Huolestunut

Hei!
Olin 12.8-16.8 tetissä yhehdellä maatilalla. Talon väki oli todella mukavan oloinen, mutta ilmeisesti he eivät tykänneet minusta:( Sain huonot arvostelut vain sen takia kun olen liian hiljainen. Tein kaikki työt mitä käskettiin tekemään. Olin myös huolellinen, koska en tykkää että työt jätetään puoli tiehen. Olen ollut pienestä pitäen eläimien kanssa tekemisessä. Olin noin 5vuotias kun kävin naapurin kanssa navetalla noin 6vuotta. En pelännyt tetissäkään olla lehmien kanssa tekemisessä. Onko oikein arvostella työtä ja antaa huonot arvosanat vain sen takia kun on niin hiljainen. Vastasin aina kun joku kysy jotain. Ja tet paikasta en tuntenut ketään. Olen aina ollut hiljainen. Parhaitten kavereitten kanssa olen silti aika hiljainen vaikka olen tuntenut heidät koko ikäni. Itkin eilen itteni uneen kun aattelin että olen niin huono ihminen muitten mielestä😭 kysyisin teidän mielipidettä asiasta

Kommentit (10)

Vierailija

Mulle kävi oikeastaan samanlailla, yritin jutella parhaani mukaan, mutta oon tosi huono siinä oon niin ujo ja hiljainen... sain huonot arvostelut vaikka tein parhaani mukaan kaikki annetut tehtävät. Kaikki palaute mitä sain oli negatiivista: "liian hiljainen ja pitäisi olla reippaampi"

Kaiken lisäksi paikan kaikki työntekijät käyttäytyivät huonosti minua kohtaan. Mitään ei neuvottu ja jos kysyin sain vastaukseksi huokauksen.

Oon kanssa tosi herkkä ja itkin joka tet-päivän jälkeen.

Mutta onneksi se on nyt jo takanapäin, varmasti tuokin kokemus on opettanut jotain, ainakin sen, että ei oo mitenkään mahdollista että kaikki pitäisi susta, aina on joku joka vihaa.

Vierailija

Voi ei! Sattuipa sinulle huono tuuri! Itse olen ollut tet harjoittelijan arvioija, joka joutui antamaan palautetta siitä että harjoittelija oli jatkuvasti äänessä ja päällepäsmäroäöimäsdä, eikä osannut muuta kuin koheltaa.. olisin riemastunut sinunlaisesta tettiläisestä!
Tarhantäti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla kävi ihan sama juttu. Olin siihen aikaan todella ujo ja arka, koska minua oltiin koulukiusattu rankasti.. eli sosiaaliset tilanteet olivat vaikeita minulle ja en osannut luottaa uusiin ihmisiin. Muuten hoidin työni hyvin ja jopa paremmin kuin ne vakituiset työntekijät siellä. Silti sain huonot arvosanat juurikin sen hiljaisuuden takia.

Vierailija

Hyviä te ootte. On jo etukäteen päätetty, että tettiläiset on huonoja ja osaamattomia, ja jos nämä on ahkerarmpia kuin vakkarit, se onkin pettymys ja väkisin keksitään jotain negatiivista. Ovat kateellisia, kun teitte enemmän kuin vakituiset itse. Olen kokenut saman jopa aikuisena työharjoittelussa, eikä minua ole moitittu yleensä mistään. Minä sain puolestani tosin haukut liiallisesta nopeudesta. Olin tehnyt yhden virheen ja siinäkin olin vain osa ketjua, kun en huomannut, että sain alunperin virheelliset tiedot. 

Vierailija

Juttele asiasta sun opettajasi  (ja vanhempiesi)kanssa. Kun itse tiedät tehneesi työn hyvin, on se tärkeintä, ja siksi voit huoleti uskoa olevasi arvokas ihminen ja työntekijä.

Vierailija

Sinä tiedät parhaiten kuinka hyvin harjoittelustasi selvisit. Sillä arvostelulla ei ole mitään merkitystä jatkossa. Kun pääset työelämän vaiheeseen kukaan ei tule kysymään sinulta tet-arvostelujasi :)

Nuku siis yösi rauhassa ja unohda tämä.

M

Vierailija

Jos arvostelun antaja on joku random maanviljelijä, jolla ei ole suurempia koulutuksia (kaikella kunnioituksella kuitenkin maanviljelijöitä kohtaan), en välttämättä antaisi suurta painoarvoa tuolle arvostelulle. Ehkä hän sattui vain olemaan sen sortin ihminen, joka pitää turhan jaaritteluista.

Sinä olet vielä nuori. Ehtii sitä elämässä opettelemaan small talkia, vaikka se hiljaisesta ihmisestä turhalta tuntuukin. Joskus kun heittää jonkun sopivan lausahduksen sopivaan paikkaan, niin pitää ympäristön tyytyväisenä. Ei ole työelämässä helppoa olla hiljainen. Kyllä niitäkin työnantajia silti on, jotka hiljaisia ihmisiä arvostavat, ja sellaisia työpaikkoja on joissa hiljaisiakin tarvitaan. Sinullakin on vahvuuksia. Keskity niihin, äläkä anna tuon arvostelun lannistaa itseäsi yhtään.

PyryKasperi

Moi. Mul on sama että mua ei neuvota mun työpaikalla ollenkaa. Yritän kysyä niin kaikki on niin kiireellisiä "muka". Yritän kysyä helppo kuormaa, niin ei muka oo. Ja sit kun kysyn mitä voisin tehä, niin vastaus on: siirtele vaikka hyllyistä noita tavaroita😦. Siis tosi kiva TET paikka!!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat