Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookista, voiko nähdä jos joku käy katsomassa profiilia?

Vierailija
17.09.2016 |

Tällaisia huhujahan liikkuu. Että ne stalkkaajat ilmestyvät kaveriehdotuksiin yms. yms.

Mutta niin, onko totta? :D

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näkiskin että kuka on käynyt profiilissa niin entäs sitten? Ei se tarkoita sen kummempaa kiinnostusta. Itse käyn katselemassa monien profiileja ihan siitä syystä että kiinnostaa tietää mitä heille kuuluu. Jos yhtäkkiä muistuu joku henkilö mieleen niin miksi ei saisi katsoa, se voi olla esim. ex-naapurin lapsi tai entinen hoito, ei silti tarkoita että kiinnostaisi vaihtaa kuulumisia sen enempää:-)

Vierailija
22/49 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi nähdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaa kaveriksi myös niitä, joita itse olet käyny stalkkaamassa. Tuo ainaki on varma tieto.

Vierailija
24/49 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan tuo ohje jo oli, mulla ainakin toimii. Aika outoja tyyppejä kyllä osa ja pari sukulaista listassa. 

Väännättekö vielä rautalangasta että mihin status kohtaan? Käytän niin facebookkia mutta en löydä oikeaa kohtaa?

Vierailija
25/49 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan totta? Voi helvetti...

Samaa nauran ja kiroilen täällä minäkin.. Jos se näin olisi, niin ilmankos pari tyyppiä ovat kaveriehdotuksiin tullut. :)

Vierailija
26/49 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin luentosalissa facebookin. Kaveriehdotuksiin tuli lähellä istuvia tuntemattomia. Eli sijainti vaikuttaa aika paljon.

Ei vaikuta. Etenkään jos sijainti ei ole edes päällä.

Vierailija
27/49 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on vanha kikka ja toimii. Kirjoitat kapitaaleilla STALK oman profiilisi statusosaan ja saat listan ihmisistä, jotka ovat katsoneet profiiliasi viimeisen kahden viikon aikana. Tää on joku lisätty koodausjuttu FB:ssä, harva kai siitä aiemmin tiesi, mutta nykyään kai ihan yleisesti tiedossa monella. 

Oho, näköjään ex käynyt 5 kertaa katsomassa profiiliani viime viikolla, just joo... Menee silläkin sitten parisuhteessaan hyvin hah. 

Väännättekö vielä rautalangasta mistä status kohta löytyy? Käytän tosi vähän facebookkia niin en löydä tuoda tuota kohtaa?

Vierailija
28/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan se näkyy kaveriehdotuksissa jos säännöllisesti käy jonkun profiilia katsomassa mutta kyllä siinä koodissa miten ihmiset ehdotuksiin ilmestyy on aika paljon muitakin tekijöitä joita seurataan. Yhteiset kaverit tai ryhmät on tietenkin ilmiselvä, yhtenäiset paikkamerkinnät esim oppilaitoksiin, työpaikkoihin ja tapahtumiin, sama kotikaupunki tai alue.. Näiden lisäksi facebookilla todellakin on oikeus puhelimen yhteystietoihin (puhelinnumerot ja sähköposti), sijaintitietoihin, kalenteriin, verkon käyttäjätietoihin jne. Joku nero ihmetteli miten exä aina ilmestyy ehdotuksiin niin voisko olla vaikka siksi että olette joskus olleet kavereita ja oletettavasti on jokunen yhteinen kaverikin? Joskus oli juttua että facebook osaa ennustaa uuden parisuhteen syntymisen kaveripyynnön, lisääntyneen yhteydenpidon, tykkäilyn ja kommentoinnin perusteella eli kyllä niitä klikkauksia seurataan todella tarkasti. 

Vierailija
29/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että tuo kaveriehdotus stalkkaus homma pitää paikkansa.. Teen keikkaduunia ja muutaman kerran on kaveriehdotuksiin tullut niiden paikan esimiehet joissa olen käynyt heittämässä keikkaa, ja ei yhtään yhteistä kaveria? Sekä aiemmin on tullut edellisestä vakkariduunista vakio asiakkaiden kasvoja.. Eikä yhtään yhteistä kaveria.

Jos olette viestitelleet sähköpostilla keskenänne tai samoille henkilöille, niin tulee.

Vierailija
30/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaajat tulevat kaveriehdotuksiin. Huomasin sen käytännössä, kun aloitin uudessa työpaikassa enkä ollut kenenkään työkaverin Facebook-kaveri enkä merkinnyt työpaikkaa tietoihini tms. Silti pari työkaveria tuli aika pian kaveriehdotuksiin.

Paikannustiedot.

Vierailija
31/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaajat tulevat kaveriehdotuksiin. Huomasin sen käytännössä, kun aloitin uudessa työpaikassa enkä ollut kenenkään työkaverin Facebook-kaveri enkä merkinnyt työpaikkaa tietoihini tms. Silti pari työkaveria tuli aika pian kaveriehdotuksiin.

Sijaintitiedot ja puhelut/viestit. Saman verkon käyttö jne.

Kerran vähän testasin kun halusin itse päästä yhden miehen kaveriehdotuksiin, vierailemalla profiilissa useita kertoja. En saanut edes häntä omiin ehdotuksiini kuin kerran. En tiedä toimiiko toisinkaan päin. Itselläni tietyt naamat aina ehdotuksissa enkä usko edes että stalkkaavat.

Vierailija
32/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa minulle, miksi se muiden profiilissa vierailu on jotain stalkkausta? Stalkkaus tarkoittaa ymmärtääkseni jonkinlaista vainoamista. Mitä vainoamista se on, jos käy katsomassa ihmisten fb-profiileja, jotka ovat täysin avoimia ja julkisia ja kenen tahansa nähtävissä, joka itse on fb:ssa? Jos ei halua tietojaan ja päivityksiään jakaa kaikelle kansalle, niin laittaa asetukset niin, että ne eivät näy.

Vierailija
33/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia huhujahan liikkuu. Että ne stalkkaajat ilmestyvät kaveriehdotuksiin yms. yms.

Mutta niin, onko totta? :D

FB ei anna tota tietoa. Profiilin katsojat voi saada selville jollain lisäosalla, mutta sillon molemmilla pitää olla se. Jos joku katsoo sun profiilia, niin ei se ilmesty kaveriehdotuksiin. Kaveriehdotukset liittyvät enemmän siihen keitä sä olet katsonut tai ehkä johkin yhteisiin kiinnostuksen aiheisiin. Mutta jos joku haluaa stalkata sua, niin totta kai se lähettää sulle jossain vaiheessa kaveripyynnön. 

Vierailija
34/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaajat tulee kaveriehdotuksiin. Olin sijaisena eräällä työpaikalla ja tämän työpaikan tyyppejä ehdotettiin sitten kavereiksi. Puhelimessani ei ole facebook-sovellusta ja käytän siis facebookkia vain kotikoneelta.

Vierailija
35/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

testi

Vierailija
36/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaajat tulee kaveriehdotuksiin. Olin sijaisena eräällä työpaikalla ja tämän työpaikan tyyppejä ehdotettiin sitten kavereiksi. Puhelimessani ei ole facebook-sovellusta ja käytän siis facebookkia vain kotikoneelta.

Lisään siis vielä, että tämä henkilö jota sijaistin tuli ehdotuksiin, eikä koskaan oltu yhtä aikaa työpaikalla.

Vierailija
37/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapasin keväällä yhdessä ryhmässä muutaman uuden ihmisen, joiden kanssa mulla ei siis ole mitään yhteistä sosiaalisessa mediassa, eikä mulla oo niitten puhelinnumeroita eikä mitään. Joku kk sitte huomasin että kaks niistä on mun kaveriehdotuksissani. Ite ajattelin heti sen johtuvan siitä että ovat mut fb:sta ettineet.

Vierailija
38/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo varmaan se näkyy kaveriehdotuksissa jos säännöllisesti käy jonkun profiilia katsomassa mutta kyllä siinä koodissa miten ihmiset ehdotuksiin ilmestyy on aika paljon muitakin tekijöitä joita seurataan. Yhteiset kaverit tai ryhmät on tietenkin ilmiselvä, yhtenäiset paikkamerkinnät esim oppilaitoksiin, työpaikkoihin ja tapahtumiin, sama kotikaupunki tai alue.. Näiden lisäksi facebookilla todellakin on oikeus puhelimen yhteystietoihin (puhelinnumerot ja sähköposti), sijaintitietoihin, kalenteriin, verkon käyttäjätietoihin jne. Joku nero ihmetteli miten exä aina ilmestyy ehdotuksiin niin voisko olla vaikka siksi että olette joskus olleet kavereita ja oletettavasti on jokunen yhteinen kaverikin? Joskus oli juttua että facebook osaa ennustaa uuden parisuhteen syntymisen kaveripyynnön, lisääntyneen yhteydenpidon, tykkäilyn ja kommentoinnin perusteella eli kyllä niitä klikkauksia seurataan todella tarkasti. 

Jos kommentoi tai tykkää usein jonkun profiilia, tulee sen henkilön kaveriehdotukset useimmin esiin. Kerran kirjoitin synttärionnittelut ja tämän aika vasta kuollut luokkakaveri tuli kaveriehdotuksiin.

Vierailija
39/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chromelle oli joskus semmoinen lisäosa, joka näytti ne. Kokeilin ja minua stalkkasivat lähinnä lähi-itäläiset jätkät.

Joopa joo, mutta mitenkähän se sun selaimelle ja sun koneelle asennettu lisäosa näkee facebookin serverin liikenteen jonka serveri on toisella puolen maailmaa? Käytännössä tarkottaisi, että sun koneelta olisi troijalainen lähetetty facebookin serverille.

Vierailija
40/49 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanu exääni ehdotuksiin koskaan ja tiedän että hän stalkkaa profiiliani, koska humalassa laittaa viestejä joissa hän arvostelee profiilikuviani ja niihin lisättyjä kommentteja. Mustasukkainen hullu siis ja siksi ex.