Tyttäreni kertoi että hänen ystäväänsä puristellaan rinnoista ja takapuolesta koulussa
Tyttö ei halua puhua asiasta, häpeää. Tyttäreeni ei olla koskettu.
Ap
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vakava juttu nykyään. Ilmoita heti kouluun sekä tee rikosilmoitus. T yläkoulun ope.
Ehdottomasti näin. Kyseessä on alaikäiseen kohdistuva seksuaalinen ahdistelu, eli se ei ole mikään asianomistajarikos vaan yleisen syyttäjän ajama. Kun koulussa ei ole asiaan puututtu niin nyt kun tuosta tiedät on vastuullisena aikuisena sinun tehtäväsi tehdä rikosilmoitus.
Vaikka rikosilmoitus ei johtaisikaan mihinkään tuomioon ei koulu jatkossa voi enää olla tuota huomioimatta. Teet palveluksen kaikille koulun tytöille.
Jos se on alakoulussa tapahtunut niin mitään syytettä edes ei voi tulla kun ne on alaikäisiä. Ne voi tehdä ihan mitä tahansa ilman rangaistusta
Vierailija kirjoitti:
Ylä-asteella -80luvun lopussa meidän luokalla oli yhdellä tytöllä ihan valtavat tissit ja niitä jätkät joskus puristeli,toinen taas ei pitänyt liivejä ikinä ja sellaisia paitoja että tissit ja nännit näkyi tosi selvästi,siinä oli pokassa piteleminen ettei alkanut seisomaan.
Haluat sanoa siis että uhrin vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vakava juttu nykyään. Ilmoita heti kouluun sekä tee rikosilmoitus. T yläkoulun ope.
Ehdottomasti näin. Kyseessä on alaikäiseen kohdistuva seksuaalinen ahdistelu, eli se ei ole mikään asianomistajarikos vaan yleisen syyttäjän ajama. Kun koulussa ei ole asiaan puututtu niin nyt kun tuosta tiedät on vastuullisena aikuisena sinun tehtäväsi tehdä rikosilmoitus.
Vaikka rikosilmoitus ei johtaisikaan mihinkään tuomioon ei koulu jatkossa voi enää olla tuota huomioimatta. Teet palveluksen kaikille koulun tytöille.Jos se on alakoulussa tapahtunut niin mitään syytettä edes ei voi tulla kun ne on alaikäisiä. Ne voi tehdä ihan mitä tahansa ilman rangaistusta
Tytöt ovat 7. Luokalla. Tytön kaveria puristelevat ja kähmijät/huorittelijat ovat 13 - vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Voi herran lettas sentään. Tämä palstahan onkin oiva ratkaisu sille, kun joku puristelee perseestä ja tisseistä. Ettekö te opeta kakaroitanne sanomaan EI ja puolustautumaan? Vai onko kuitenkin teinipissiksestä salaa kivaa kun joku puristelee? Sairasta menoa, ei voi muuta sanoa. En olisi voinut kuvitellakaan, että 1980-luvulla kukaan olisi puristellut minua tai ketään muutakaan yhtään mistään.
Uskomaton kommentti! Parempi kysyä neuvoa kuin pelkästään miettiä yksin hiljaa. Ja tää ilmiö on todellakin ollut olemassa jo 80-luvulla, eikä varmaan ainakaan lievempänä. Olen itse nähnyt kun poikajoukko ahdisti tytön koulun kytävän nurkkaan välitunnilla ja puristeli ja kopeloi sieltä täältä. Ei siitä mitään seurannut opettaja vain käski lopettaa ja itkuisen tytön hän lupasi lähteä kotiin. Nykypäivänä tuo olisi joukkoraiskaus ja kiinnijäämisriski melkoinen kun jokaisella on videokamera taskussa ja kouluissa valvontakameroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka rikosilmoitus ei johtaisikaan mihinkään tuomioon ei koulu jatkossa voi enää olla tuota huomioimatta. Teet palveluksen kaikille koulun tytöille.Jos se on alakoulussa tapahtunut niin mitään syytettä edes ei voi tulla kun ne on alaikäisiä. Ne voi tehdä ihan mitä tahansa ilman rangaistusta
Ei voi seurata kiroslain mukaisia rangaistuksia, mutta muita lastensuojelullisia toimenpiteitä kyllä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi seurata kiroslain mukaisia rangaistuksia, mutta muita lastensuojelullisia toimenpiteitä kyllä seuraa.
Ja koululle tulee myös seuraamuksia mikäli he ovat tienneet, mutta eivät ole puuttuneet.
Onko oikeasti pojat noin rohkeita muka? Mä olen nähnyt vain niitä finninaamaisia nörttipoikia joille oman luokan tytöt lähinnä nauraa.
Koulun siivooja
Ihan normaalia elämää,ei ne tissit siitä kulu jos vähän puristelee.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinusta ok jos tytöt joukolla hyökkäisisivät pojan kimppuun ja kokeilisivat housujen sisältöä? Eihän se muna siitä kulu, jos vähän koklaa!
Ei ole OK. Itse olisin tosin saanut aikoinaan, silloin 80-luvulla, vetää suurimman osan pienen paikkakunnan nuorista miehistä oikeuteen. Rintojen ja takapuolen puristelu oli erittäin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinusta ok jos tytöt joukolla hyökkäisisivät pojan kimppuun ja kokeilisivat housujen sisältöä? Eihän se muna siitä kulu, jos vähän koklaa!
Olisipa tytöt puristelleet mun kullia, olisivat yllättyneet.
eikä todellakaan kulu kokeilusta,esittelin kyllä kullia tytöille kun oltiin kotibileissä ryyppäämässä ja 14v pantiin kännissä luokan jakorasian kanssa.
No kyllä osa tuosta on normaalia teini-ikäisten toimintaa, pojat tykkää tytöistä ja päinvastoin. Kyllä mua lääpittiin, availtiin rintsikoita tunnilla, välkällä kannettiin vessaan, kukaan ei kuitenkaan käynyt iholle eikä housuihin sisälle, muistan, että enimmäkseen kikattelin, enkä ahdistunut. Tosin kaikki oli viatonta eikä mitään seksiin viittaavaa, olin 17,5 vuotta kun seksin aloitin vakipoikaystävän kanssa... Teinit on teinejä, lopettakaa ylenmääräinen kauhistelu.
Oma henkivartija kouluun. Jo pysyy kollit loitolla.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä osa tuosta on normaalia teini-ikäisten toimintaa, pojat tykkää tytöistä ja päinvastoin. Kyllä mua lääpittiin, availtiin rintsikoita tunnilla, välkällä kannettiin vessaan, kukaan ei kuitenkaan käynyt iholle eikä housuihin sisälle, muistan, että enimmäkseen kikattelin, enkä ahdistunut. Tosin kaikki oli viatonta eikä mitään seksiin viittaavaa, olin 17,5 vuotta kun seksin aloitin vakipoikaystävän kanssa... Teinit on teinejä, lopettakaa ylenmääräinen kauhistelu.
No tämä ap:n ystävä ei kikata vaan häpeää ja ahdistuu, ihan niinkuin normaali 13 vuotias tyttö joka on joutunut tähän tilanteeseen.
Että oikein rikosilmoitus. Koulussa opettajat yms. ei tietenkään voi tehdä asialle mitään tai puhua teineille siitä mitä sopii tehdä ja mitä ei. Ei vaan kaikki pitää viedä suoraan oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Voi herran lettas sentään. Tämä palstahan onkin oiva ratkaisu sille, kun joku puristelee perseestä ja tisseistä. Ettekö te opeta kakaroitanne sanomaan EI ja puolustautumaan? Vai onko kuitenkin teinipissiksestä salaa kivaa kun joku puristelee? Sairasta menoa, ei voi muuta sanoa. En olisi voinut kuvitellakaan, että 1980-luvulla kukaan olisi puristellut minua tai ketään muutakaan yhtään mistään.
Kyllä 80-luvulla puristeltiin minun koulussani moniakin. Mutta kyllä ne katsoi ne näteimmät joita puristelivat. Oletko katkera? Vai miksi tuo ilkeä kirjoitustyyli?
Uskon tämä kokemuksen vahvistavan häntä.
t. Dome Karukoski
No olisiko teistä hyväksyttävää jos työpaikan Pena ja Jokke vähän koklailisi tissejä ja pakaroita?!
Olisitko kateellinen jos Annukkaa leivottaisiin toimistossa mutta sua ei?
Miksi helvetissä nuorten lasten tulee sietää tällaista mitä aikuiset eivät katselisi itse hetkeäkään?! Nuoret jotka kehittyvät ja ovat todella haavoittuvia tuossa iässä kaiken lisäksi. Mitä urpoja täällä oikein on kommentoimassa?!
Ylä-asteella -80luvun lopussa meidän luokalla oli yhdellä tytöllä ihan valtavat tissit ja niitä jätkät joskus puristeli,toinen taas ei pitänyt liivejä ikinä ja sellaisia paitoja että tissit ja nännit näkyi tosi selvästi,siinä oli pokassa piteleminen ettei alkanut seisomaan.