Minipillerit ja niiden unohtaminen
Nyt tarvitsisin apua.. Olen käyttänyt tytön syntymän jälkeen (tyttö nyt 7kk) minipillereitä. Ja nyt unohdin viikko sitten ottaa yhden pillerin! Huomasin vasta seuraavana aamuna että unohdin sen. Mulla ei ollut enää sitä lääkkeiden mukana tulevaa paperia ja eilen ostin uuden paketin ja luin että mun olisikin pitänyt ottaa kerralla kaksi pillerin! Luulin että jätän sen toisen ottamatta kun monesti on niin ettei saa ottaa kahta kerrallaan.... No mutta suurin kysymys on kuitenkin se, kun unohdimme miehen kanssa käyttää lisäehkäisyä. Tiesin sen että viikon ajan pitää käyttää lisäehkäisyä, ja kerroin myös miehelle unohdetusta pillereitä. Mutta molemmat muistimme vasta yhdynnän jälkeisenä päivänä, että unohdimme käyttää kondomia...Kuinka suuri todennäköisyys raskaaksi tulemisella on? Pillerin unohdin ottaa perjantaina, ja olimme yhdynnässä sunnuntaina... Ja onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa olisi hyvä tehdä raskaustesti, kun kuukautisia ei ole ollut koko minipillereiden käytön aikana.
toivottavasti joku saa selvää huonosta selvityksestäni.
Kommentit (3)
Älä stressaa (okei, helpommin sanottu kuin tehty), todennäköisyys raskaudelle on aika pieni, muttei silti mahdoton. Odota viikko ja tee testi. Sitten tuloksen mukaan mietitte, että mitä teette. Tsemppiä!
Itse käytän minipillereitä ja joskus olen unohtanut ottaa parinakin päivänä peräkkäin, eikä mitään ole tapahtunut. :)
Onko kellään kokemuksia?