voiko häävieras olla viininpunaisessa mekossa?
Kommentit (67)
TYkkään tosi paljon melkein kaikenlaisista punaisista, ja olen _aina_ häissä pukeutunut punaiseen. Ei ihme siis, että sukulaiset on alkaneet katsoa vähän kummasti, kun epäilevät siis ilmeisesti minun "olleen intiimisti" kaikkien sulhasten kanssa, mukaanlukien mm. oma veli, velipuoli ja useampi serkku...
http://www.hs.fi/elama/a1406262088313
Siinä päivitystä etikettiin; etiketti on tärkeä mutta on myös hyvä ymmärtää etteivät asiat (onneksi) pysy muuttumattomina 1800-luvulta nykypäivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö joku ihan oikeasti vielä jotain kivikautisia etikettisääntöjä? No joo, valkoista mekkoa en laittaisi, jos en olisi itse morsiamen osassa, mutta olen nähnyt muun muassa kaason (ja muidenkin vieraiden) päällä mustaa, morsiamella paljaat olkapäät kirkossa, iltapukuja kesähäissä jne. Tyyli on vapaa.
Etiketti ei ole koskaan kivikautista tai vanhentunutta. Se on oivallinen ohjeisto hyvistä tavoista moniin tilanteisiin. Tuskin kukaan loukkaantuu jos menet pikkumustassa bilemekossa tai hautajaisasussa häihin, mutta sääliviä katseita saat toki osaksesi.
Kysymys kuuluukin, miksi pitäisi välittää muiden säälivistä katseista, tai ylipäänsä siitä, mitä muut ajattelevat? Minusta nämä puvun väriä, pituutta ja tyyliä koskevat etikettisäännöt ovat kivikautisia siitä syystä, että ne ovat niin pikkutarkkoja. Toki olen samaa mieltä, ettei esim. tuulipuku ole sovelias asu häihin, vaikka toisaalta minulle on ihan sama, millaisiin vaatteisiin itse kukin tykkää milloinkin pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein Toimitusjohtajan Tyttären Häät, tirsk :D
No tuo nyt ei ollut pointti, mutta kiva että tirskuttaa :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
sovitukseen lähtee se punainen liehuhommeli ja tämä http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=6836380
Kiitos teille avusta! Ootte ihania :)
-ap
Oothan ennen tilannut Asokselta? Se palautus on meinaa tosi ärsyttävä prosessi ja kestää iät ennen ku tulee rahat takaisin :/ Sen takia tilaisin ennemmin esim Zalandolta vaikka tulee vähän kalliimmaksi mut palautus on paaaaaaljon helpompaa.
Jaz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sovitukseen lähtee se punainen liehuhommeli ja tämä http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=6836380
-ap
Oothan ennen tilannut Asokselta? Se palautus on meinaa tosi ärsyttävä prosessi ja kestää iät ennen ku tulee rahat takaisin :/ Sen takia tilaisin ennemmin esim Zalandolta vaikka tulee vähän kalliimmaksi mut palautus on paaaaaaljon helpompaa.
En oo ennen tilannut. Mikä siinä on ärsyttävää? Ja kauanko on iät ja ajat?
-ap
Tämä on nyt ohis, mutta sun tarina on vähän hutera. 38v joka ei ole ikinä ollut häissä ja joka on niin epävarma että pelkää "mokaavansa". Ja luulee että jotkun mummot ovat tietoisia lähinnä teinitason läpästä punaisiin vaatteisiin liittyen.
Samoin heitto toimitusjohtaja-isästä on outo. Mitä väliä isän ammatilla on?
Hauskoja häitä silti :) ja onnea mekon etsintään! Toivottavasti löydät mieluisan!
T. oikeasti 38v nainen
Vierailija kirjoitti:
Entä tämä? Voi hitto kun on vaikeata tällä päärynämallin kropalla.
http://www.asos.com/asos-curve/asos-curve-crop-cape-midi-dress/prod/pge…
-ap
Päärynävartalohan on helppo pukea! Kaikki A-linjaset mekot istuu tosi hyvin ja hoikentaa, kun pieni yläkroppa pääsee oikeuksiinsa ja isompi alavartalo jää piiloon helmojen alle. :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt ohis, mutta sun tarina on vähän hutera. 38v joka ei ole ikinä ollut häissä ja joka on niin epävarma että pelkää "mokaavansa". Ja luulee että jotkun mummot ovat tietoisia lähinnä teinitason läpästä punaisiin vaatteisiin liittyen.
Samoin heitto toimitusjohtaja-isästä on outo. Mitä väliä isän ammatilla on?
Hauskoja häitä silti :) ja onnea mekon etsintään! Toivottavasti löydät mieluisan!
T. oikeasti 38v nainen
Heh, no tää onkin semmonen aihe jossa mä ikäni valehtelisin :D. Siksi mainitsin tj:n, koska on sen firman toimitusjohtaja jossa olen töissä. En mielelläni mokaisi pukeutumisessa myös osan työyhteisöä edessä. Ja en tosiaan ole koskaan ollut "oikeissa häissä". Käsittääkseni se punainen väri ei nimenomaan ole teinitason läppä vaan nimenomaan vanhempien ihmisten tiedossa oleva asia
-ap myös oikeasti 38-v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö joku ihan oikeasti vielä jotain kivikautisia etikettisääntöjä? No joo, valkoista mekkoa en laittaisi, jos en olisi itse morsiamen osassa, mutta olen nähnyt muun muassa kaason (ja muidenkin vieraiden) päällä mustaa, morsiamella paljaat olkapäät kirkossa, iltapukuja kesähäissä jne. Tyyli on vapaa.
Etiketti ei ole koskaan kivikautista tai vanhentunutta. Se on oivallinen ohjeisto hyvistä tavoista moniin tilanteisiin. Tuskin kukaan loukkaantuu jos menet pikkumustassa bilemekossa tai hautajaisasussa häihin, mutta sääliviä katseita saat toki osaksesi.
Kysymys kuuluukin, miksi pitäisi välittää muiden säälivistä katseista, tai ylipäänsä siitä, mitä muut ajattelevat? Minusta nämä puvun väriä, pituutta ja tyyliä koskevat etikettisäännöt ovat kivikautisia siitä syystä, että ne ovat niin pikkutarkkoja. Toki olen samaa mieltä, ettei esim. tuulipuku ole sovelias asu häihin, vaikka toisaalta minulle on ihan sama, millaisiin vaatteisiin itse kukin tykkää milloinkin pukeutua.
Kuten sanoin etiketti on vain ohjeisto hyvistä tavoista. Voit joko noudattaa sitä tai olla noudattamatta. Valinta on yksinomaan sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo nyt ei ollut pointti, mutta kiva että tirskuttaa :D
-ap
No kyllä sulla sille selkeästi joku pointti oli. :D Älä pelkää, tuskin siellä mitään paparazzeja on! ;DD
Vierailija kirjoitti:
Entä tämä? Voi hitto kun on vaikeata tällä päärynämallin kropalla.
http://www.asos.com/asos-curve/asos-curve-crop-cape-midi-dress/prod/pge…
-ap
Kirjotin tän viestin jo kerran, mut se katos johonki... Päärynävartalohan on just helppo pukea! A-linjanen mekko hoikentaa, kun pienempi ylävartalo pääsee oikeuksiinsa leveämmän alavartalon jäädessä piiloon helmojen alle. :)
Juu, sen pointin tuossa jo muutama vastaus sitten kerroinkin :). On siis ylin esimieheni tää tj. Ja pienen kaupunkimme yksi ns. silmäätekevistä. Paparazzeja ei kyllä varmasti ole :)
-ap
Aha, olihan se viesti tuolla... T: 57
Mekon sopivuutta kannattaa tiedustella suoraan toimitusjohtajalta.
Vierailija kirjoitti:
Mekon sopivuutta kannattaa tiedustella suoraan toimitusjohtajalta.
av ei petä ikinä :D. Ehkä tää hei olikin provo tai jotain, ainakin sun mielestä. Mutta mä sain kaipaamani vahvistuksen ja olen tyytyväinen :)
ap
Mä en ole ikinä kuullut tuosta punaisen kiellosta muualta kuin täältä ja on tullut useampia häitä kierrettyä. Mielestäni jos joku siitä supisee niin saa supista ihan rauhassa, itse en kyllä miettisi kahta kertaa jotain aikansa elänyttä legendaa. Ihan kuin joku todella mainostaisi panneensa sulhasta? Miksi joku edes tekisi niin, ärsyttääkseen? Kohteliasta on olla pukeutumatta valkoiseen tai mustaan, muulla ei ole väliä. Monilla on punaista päällä, en arastelisi sitä. Ota mekko, jossa tunnet olosi mukavaksi ja kauniiksi, ja ehkä kannattaa miettiä, että voitko käyttää sitä uudestaankin jossain tilaisuudessa.
Lyhyt liehumekko oli minusta vähän pitkää parempi ja monikäyttöisempi tulevaisuutta ajatellen. Toinen sovitukseen menevistä oli sellainen peruskiva. Tuo jonkun toisen linkkaama pitsihihainen oli mielestäni upea, mutta ei välttämättä sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Jaz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
En oo ennen tilannut. Mikä siinä on ärsyttävää? Ja kauanko on iät ja ajat?
-ap
http://m.asos.com/customer-service/customer-care/help/?help=/app/answer…
Näköjään nyt se on helpottunut siitä kun tilaisin viimeksi. Koska silloin palautus vielä maksoi, nyt on ilmainen. Ja silloin piti käyttää tiettyä lähettipalvelua. Mut nykyään menee näköjään että rekisteröidään palautus, printataan se lappu ja sit saa palauttaa. Ja niinku tossa sanotaan siinä voi kestää 21 päivää että palautus tulee perille ja siitä 10 päivää että rahat tulee takaisin. Muistaakseni meni melkein 1,5kk ett sain rahat takaisin.
Kyllä mun mielestä kaikki murretut punaiset sävyt (viini, marjapuuro jne.) ovat täysin käypiä. Ainoastaan ´kirkkaan punainen on turhan räikeä.