarvitseva, itsevarma, ystävällinen, avoin, jämäkkä mies koetaan paljon todennäköisemmin viehättäväksi kuin tarvitseva, epävarma, mielistelevä, tunteensa kätkevä tuuliviiri.
Vierailija kirjoitti:
Tästä johtuen miehen kannattaa aina ottaa riski ja tehdä aloite tai muuten jää friend zonelle, koska todennäköisyys naisen aloitteeseen on minimaalinen.
Näinhän se on. Muiden käyttäytymiseen ei voi vaikuttaa, omaan käyttäytymiseen voi.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelepa idiootti niin kerron sinulle mitä kaveruus on: juuri sitä henkistä ja fyysistä (?) tukea. Miten niin "kelpaa"? TOTTA KAI ystävyys kelpaa ihmisille ja ystävyyteen kuuluu toisen auttaminen. Sinä pidät naisen tarjoamaa ystävyyttä verisenä loukkauksena. Sinä et ole kiltti, olet todella inhottava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei päädy, jos teet heti alusta asti selväksi, mitä suhdetta naiseen haet!?
Kuule, se on yhtä helppoa toteuttaa kuin naisen tehdä aloite miehelle. Mies joutuu yleensä tekemään aloitteen ja ottamaan sosiaalisen riskin jos puhutaan oikeassa elämässä tapahtuvista kohtaamisista. Se on vähän eri asia kuin kirjoittaa nettideittien tai Tinderin esittelysivulle "tositarkoituksella, EN etsi seksisuhteita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelepa idiootti niin kerron sinulle mitä kaveruus on: juuri sitä henkistä ja fyysistä (?) tukea. Miten niin "kelpaa"? TOTTA KAI ystävyys kelpaa ihmisille ja ystävyyteen kuuluu toisen auttaminen. Sinä pidät naisen tarjoamaa ystävyyttä verisenä loukkauksena. Sinä et ole kiltti, olet todella inhottava ihminen.
Vapaaehtoinen aito ystävyys (jos sellaista voi miehen ja naisen välillä olla, googlaa esim. "Can men and women be friends") ja friend zone ovat kaksi eri asiaa. Naiset eivät yleensä osaa erottaa näitä toisistaan, koska ovat vallitsevassa kulttuurissa tottuneet siihen, että seurustelumielessä kiinnostuneet miehet tekevät suoran aloitteen. Ja ne jotka ymmärtävät että mies on kiinnostunut eivätkä välitä...no hyväksikäyttävät kaverimiehiä.
Kerropa ne mitä kaverinaiset antavat kaverisuhteessa miehen suuntaan? Aika harva tarjoutuu esim. leipomaan pullia kaveria ilahduttaakseen tai tarjoutuu muuttoavuksi oma-aloitteisesti. Edes puhumattakaan siitä, että kaverimiehen henkinen tai sosiaalinen tilanne kiinnostaisi pätkän vertaa.
miehistykää neidit kirjoitti:
Aamen! Aloittaja on oikeassa. Mies, se on vain omaa syytäsi ja idioottimaisuuttasi, jos joudut ''friend zoneen''. Tehkää selväksi heti alussa, jos on vähäänkään kiinnostusta naiseen vai onko liian vaikeeta??
Miten se sitten käytännössä tehdään selväksi heti alussa ilman, että nainen loukkaantuu tai pelästyy? Joskus taas miehilläkin voi kestää, ennenkuin tietävät ovatko romanttisesti kiinnostuneita vai ei, se vaatii jonkun verran tutustumista, mutta siinä vaiheessa kun kiinnostus herää, voi nopeimmat naiset ollakin jo laittaneet miehen friendzonelle, kun ei mitään tapahtunut tarpeeksi ajoissa/aistivat epävarmuutta tms paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se sitten käytännössä tehdään selväksi heti alussa ilman, että nainen loukkaantuu tai pelästyy? Joskus taas miehilläkin voi kestää, ennenkuin tietävät ovatko romanttisesti kiinnostuneita vai ei, se vaatii jonkun verran tutustumista, mutta siinä vaiheessa kun kiinnostus herää, voi nopeimmat naiset ollakin jo laittaneet miehen friendzonelle, kun ei mitään tapahtunut tarpeeksi ajoissa/aistivat epävarmuutta tms paskaa.
Flirttaile, pokaa ja ehdota treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietenkin tilanteesta, mutta yleensä koskeminen on hyvä keino. Jos esimerkiksi lähestyt tuntematonta naista baarissa, niin ensinnäkin otat naiseen katsekontaktia jo kauempaa. Katsot kerran häntä silmiin ja hymyilet. Sitten käännät hetkeksi katseesi pois ja katsot uudestaan. Jos nainen vastaa tuolloin katseeseesi hymyillen, eikä käännä sitä pois tai näytä muuten tympääntyneellä, niin voit lähestyä naista.
Esittelet itsesi ja kysyt mikä hänen nimensä on ja mitä nyt muuten tulee siinä tilanteessa mieleen. Pyydä naista pöytääsi tai vaikkapa tanssimaan kanssasi. Jos nainen suostuu, niin kosketa hänen olkapäätään ja tavallaan ohjaat siten häntä siihen suuntaan, johon olette menossa. Tämä kertoo jo naiselle, että ei tässä todennäköisesti missään kaverimielessä olla, koska haluat koskettaa häntä. Pöydässä mene istumaan hänen viereensä äläkä vastakkaiselle puolelle. Jutellessasi kehu esimerkiksi hänen vaatetustaan ja sano, että se näyttää hyvältä hänen päällään. Jos baarissa on meluisaa ja joudut juttelemaan hänen korvalleen, niin muista aina koskettaa naista, kun puhut hänelle.
Jos hän tuossa tilanteessa pitää sinua vain kaverina, niin hän ei vain yksinkertaisesti ole kiinnostunut sinusta.
Aloitusviesti oli hyvää analyysia ja nuorille miehille kelpo ohjeita! Näin vanhana ymmärtää, että noinhan se asia todellakin on. Naisille kannattaa tehdä selväksi aika nopeasti, että omat tarkoitusperät hänen suhteensa ovat todellakin siellä sänkykamarin puolella, jos asia näin todellakin on. Rehellisyys kuitenkin kunniaan!
Tarpeeksi montaa mimmiä kun yrittää, niin kyllä sitä lopulta tositoimiin pääsee, onhan monet muuten onnettomatkin miehet päässeet! Näin on ollut suurin piirtein aina ja tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä olemaan vielä todella pitkään, koska naisethan todellakaan eivät lähde miehiä lähestymään kovin helposti.
Toisaalta miehen perässä ei kannata juosta häiriköimässä, naisen psyyke hajoaa siinä vaiheessa. Ja vaara on todellinen koska häiriköivä naikkonen ei ole kiinnostava kuin korkeintaan kuritusmielessä.
Jep. Tämän takia deittailu ei voikaan lähteä ajatuksesta "Miten saan tämän naisen kiinnostumaan itsestäni?" vaan sen täytyy lähteä ajatuksesta "Tarjoaako tämä nainen sellaista, mitä minä haluan, ja arvostaako hän sitä, mitä minä tarjoan?"
Mark Manson väittää kirjassaan Models, että normaalin, huolitellun, omillaan toimeen tulevan ja omissa nahoissaan viihtyvän kohtuullisen itsevarman miehen kohtaamista naisista 50 % ei ole vastaanottavaisia, 10 % on valmiiksi vastaanottavaisia ja 40 % suhtautuu mieheen lähtökohtaisesti neutraalisti. Onnistunut deittailu on sellaista, jossa nainen siirretään neutraalista mahdollisimman nopeasti jompaan kumpaan muista kategorioista. Siksi sanoin, että onnistunut lopputulos aloitteesta voi olla myös tieto siitä, ettei toinen ole yhtään kiinnostunut. Ei ole syytä tuhlata aikaa naiseen, jota ei yhtään kiinnosta, koska tällaisten naisten valloittaminen ei käytännössä onnistu, vaikka se Sean Conneryn Bondilta onnistuukin.