pakko avautua .. eiliselle suunniteltu "romanttinen kahdenkeskeinen aika" ja se, miten kaikki meni päin persettä .(
oli sovittu, että pojat mummilaan ja me isännän kanssa syömään johonkin kivaan ravintolaan, veimme pojat mummilaan klo 12 ja tulimme sen jälkeen kotiin vaihtamaan vaatteita. no, äijäpä otti sitten ja nukahti! koetin hellästi herätellä että "joko mennään kulta, olis nälkä" ja vastaukseksi tuli " joo joo kohta!"
nälissäni, täydessä meikissä otin sitten auton ja menin kiinalaiseen syömään. olin jo lähes syönyt, kun äijä soittaa vihaisena että"missä sä olet , otit näköjään auton?" karjaisin että "SIELLÄ SYÖMÄSSÄ JUMALAUTA KUN HERRA EI VOINUT HERÄTÄ!" minkä jälkeen löi luurin korvaan. kun menin kotiin, veti olutta ja söi ranskalaisia olohuoneessa eikä puhunut mitään. soitin sitten äidilleni että voisivatko pojat olla mummilassa yötä, mikä onneksi sopi! aavistin nimittäin että nyt äijä vetää lärvit... niin tekikin, ja sammui lopulta nojatuoliin ! :(
tänä aamuna haki pojat sanomatta mitään, nyt istuu tuolla sohvalla kuin joku vitun toteemi....
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Jos ymmärsin lukemani oikein, lapsivapaata aikaa oli vain muutama tunti, ei koko iltaa eikä todellakaan yötä. Koska ap joutui myöhemmin erikseen pyytämään, voivatko lapset jäädä mummolaan illaksi ja yöksi miehen humalatilan vuoksi. Joten alkuperäinen aikataulu oli kuitenkin tiukahko kahdenkeskeistä ajan suorittamiseksi.
Aikaa, jonka piti aloittajan kuvauksen mukaan olla romanttista kahdenkeskistä aikaa, ja sen nimenomaan ei pitäisi olla sitä suorittamista.
Aloittaja oli niin lapsellinen ja itsekäs, ettei voinut antaa toisen nukkua esim. tuntia, jonka jälkeen ilta olisi ollut varmasti onnistunut. Verensokeri alhaalla teki tällaisen ratkaisun. Syyllinen tapahtumaan on aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se kertoo jostain, jos kaipaa nokosia keskellä päivää.
Mun mieheni pakenee stressiä ja raskasta arkea nukkumalla. Silloin viimeistään tiedän, että taas pitää tehdä jotain. Onnellinen ja terve ihminen ei tarvitse nokosia keskellä päivää.
Aika moni onnellinen ja terve ihminen ottaa pienet nokoset silloin tällöin keskellä päivää!
Ei niitä nokosia tarvita. Telkkari ajoissa kiinni ja pois muidenkin ruutujen ääreltä. Rauhoittaa illan ja menee nukkumaan. Unen laatu on parempaa, jolloin ei tarvii korvata univajetta nokosilla.
Eri asia, jos koko ajan menee sata lasissa ja kauhea stressi päällä. Silloin unen laatu taas kärsii. Silloinkin ratkaisu on tahdin hidastaminen, jolloin ei taaskaan tarvita nokosia.
Eikä nokoset saa olla puolta tuntia pidemmät. Muuten se tekee enemmän hallaa. Aloituksesta päätellen otettiin vähän pidemmät ku vartin power napit.
Joten ei, terve ihminen ei tarvitse nokosia.
Siinä on vakka löytänyt kantensa.
Minusta aloittaja teki ihan oikein. Aikuisen miehen pitää itse osata pitää huolta omasta jaksamisestaan ja heräämisestään. Jos ei osaa, on turha mököttää, kun nainen pitää huolta omasta syömisestään.
Vierailija kirjoitti:
oli sovittu, että pojat mummilaan ja me isännän kanssa syömään johonkin kivaan ravintolaan, veimme pojat mummilaan klo 12 ja tulimme sen jälkeen kotiin vaihtamaan vaatteita. no, äijäpä otti sitten ja nukahti! koetin hellästi herätellä että "joko mennään kulta, olis nälkä" ja vastaukseksi tuli " joo joo kohta!"
nälissäni, täydessä meikissä otin sitten auton ja menin kiinalaiseen syömään. olin jo lähes syönyt, kun äijä soittaa vihaisena että"missä sä olet , otit näköjään auton?" karjaisin että "SIELLÄ SYÖMÄSSÄ JUMALAUTA KUN HERRA EI VOINUT HERÄTÄ!" minkä jälkeen löi luurin korvaan. kun menin kotiin, veti olutta ja söi ranskalaisia olohuoneessa eikä puhunut mitään. soitin sitten äidilleni että voisivatko pojat olla mummilassa yötä, mikä onneksi sopi! aavistin nimittäin että nyt äijä vetää lärvit... niin tekikin, ja sammui lopulta nojatuoliin ! :(
tänä aamuna haki pojat sanomatta mitään, nyt istuu tuolla sohvalla kuin joku vitun toteemi....
Ukkosi nautti siitä vähästä mistä pystyi. Tietenkin vedit herneen siitä sieraimeen.
Hyi mikä muija! Tän on pakko olla provo. Varmaan juuri sen miehen kirjoittama? Aika kauhea parisuhde, jos ei tuonkaan vertaa osata kommunikoida ja tehä kompromisseja.
Olisit menny ukon viereen itekki nukkumaan.Sitten olisitte molemmat voineet lähteä yhdessä syömään hyvin levänneinä..
Kuka nyt lähtee syömään joskus klo 12?! Jos sitä väsytti? Miksi ei voi nukkua vähän? Itse olisin antanut nukkua,herättänyt ensin hellästi ja sitten todellakin niin,että herää. En mihinkään kiinalaiseen olisi lähtenyt mieltä osoittamaan... ihme homma.
Miksi jo kahdeltatoista olisi pitänyt lähteä syömään?
Ai hitto, täällä täydelliset naiset yhdessä siunaa väsyneen miesreppanan puolesta 😂 olihan taas kamala eukko kun halusi käydä miehensä kanssa sovitusti kahden syömässä, huh!
Pakko sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Mikset ottanu välipalaa ja menny miehen viereen päikkäreille??
Toinen oli väsyny. Olisitte ehtineet vähän myöhemminki syömään ja nokosten jälkeen olisi sun mies jaksanu panna sua ku Duraselpupu. Mutta ei, sun piti heti hermostua, ku kaikki ei menny just sun suunnitelmien mukaan.
Mä olisin kömpinyt viereen nukkumaan tai vaihtoehtoisesti hakenut jotain hyvää sapuskaa kotona syötäväksi. Sitten oltais "netflix and chill" loppuillan.
Täällä taas siskoämmät menee miehen puolelle. Kukaan ei kysy, miksi mies oli väsynyt, vaikka syömään menosta oli sovittu etukäteen? Miksei mies ollut valmistautunut lähtöön kuten ap? Tuskin ap:n miehellä on yksin vetovastuu arjesta.
Meillä olisi voinut käydä täsmälleen samoin, sillä mies ei kunnioita minulle antamiaan lupauksia pätkääkään, eikä toisaalta saa suutaan auki, jos ei halua tehdä jotain, vaan suostuu ja sitten tekee oharit. Suunnitelmiensa muututtua mies ei myöskään kommentoi minulle mitään eli saan seurata vierestä kun suunnitelmani muuttuvat ääneti. Miehellä on myös tapana heittäytyä sänkyyn nukkumaan keskellä päivää, jos saa vitutuksen jostain asiasta. Vitutuksen voi myös sitä ennen purkaa minuun esim. murjottamalla, vaikka en tietäisi yhtään mistä nyt taas on kyse. Eli mies toimii kuin 5-vuotias.
Ap:n tekstiä lukiessa tuli tunne, että hänen miehensä on jotain "sukua" omalleni.
Olisit antanut miehen levätä, niin varmasti olisi ollut ihan eri tuulella hetken kuluttua. Turhaan aloit draamailemaan.
Entä jos olisit hakenut ruoat kotiin? Tuota oluen kittaamista en tosin ymmärrä. Oliko väsynyt vai sammuiko?
Vierailija kirjoitti:
No aika v-mäinen olit itsekin kun lähdit yksin syömään. Olisit haukannut vaikka voileivän ja juonut lasin viiniä odotellessasi että mies herää. Paljon paremmalla tuulella olisi ollut mieskin kun sai nukuttua selkeää väsymystään pois.
Itse nukahdin vastaavassa tilanteessa sohvalle, niin vaimo herätti minut suihkun jälkeen istumalla paljaalla pillullaan naamalle. :D Voin sanoa, että siinä lähti rähmät silmistä aika hemmetin nopeasti. :D
Mä olen nukahtanut jopa sinne leffaan, kun ollaan vihdoin päästy kahden... Ei mies ole virkannut yhtään mitään, vähiten suuttunut mulle.
Miksi sinne romanttiselle illalliselle täydessä tällingissä pitää mennä keskellä päivää. Olisitte molemmat ottaneet torkut pienet päiväpanot ja siite rentoutuneena illalla syömään. Nyt pilasit itse koko jutun