Vierailija

heitettäisiin omille autioille saarilleen, niin mitä luulette? Kumpi tulisi paremmin toimeen.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Mitäkö kävisi? Jos akateemisella olisi kirjat mukanaan, niin varmaan söisi ensimmäisenä ne kirjat?

Raksajätkä rakentaisi itselleen talon.

Vierailija

Raksamies tietenkin. Amiksen käyneet miehet ovat paljon menestyneempiä, kuin hitelät nörtit! Ja naisetkin tykkäävät meistä tosimiehistä enemmän. Itsehän saan seuraa sekä todella hoteista amiksen käyneistä naisista, että myös niiden nörttien kanssa olevista naisista. Sen kyllä ymmärtää, että nekin harvat helmet etsivät seuraa muualta, kuin omissa piireissä on tarjolla vain hinteliä nörttejä. Itsellänihän oli tässä taannoinkin pari kaunista lääkiksen neitoa kainalossa.

T: 22v/190cm/90kg/20cm amiksen käynyt mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Raksamies tietenkin. Amiksen käyneet miehet ovat paljon menestyneempiä, kuin hitelät nörtit! Ja naisetkin tykkäävät meistä tosimiehistä enemmän. Itsehän saan seuraa sekä todella hoteista amiksen käyneistä naisista, että myös niiden nörttien kanssa olevista naisista. Sen kyllä ymmärtää, että nekin harvat helmet etsivät seuraa muualta, kuin omissa piireissä on tarjolla vain hinteliä nörttejä. Itsellänihän oli tässä taannoinkin pari kaunista lääkiksen neitoa kainalossa.

Vinde!

Vierailija

Raksa. Kyllä sen vaan tietää. Insinöörit suunnittelee hirveesti kaikkee hienoo, mutta ei ne mitään osaa tehdä ja yleensä se taitavin duunari joutuukin tekemään mahdottomasta mahdollista. Akateempisempi ottaa sitten vain sen kunnian. Tiedän tämän koska mies on juuri tuollainen duunari ja itse olen akateeminen. Minä pärjään nyt, tässä hetkessä ja esim. rahallisesti paremmin, mutta todellisuudessa mieheni tekee aivan yhtä haastavaa työtä vain heikommin palkattuna ja huonommin koulutettuna, autiolla saarella minä kuolisin parissa päivässä ja mies ottaisi sen varmaan ihan lomana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sinulle. Kun nainen sanoo olevansa lähihoitaja, hän ei ole käynyt lääkistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sinulle. Kun nainen sanoo olevansa lähihoitaja, hän ei ole käynyt lääkistä.

No ei näitä älyllä ole kyllä siunattu. Toivottavasti osaaminen on sitten jo eri luokkaa.

Vierailija

Jaa-a, vaikea sanoa, riippuu ihan yksilöstä! Kummallakin on todennäköisesti hyviä avuja pärjäämiseen, eikä pelkän koulutuksen perusteella voi sanoa, kumpi pärjää paremmin, sillä pärjäämiseen tarvitaan monenlaisia taitoja ja kykyjä. Kummallakin on niitä. Varmaan se, millaisia asioita ihminen on tehnyt, mitä tietää ja mistä on kokemusta,  vaikuttaa asiaan. Kummallakin on arvokasta pääomaa. Autiolle saarelle kannattaa lähteä aina kaverin kanssa, joka on vähän erilainen kuin mitä itse on! 

Vierailija

Akateeminen omaksuu ympäristön vaatimukset paljon nopeammin, joten hän. Jonkun hätämajan pystyy rakentamaan kuka vaan, ei sen tarvitse olla lakisääteisten standardien mukainen tuossa tilanteessa.

Vierailija

Tiedän yhden pariskunnan, joka matsaa juuri tuohon. Koulutettu materialisti sopii raksajätkän naiseksi, joka tykkää shoppailla ja matkustaa. Raksajätkä tuo mukavasti rahaa mutta älykkääksi keskustelukumppaniksi ei ole, sen verran tunnen tapausta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, vaikea sanoa, riippuu ihan yksilöstä! Kummallakin on todennäköisesti hyviä avuja pärjäämiseen, eikä pelkän koulutuksen perusteella voi sanoa, kumpi pärjää paremmin, sillä pärjäämiseen tarvitaan monenlaisia taitoja ja kykyjä. Kummallakin on niitä. Varmaan se, millaisia asioita ihminen on tehnyt, mitä tietää ja mistä on kokemusta,  vaikuttaa asiaan. Kummallakin on arvokasta pääomaa. Autiolle saarelle kannattaa lähteä aina kaverin kanssa, joka on vähän erilainen kuin mitä itse on! 

Niin sitä pääomaa luulisi olevan, mutta monilla ei juuri ole. 

Vierailija

Et taida nyt saada aikaan haluamaasi eipä-juupas-sanakopua. Aika köyhillä eväillä ja kuluneilla stereotypiolla sitä tosin hait.

Koska olen akateeminen, tiedän ettei yksilötason esimerkki kelpaa todistusaineistoksi, mutta tarjoanpa sellaisen joka tapauksessa.

Mieheni on kätevä rakentelemaan, erä- ja ensiaputaitoinen ex-partiolainen ja spr-nuori. On maisteritason aketeeminen. Minä tunnen ja osaan käyttää hyväkseni luonnosta kasveja, yrttejä, marjoja ja sieniä - toki tietämykseni rajoittuu lähinnä pohjoisen boreaalisen vyöhykkeen lajistoon, mutta luulen silti olevani varsin hyvin perillä, kuinka maastosta revitään hätätilanteessa ruokaa. Akateemisuustaso: tohtori.

Eiköhän me näillä ihan hyvin pärjätä.

Vierailija

Jos saaret ois lähekkäin tekisin lautan ja menisin tän Akateemisen luokse. Hyvällä tuurilla hän olisi nainen ja tiedä mitä siitä sitten syntyisikään ;) Yhteistyö nostais selviytymiskerrointa kuitenkin huimasti. Yleisesti aika noloja nämä ennakkoluulot liittyen "sivistystasoon".

Mut mitä kysymykseen tulee niin kertokaapa te.

YLÄNUOLI - Bear Grylls (akateeminen)

ALANUOLI - Jorma "Remontti-Reiska" Piisinen (raksajätkä)

Mä ottaisin kaveriks Bear Gryllsin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toi oli hyvä trollaus! Toi 20cm viimeistään kavalsi sut mutta sain hyvät naurut. Tattista, on ollut vähän v-mäinen päivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos saaret ois lähekkäin tekisin lautan ja menisin tän Akateemisen luokse. Hyvällä tuurilla hän olisi nainen ja tiedä mitä siitä sitten syntyisikään ;) Yhteistyö nostais selviytymiskerrointa kuitenkin huimasti. Yleisesti aika noloja nämä ennakkoluulot liittyen "sivistystasoon".

Mut mitä kysymykseen tulee niin kertokaapa te.

YLÄNUOLI - Bear Grylls (akateeminen)

ALANUOLI - Jorma "Remontti-Reiska" Piisinen (raksajätkä)

Mä ottaisin kaveriks Bear Gryllsin.

Et sä saisi, kun se olisi eri saarella. Etkö ymmärtänyt edes aloitusta, miten olet pärjännyt kokeissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toi oli hyvä trollaus! Toi 20cm viimeistään kavalsi sut mutta sain hyvät naurut. Tattista, on ollut vähän v-mäinen päivä.

aha.. nyt tajusin. Luulin sitä Älykkyysösämääräksi.

Vierailija

Minulla taas on "raksaäijä", jolla on analyyttinen lähestymistapa maailmaan, paljon tieteellistä tietämystä luonnontieteisiin ja tekniikkaan liittyen (enemmän kuin minulla, joka olen akateeminen) sekä monenlaista käytännön tietotaitoa, jota tarvitaan esim. ensiavussa. On myös lihasvoimaa. Kuten monella akateemisellakin. Toisaalta en ymmärrä yhtään ajatusta, että akateeminen koulutus voisi tehdä ihmisestä  käytännön asioissa taitamattoman, sillä teoria ja käytäntö ovat aina yhteydessä toisiinsa. Eikä käden taidot ole vain tekemistä ilman ajattelua. 

Vierailija

Jos tämä akateeminen olisi joko feministinainen, tai aviovaimo, mies olisi kummassakin tapauksessa häviäjä, maksumies, mahdollistaja ja nainen veisi kaiken mieheltä.

Selvitymisen kannalta näillä naisilla taas ei keskenään tai yksinään olisi mitään mahdollisuuksia selvitä hengissä.

MGTOW.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et taida nyt saada aikaan haluamaasi eipä-juupas-sanakopua. Aika köyhillä eväillä ja kuluneilla stereotypiolla sitä tosin hait.

Koska olen akateeminen, tiedän ettei yksilötason esimerkki kelpaa todistusaineistoksi, mutta tarjoanpa sellaisen joka tapauksessa.

Mieheni on kätevä rakentelemaan, erä- ja ensiaputaitoinen ex-partiolainen ja spr-nuori. On maisteritason aketeeminen. Minä tunnen ja osaan käyttää hyväkseni luonnosta kasveja, yrttejä, marjoja ja sieniä - toki tietämykseni rajoittuu lähinnä pohjoisen boreaalisen vyöhykkeen lajistoon, mutta luulen silti olevani varsin hyvin perillä, kuinka maastosta revitään hätätilanteessa ruokaa. Akateemisuustaso: tohtori.

Eiköhän me näillä ihan hyvin pärjätä.

En hakenutkaan mitään riitelyä, vaan aitoa pohdintaa asiaan. Olisiko akateemisella jotain älyllistä mikä voittaisi käsityöläisen duunarin asiassa? 

Voit pohtia asiaa toiselta kantilta, jos haluat viilata pilkkua. Montako prosenttia akateemisista luulisit selviävän omillaan ja montako prosenttia työläisistä.

Oma veikkaukseni olisi, että akateemiset jakaantuisivat 85% häviäjiin ja ne 15% taas olisivat oikeita osaajia, jotka olisivat ylivoimaisia voittajia. Jokainen voi kommentoida ja pohtia omalla tasollaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos tämä akateeminen olisi joko feministinainen, tai aviovaimo, mies olisi kummassakin tapauksessa häviäjä, maksumies, mahdollistaja ja nainen veisi kaiken mieheltä.

Selvitymisen kannalta näillä naisilla taas ei keskenään tai yksinään olisi mitään mahdollisuuksia selvitä hengissä.

MGTOW.

Feministi yrittäisi pärjätä omillaan ja joutuisi nöyrtymään ja itkien hakemaan mieheltä apua. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat