Vahva särkylääke kuukautiskipuihin?
Mikä teillä auttaa parhaiten _todella_ koviin kuukautiskipuihin? Itse syön tällä hetkellä niihin Panadol Fortea (1g), ja parhaimmillaan joudun ottamaan niitä +6 kpl / per päivä ainakin kahden ensimmäisen päivän ajan. Voisin kuvitella ettei tee hirveän hyvää syödä niitä tuollaisia määriä.. Nämä on kuitenkin näistä peruslääkkeistä ainoa mikä auttaa edes vähän jos tajuan aloittaa napsimisen tarpeeksi ajoissa (aika epäsäännölliset kuukautiset on edelleen). Kivut on tosiaan kovat, oksennan ja joskus myös on taju lähtenyt, ekat pari päivää olen aika toimintakyvytön. Tuntuu että vuosien myötä kipu on vain pahentunut.
Lääkäriin hakemaan jotain reseptilääkettä?
Joku reseptivapaa jota en vain ole tajunnut kokeilla?
E-pillerit? Vähän karsastan minkään "ylimääräisen" syömistä, mutta onko sitten kuitenkaan pahempi kuin hirveät määrät särkylääkettä jos niistä olisi apua.
Muuta?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksikodoni.
:D
Luulis jo auttavan, on nimittäin vahvempaa kuin morfiini!
En käytä särkylääkettä kuukautiskipujen takia. Akuutissa tilanteessa voin ottaa ibuprofeenin. Syön banaania ja juon paljon vettä ja lepäilen akupunktiomaton päällä. Särkylääkkeiden yliannostuksesta voi saada pysyvän maksavaurion ihan kerrastakin, jos pahasti särkee kysy lääkäriltä tai apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksikodoni.
:D
Luulis jo auttavan, on nimittäin vahvempaa kuin morfiini!
No kuukautiskipuun ei ehkä määrätä kyseistä lääkettä :D
Itse sain sitä leikkauksen jälkeen teholla piikkeinä kun rintalastani oli halkaistu. Sitten osastolla minulla oli kipupumppu missä sain itse nappia painamalla samaa lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Örrgäsmi tai örrrrgäsmit
Naiset ei saa orgasmia. Vaan se henkinen juttu mitä kerrotaan siskosten kanssa samalla kun menkka jutut kiertää.
Naisten menkka tarinat on niinkuin miesten intti tarinat...
Kenelläkään muulla ei ole ollut niin pahat menkat/intti mitä minulla ja sitten sitä vielä väritetään.
Ihan jos totta puhutaan niin alkoholi ei auta ollenkaan kipuun. Monelle ihmiselle on jäänyt se käsitys lännen elokuvista kun siellä se sankra tempaisee puoli pulloa viskiä naaman... Sitten tehdään se luodin poisto puukolla.
Niin alkoholia on käytetty turruttavana aineena entisaikaan kun on suoritettu leikkauksia sekä amputaatiota. Samalla sitten useampi mies on pitänyt leikettavaa kiinni ja puukapula "uhrin" hampaiden välissä.
Alkoholi ei tosiaankaan auta kipuun.