Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen ollut 6vuotta eläkkeellä. makaan suurimman osan päivästä.

Vierailija
18.09.2016 |

Kun oon niin väsynyt ja uupunut. Olen 38-v.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en ole masentunut vaan allapäin ja väsynyt.

.

Olet ihan terve ja normaali. 

Tahtoo tosiaan vetää mielen hieman matalaksi tämä nykymeno ja enemmän voisi huolestua, mikäli ei vetäisi mieltä matalaksi.

Tilannetta vain pahentaa, mikäli erehtyy katselemaan vaikkapa tv-uutisia tai A-studion keskusteluiltoja joissa kaikkea muuta ymmärretään ja puolustajia löytyy, paitsi tavallista työssäkäyvää suomalaista. 

Hänelle kuuluu kaiken maksajan rooli,  ei muuta.

.

Vierailija
62/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin aloittajaa, mutta jotkut eivät tälläkään palstalla näköjään ymmärrä, mihin masennus ihmistä vie.  Juurikin masennuksen asteesta riippuen se yleensä vie ihmiseltä halun esim. liikuntaan, ja etenkin jos ei ole ketään repimässä liikkumaan.  Yksinkin voi liikkua, mutta jos aina vaan yksin joutuu lähtemään, niin ymmärrän hyvin, että sekin masentaa ihmistä.

Hei ap. toivon sinulle nyt voimia mennä edes lääkärille ensin, jos vaikka onkin jokin fyysinenkin juttu meneillään, että et jaksa lähteä sohvan istuimelta liikenteeseen.

Mutta jos masennuksestasi johtuu, niin ota yhteyttä johonkin SPR:n ystäväpalveluun, jos vaikkapa sieltä saisit jonkun tsempparin elämääsi. 

Minulla tukea vaikka muille jakaa. Mutta en ala sitä jakamaan. Kun se pitää olla mulla. Olen yhden yrityksen tukiasukas. Ohjaajien kanssa käyn lenkillä. Saan jutella heidän kanssa niin paljon kun on tarve. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Tahtoo tosiaan vetää mielen hieman matalaksi tämä nykymeno ja enemmän voisi huolestua, mikäli ei vetäisi mieltä matalaksi.

Tilannetta vain pahentaa, mikäli erehtyy katselemaan vaikkapa tv-uutisia tai A-studion keskusteluiltoja joissa kaikkea muuta ymmärretään ja puolustajia löytyy, paitsi tavallista työssäkäyvää suomalaista. 

.

Tämä ei ole ap vaan joku muu. Ap

Vierailija
64/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Tämä ei ole ap vaan joku muu. Ap

Eikö edes tuo johon vastasin ole ap:n kirjoitus.

En yrittänytkään esiintyä ap:nä ja anteeksi kun erehdyin vähättelemään tuota kamalaa sairauttasi joka tietysti taitaa mahdollistaa sun kotona makailusi, eli eläkkeellä olemisesi.

Loukkaahan se tietysti mikäli tulojen perustetta kyseenalaistetaan ja esitetään että normaalia tuollainen mielen mataluus nykymenolla. 

Sori. PAHOITTELEN.   ENKÄ EDELLEENKÄÄN OLE ap.

.

Vierailija
65/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisinpa tuohon tilanteeseesi ap että käytkö sinä terapiassa? On erittäin tärkeää löytää itselleen sopiva terapeutti, hän on se rinnalla kulkija ja kanssataivaltaja. Joskus potilas voi olla eksyksissä, tällöin terapeutti siirtyy potilaan edelle taivaltamaan ja ohjaa oikeaa tietä eteenpäin. Terapiasuhde voi olla pitkä, vuosikausia. Tällöin kaiken a ja o on molemmin puolinen luottamus.

Onko paikkakunnallasi mahdollista tehdä kuntouttavaa työtoimintaa, esim taideterapiaa vaikka mosaiikkitöiden muodossa? Kun ajatukset saa päästä pois, esim. mosaiikkitaulun muotoon, niin elämä näyttää valoisammalta.

Lisäksi suosittelen sinulle psykoterapeutin ohjaamaa rentoutumista, hengitysharjoituksia ja jos on mahdollista niin korva-akupunktiohoitoa ja mangeettikuulat korvien taakse.

Ei muuta kuin jaksamista taisteluusi ap, hitaasti mutta varmasti eteenpäin ja olkoon kodissasi ilo, onni, rauha - suola, leipä ja kauha. Hyvää ja valoisampaa syksyä sinulle ja voi paremmin!

Vierailija
66/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisinpa tuohon tilanteeseesi ap että käytkö sinä terapiassa? On erittäin tärkeää löytää itselleen sopiva terapeutti, hän on se rinnalla kulkija ja kanssataivaltaja. Joskus potilas voi olla eksyksissä, tällöin terapeutti siirtyy potilaan edelle taivaltamaan ja ohjaa oikeaa tietä eteenpäin. Terapiasuhde voi olla pitkä, vuosikausia. Tällöin kaiken a ja o on molemmin puolinen luottamus.

Onko paikkakunnallasi mahdollista tehdä kuntouttavaa työtoimintaa, esim taideterapiaa vaikka mosaiikkitöiden muodossa? Kun ajatukset saa päästä pois, esim. mosaiikkitaulun muotoon, niin elämä näyttää valoisammalta.

Lisäksi suosittelen sinulle psykoterapeutin ohjaamaa rentoutumista, hengitysharjoituksia ja jos on mahdollista niin korva-akupunktiohoitoa ja mangeettikuulat korvien taakse.

Ei muuta kuin jaksamista taisteluusi ap, hitaasti mutta varmasti eteenpäin ja olkoon kodissasi ilo, onni, rauha - suola, leipä ja kauha. Hyvää ja valoisampaa syksyä sinulle ja voi paremmin!

Kiitos! En saa terapiaa. Traumaterapiaa haettiin kaksi kertaa. Hylätty tuli kummallakin kerralla. Kun kela ei maksa terapia tukea eläkelläiselle. Olis pitänyt olla työssä tai pikkulasten vanhempi. Itsellä ei ole rahaa maksaa terapiaa. Kun ammattilaisten mielestä sitä pitäis saada yksi tai kaksi kertaa viikossa. Ap

Vierailija
67/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

34 vuotta tehnyt töitä olematta päivääkään työttömänä, on se hyvä että meitäkin on, niin voitte te reilu 3 kymppiset "lepäillä" eläkkeellänne.

Olet etuoikeutettu, kun et ole joutunut ikinä työttömäksi ja olet ilmeisesti tervekin. Ole tästä kiitollinen ja koeta ymmärtää, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.

T. Itsekin terve ja työelämässä, joskin ikuisesti pätkätöissä

Kyllä, olen joka arki-aamu onnellinen herätessäni klo 06 aamulla ja raataessani niskalimassa 8-10 h työpäiviä ja monesti reissussa monta päivää, ollessani töistä niin väsynyt, että vapaat menee melkein nukkuessa. Tietäessäni kuitenkin, että voin auttaa panoksellani eläkeläisiä, en ole missään muuta väittänytkään.

Nyt syyllistät muita tilanteestasi. Autat työnteolla kuitenkin paljon myös itseäsi: saat palkkaa, kerrytät eläkettäsi jne. Jos olet noin väsynyt, olisiko mahdollista vaihtaa alaa? Tuota vauhtia katkeroidut ja lyhennät vain omaa elämääsi. Tuskin se on ap:n vika, että joudut raatamaan.

Vierailija
68/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös julkisella puolella, esi.psykiatrian polilla voi olla töissä erittäin päteviä ja ammattitaitoisia psykoterapeutteja. He eivät mainosta olemassaolostaan, pitää vaan etsiä, löytää ja tarvittaessa vaihtaa terapeutti. Minä itse etsin kuusi vuotta terapeuttia, vaihdoin, etsin ja lopulta sitten vaistoni ilmoitti minulle että tässä se hoitaja nyt siten on ja niin taivallus hänen ohjauksessa alkoi.

Vierailija
69/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

34 vuotta tehnyt töitä olematta päivääkään työttömänä, on se hyvä että meitäkin on, niin voitte te reilu 3 kymppiset "lepäillä" eläkkeellänne.

Olet etuoikeutettu, kun et ole joutunut ikinä työttömäksi ja olet ilmeisesti tervekin. Ole tästä kiitollinen ja koeta ymmärtää, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.

T. Itsekin terve ja työelämässä, joskin ikuisesti pätkätöissä

Kyllä, olen joka arki-aamu onnellinen herätessäni klo 06 aamulla ja raataessani niskalimassa 8-10 h työpäiviä ja monesti reissussa monta päivää, ollessani töistä niin väsynyt, että vapaat menee melkein nukkuessa. Tietäessäni kuitenkin, että voin auttaa panoksellani eläkeläisiä, en ole missään muuta väittänytkään.

Nyt syyllistät muita tilanteestasi. Autat työnteolla kuitenkin paljon myös itseäsi: saat palkkaa, kerrytät eläkettäsi jne. Jos olet noin väsynyt, olisiko mahdollista vaihtaa alaa? Tuota vauhtia katkeroidut ja lyhennät vain omaa elämääsi. Tuskin se on ap:n vika, että joudut raatamaan.

Kun olin töissä oli mun työpäivän pituus 9.5tuntia. Enkä silloin valittanut työpäivän pituutta. Olisin mielihyvin vieläkin pph jos saisin valita. Mutta en saanut valita sairastunko vai en. Ap

Vierailija
70/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös julkisella puolella, esi.psykiatrian polilla voi olla töissä erittäin päteviä ja ammattitaitoisia psykoterapeutteja. He eivät mainosta olemassaolostaan, pitää vaan etsiä, löytää ja tarvittaessa vaihtaa terapeutti. Minä itse etsin kuusi vuotta terapeuttia, vaihdoin, etsin ja lopulta sitten vaistoni ilmoitti minulle että tässä se hoitaja nyt siten on ja niin taivallus hänen ohjauksessa alkoi.

Paljonko se maksaa? Kaikkineen kuluinen. Kun kela ei maksa terapiaa eläkelläiselle.ap

Vierailija
71/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko väsynyt ja uupunut koska makaat suurimman osan päivästä?

Vierailija
72/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko väsynyt ja uupunut koska makaat suurimman osan päivästä?

En, vaan siksi kun sairastan vakavaa masennusta ja pakko-orehäiriötä. Ja nyt on masennuksen pahenemis vaihe meneillään. Masennuksen yksi oire on väsymys. Ap

Vierailija
73/73 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se maksaa? Kaikkineen kuluinen. Kun kela ei maksa terapiaa eläkelläiselle.ap

.

... mitäs se nyt maksais julkisella puolella. Ei paljoakaan.  Kohta vielä vähemmän kun pääsee SOTE:ssa valitsemaan että meneekoö julkisellee vai haluaako sittenkin yksityiselle puolelle.  Saman maksaa kuulemma molemmat.  Kyllä meitä kansalaisia kohta hemmotellaan.

...Ja kuulemma tulee vielä halvemmaksi tuo systeemi.  Tosin kansa kulkee pitemmät matkat hoitoa saamaan kun palveluita keskitetään.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi