Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Akateeminen ja Raksajätkä

Vierailija
17.09.2016 |

heitettäisiin omille autioille saarilleen, niin mitä luulette? Kumpi tulisi paremmin toimeen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksamies tietenkin. Amiksen käyneet miehet ovat paljon menestyneempiä, kuin hitelät nörtit! Ja naisetkin tykkäävät meistä tosimiehistä enemmän. Itsehän saan seuraa sekä todella hoteista amiksen käyneistä naisista, että myös niiden nörttien kanssa olevista naisista. Sen kyllä ymmärtää, että nekin harvat helmet etsivät seuraa muualta, kuin omissa piireissä on tarjolla vain hinteliä nörttejä. Itsellänihän oli tässä taannoinkin pari kaunista lääkiksen neitoa kainalossa.

T: 22v/190cm/90kg/20cm amiksen käynyt mies.

Tiedoksi sinulle. Kun nainen sanoo olevansa lähihoitaja, hän ei ole käynyt lääkistä.

Tiedän kyllä, mutta kun minusta kiinnostuvat ne yliopistossa opiskelvat naisetkin, ihan kaikista tiedekunnista. Mutta koska olen niin komea ja tasokas mies, voin valita itselleni vain kaikkein parhaimmat ja kauneimmat heistä. Yleensä siellä nörtteilylaitoksissa ei kyllä ole kovin kauniita naisia, eiväthän ne amiksen käyneille naisille pärjää ulkonäössä ollenkaan, mutta muutama helmi tosiaan joukkoon mahtuu sinnekkin. Ja ymmärtäähän sen, että ne kaikkein kauneimmat naiset kiinnostuvat meistä oikeista amismiehistä, koska heidän opiskelutoverinsa ovat hiteliä nörttejä.

Vielä sille aikaisemmalle vastaajalle, joka epäilee varustukseni mittaa, minkäs minä sille voin, että olen isovarusteiseksi syntynyt ja naiset tykkäävät.

Vierailija
22/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuisiko sen raksamiehen talo saarella 6 kuukautta aikataulussa jaljessa kuten muulloinkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saaret ois lähekkäin tekisin lautan ja menisin tän Akateemisen luokse. Hyvällä tuurilla hän olisi nainen ja tiedä mitä siitä sitten syntyisikään ;) Yhteistyö nostais selviytymiskerrointa kuitenkin huimasti. Yleisesti aika noloja nämä ennakkoluulot liittyen "sivistystasoon".

Mut mitä kysymykseen tulee niin kertokaapa te.

YLÄNUOLI - Bear Grylls (akateeminen)

ALANUOLI - Jorma "Remontti-Reiska" Piisinen (raksajätkä)

Mä ottaisin kaveriks Bear Gryllsin.

Et sä saisi, kun se olisi eri saarella. Etkö ymmärtänyt edes aloitusta, miten olet pärjännyt kokeissa?

Aloituksessa ei puhuttu mitään saarten välimatkasta. Olen pärjännyt kokeissa hyvin, kiitos kysymästä. Entä itse?

Vierailija
24/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on "raksaäijä", jolla on analyyttinen lähestymistapa maailmaan, paljon tieteellistä tietämystä luonnontieteisiin ja tekniikkaan liittyen (enemmän kuin minulla, joka olen akateeminen) sekä monenlaista käytännön tietotaitoa, jota tarvitaan esim. ensiavussa. On myös lihasvoimaa. Kuten monella akateemisellakin. Toisaalta en ymmärrä yhtään ajatusta, että akateeminen koulutus voisi tehdä ihmisestä  käytännön asioissa taitamattoman, sillä teoria ja käytäntö ovat aina yhteydessä toisiinsa. Eikä käden taidot ole vain tekemistä ilman ajattelua. 

Tälläistähän kukaan muu kuin sinä ei ole väittänytkään. Käytännön ihmisillä on käytännön tietotaitoa. Kyse ei kuitenkaan ole mistään solukasasta, joka ei ajattele, vaikka akateemiset ehkä näin haluavatkin kuvitella omassa ylivertaisuudessaan.

Vierailija
25/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saaret ois lähekkäin tekisin lautan ja menisin tän Akateemisen luokse. Hyvällä tuurilla hän olisi nainen ja tiedä mitä siitä sitten syntyisikään ;) Yhteistyö nostais selviytymiskerrointa kuitenkin huimasti. Yleisesti aika noloja nämä ennakkoluulot liittyen "sivistystasoon".

Mut mitä kysymykseen tulee niin kertokaapa te.

YLÄNUOLI - Bear Grylls (akateeminen)

ALANUOLI - Jorma "Remontti-Reiska" Piisinen (raksajätkä)

Mä ottaisin kaveriks Bear Gryllsin.

Et sä saisi, kun se olisi eri saarella. Etkö ymmärtänyt edes aloitusta, miten olet pärjännyt kokeissa?

Aloituksessa ei puhuttu mitään saarten välimatkasta. Olen pärjännyt kokeissa hyvin, kiitos kysymästä. Entä itse?

Sovitaanko, että minä esitän kysymykset.

t. opettajasi

Vierailija
26/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuisiko sen raksamiehen talo saarella 6 kuukautta aikataulussa jaljessa kuten muulloinkin?

Riippuu pääsisikö akateeminen suunnittelemaan aikataulun. Luultavasti aikataulussaan, kun suunnittelu olisi toteutettu realismin pohjalta.

Vierailija
27/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksamies tietenkin. Amiksen käyneet miehet ovat paljon menestyneempiä, kuin hitelät nörtit! Ja naisetkin tykkäävät meistä tosimiehistä enemmän. Itsehän saan seuraa sekä todella hoteista amiksen käyneistä naisista, että myös niiden nörttien kanssa olevista naisista. Sen kyllä ymmärtää, että nekin harvat helmet etsivät seuraa muualta, kuin omissa piireissä on tarjolla vain hinteliä nörttejä. Itsellänihän oli tässä taannoinkin pari kaunista lääkiksen neitoa kainalossa.

Tiedoksi sinulle. Kun nainen sanoo olevansa lähihoitaja, hän ei ole käynyt lääkistä.

Tiedän kyllä, mutta kun minusta kiinnostuvat ne yliopistossa opiskelvat naisetkin, ihan kaikista tiedekunnista. Mutta koska olen niin komea ja tasokas mies, voin valita itselleni vain kaikkein parhaimmat ja kauneimmat heistä. Yleensä siellä nörtteilylaitoksissa ei kyllä ole kovin kauniita naisia, eiväthän ne amiksen käyneille naisille pärjää ulkonäössä ollenkaan, mutta muutama helmi tosiaan joukkoon mahtuu sinnekkin. Ja ymmärtäähän sen, että ne kaikkein kauneimmat naiset kiinnostuvat meistä oikeista amismiehistä, koska heidän opiskelutoverinsa ovat hiteliä nörttejä.

Vielä sille aikaisemmalle vastaajalle, joka epäilee varustukseni mittaa, minkäs minä sille voin, että olen isovarusteiseksi syntynyt ja naiset tykkäävät.

Eiköhän sun vehje ole maksimissaan sen 16cm, kuten jokaisen parikytäsenttiseks vehjettään kehunut.

T. Amiksen käynyt nainen

Vierailija
28/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida nyt saada aikaan haluamaasi eipä-juupas-sanakopua. Aika köyhillä eväillä ja kuluneilla stereotypiolla sitä tosin hait.

Koska olen akateeminen, tiedän ettei yksilötason esimerkki kelpaa todistusaineistoksi, mutta tarjoanpa sellaisen joka tapauksessa.

Mieheni on kätevä rakentelemaan, erä- ja ensiaputaitoinen ex-partiolainen ja spr-nuori. On maisteritason aketeeminen. Minä tunnen ja osaan käyttää hyväkseni luonnosta kasveja, yrttejä, marjoja ja sieniä - toki tietämykseni rajoittuu lähinnä pohjoisen boreaalisen vyöhykkeen lajistoon, mutta luulen silti olevani varsin hyvin perillä, kuinka maastosta revitään hätätilanteessa ruokaa. Akateemisuustaso: tohtori.

Eiköhän me näillä ihan hyvin pärjätä.

En hakenutkaan mitään riitelyä, vaan aitoa pohdintaa asiaan. Olisiko akateemisella jotain älyllistä mikä voittaisi käsityöläisen duunarin asiassa? 

Voit pohtia asiaa toiselta kantilta, jos haluat viilata pilkkua. Montako prosenttia akateemisista luulisit selviävän omillaan ja montako prosenttia työläisistä.

Oma veikkaukseni olisi, että akateemiset jakaantuisivat 85% häviäjiin ja ne 15% taas olisivat oikeita osaajia, jotka olisivat ylivoimaisia voittajia. Jokainen voi kommentoida ja pohtia omalla tasollaan.

Ei välttämättä akateemisilla ole mitään sen erityisempää selviytymiskapasiteettia juuri esitetynkaltaisessa tilanteessa. Jos on luonnon armoilla, pitää perustarpeet saada tyydytettyä: suoja lämpöä/kylmyyttä vastaan, ruokaa ja vettä.

Tunnen oikeastaan vain tekniikan ja luonnontieteiden aloilta akateemisia ja näiden keskuudessa se selviytyminen lienee todennäköisempää niiden keskuudessa, joilla on ennestään kokemusta maastossa olemisesta ja yöpymisestä. Luulen yksinkertaisesti, että sama pätee myös duunariin.

Pahat kielet ja huhut kertovat, että teoreettisempien aineiden akateemiset ovat enemmän "pihalla" elämän realiteeteista, mutta kuten sanoin, minulla ei juurikaan ole heistä kokemusta. Omasta teknis/luonnontiede-ystäväpiiristä ehkä 1% on täysin kädettömiä ja lähes kykenemättömiä selviytymään jopa kerrostaloelämästä.

Luulen, että pulman pitäisi olla erilainen, jotta koulutuksen mahdollisesti tuoma etu tulisi esiin - en tiedä.  

Vierailija
29/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pääsisikö akateeminen suunnittelemaan aikataulun. Luultavasti aikataulussaan, kun suunnittelu olisi toteutettu realismin pohjalta.

Niin, eikä akateeminen pääsisi tinkaamaan hinnassakaan, joten laatukin olisi parempaa, kun kaikkea ei tarvitsisi lätkiä hetkessä kasaan.

Vierailija
30/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä akateeminen olisi joko feministinainen, tai aviovaimo, mies olisi kummassakin tapauksessa häviäjä, maksumies, mahdollistaja ja nainen veisi kaiken mieheltä.

Selvitymisen kannalta näillä naisilla taas ei keskenään tai yksinään olisi mitään mahdollisuuksia selvitä hengissä.

MGTOW.

Feministi yrittäisi pärjätä omillaan ja joutuisi nöyrtymään ja itkien hakemaan mieheltä apua. 

Rakennuspuolen käyneenä amismuijana ja feministinä ja rakennusinsinöörinä suunnittelen ja rakennan yksin taloni.

T. Amiksen käynyt nainen

Vierailija
31/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä asia Xenia bloggarilta joka juuri meni naimisiin raksajätkän kanssa ;)

Vierailija
32/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AjebdiH kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sun vehje ole maksimissaan sen 16cm, kuten jokaisen parikytäsenttiseks vehjettään kehunut.

T. Amiksen käynyt nainen

Et sentään käskenyt tätä miestä vielä tappamaan itseään, on tarpeeksi nuori vielä kuitenkin?

Vierailija
33/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida nyt saada aikaan haluamaasi eipä-juupas-sanakopua. Aika köyhillä eväillä ja kuluneilla stereotypiolla sitä tosin hait.

Koska olen akateeminen, tiedän ettei yksilötason esimerkki kelpaa todistusaineistoksi, mutta tarjoanpa sellaisen joka tapauksessa.

Mieheni on kätevä rakentelemaan, erä- ja ensiaputaitoinen ex-partiolainen ja spr-nuori. On maisteritason aketeeminen. Minä tunnen ja osaan käyttää hyväkseni luonnosta kasveja, yrttejä, marjoja ja sieniä - toki tietämykseni rajoittuu lähinnä pohjoisen boreaalisen vyöhykkeen lajistoon, mutta luulen silti olevani varsin hyvin perillä, kuinka maastosta revitään hätätilanteessa ruokaa. Akateemisuustaso: tohtori.

Veikkaan, että söisit hattusi. Tilanteessa ei ole me. 

Vierailija
34/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni palstan nainen ei ole tätä kykenevä ajattelemaan.

Vierailija
35/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että 21 yhteisen vuoden aikana tietotaitoa on siirtynyt parisuhteen sisällä sen verran, että aika hyvin on mahiksia kumman tahansa selvitä.

Vierailija
36/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että 21 yhteisen vuoden aikana tietotaitoa on siirtynyt parisuhteen sisällä sen verran, että aika hyvin on mahiksia kumman tahansa selvitä.

No mitä tietotaitoa olet siirtänyt miehellesi?

Vierailija
37/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autiolla saarella ei pärjää kukaan kovin pitkään, sillä ihminen tarvitsee  pysyäkseen hengissä monenlaisia tietoja ja taitoja, ja myös välineitä ja tekniikkaa. Ihmiset selviävät ja pärjäävät yhdessä. Lähtisin mieluiten autiolle saarella luonnonlääkintää tuntevan ihmisen kanssa, joka pystyy tunnistamaan eri kasvilajeja toisistaan ja erottamaan syötävän haitallisesta. 

Vierailija
38/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autiolla saarella ei pärjää kukaan kovin pitkään, sillä ihminen tarvitsee  pysyäkseen hengissä monenlaisia tietoja ja taitoja, ja myös välineitä ja tekniikkaa. Ihmiset selviävät ja pärjäävät yhdessä. Lähtisin mieluiten autiolle saarella luonnonlääkintää tuntevan ihmisen kanssa, joka pystyy tunnistamaan eri kasvilajeja toisistaan ja erottamaan syötävän haitallisesta. 

Et pääse. Tässä nyt ainakin alkuun täytyisi selviytyä omillaan.

Vierailija
39/39 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tietotaitoa olet siirtänyt miehellesi?

Aika montaakin, mutta tähän aihepiiriin liittyen...

1) On oppinut tunnistamaan melkoisen monta kasvia, marjaa ja sientä.

2) Tietää, miten ja mistä niistä tehdään ruokaa (oikea käsittely kullekin).

3) On oppinut "lukemaan" maastoa eri silmällä eli jopa saattaa osata etsiä sitä ruokaa oikeasta paikasta.

4) tietää, mihin aikaan vuodesta mitäkin ruoanlähdettä on saatavilla

5) Kasvien tai lähinnä sammalten ja jäkälien tuntemus auttaa myös asumuksen tilkitsemisessä.

Tästä tuli nyt varsin ruokapainotteinen lista, mutta varmasti on muitakin juttuja tullut "opetettua". Lisäksi meillä on paljon taitoja, jotka molemmat osaa ihan yhtälailla. Minä olen fyysisesti hieman sairas ja heikko, joten hän on sellaisiin hommiin luonnollisesti parempi, mutta kyllä minä tulenteon osaan ja siihen tarvittavat puut ja sytykkeet saan kerättyä maastosta.