Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkölaskusta 6€ sähköä ja yli 26€ siirtomaksua!

Vierailija
17.09.2016 |

Kyllä jotensakin pännii ja kunnolla. Olisi kiva että siirtomaksu olisi jonkinlaisessa linjassa tuon aidon maksun ja sitä kautta kulutuksen kanssa. Asun n. 47m2 kaksiossa ja kylppärissä on lattialämmitys ja 6€ on mielestäni todella kohtuullinen summa. Kiitos valtion yksityistämishulabaloot tästäkin!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten naurattaa ihmiset jotka sanoo että kilpailutus ei auta mitään, ei niissä niin isoja eroja ole.

Joo, siirtoyhtiötä ei valitettavasti voi vaihtaa, mutta itse ainakaan en anna rahojani yhtään enempää noille riistoyhtiöille, joilla sähkön kilowattihintakin on järjetön.

Suomessa onneksi on noin sata sähkönmyyjää joista onneksi vara valita. Todellakin meidän 25000kwh kulutuksella vaikuttaa maksanko sähköstä 6,99 snt/kwh vai 3,95snt/kwh.

Ero oli kyllä iso kun vaihdettiin.

Vierailija
22/28 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedestäkin maksetaan todellisen kulutuksen mukaan (ainakin osassa taloyhtiöitä), miksi se ei olisi hyvä tapa sähkössäkin? Ja en nyt suostu kokemaan huonoa omatuntoa siitä, etten halua kuluttaa sähköä yli tarpeideni, kun muutenkin suomalaisena ekologinen jalanjälkeni on jo tarpeeksi suuri.

No miten muuten sähköä on maksettu nyt kuin kulutuksen mukaan? Olen asunut kerran talossa jossa sähkö sisältyi vastikkeeseen, mutta siinä talossa myöskään vettä ei mitattu ja se sisältyi vastikkeeseen. On todella paljon yleisempää että vesi peritään asukasmäärän mukaan ja sähkö todellisen kulutuksen mukaan.

Siirron perimistä kulutuksen mukaan voisi verrata siihen että putkiremontin hinta perittäisiin kulutettun veden mukaan, eikä remonttikullujen mukaan.

Kaikista oikeitein hommat menee aina kun kustannukset peritään todellisen kulurakenteen mukaan, eikä niin että peritään kiinteitä kuluja käyttömakuna, eikä niin että peritään käyttökuluja kiinteinä maksuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuussa pitää pelkästä siirrosta saa maksaa kiinteästi 30e/kk (kiitos loiste) ja itse asun asunnossani vain 3 päivää viikossa ja viime kuussa maksoin itse sähköstä vain 5e... Joku ei vain nyt ihan täsmää.

Vierailija
24/28 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti eilen sähkönmyyjä ja kauppasi halvempaa sopimusta. En ottanut, kun tuli niin yllättäen, mutta aloin kyllä miettimään omaa kulutustamme.

Ihan laskusta oli pakko tarkastaa paljonko menee siirtomaksuihin ja itse sähköö.

Kahden kk:n lasku: Siirtomaksuja 110 e ja itse sähkölasku 60 e.

Oulun energia meillä. Onhan nuo siirtomaksut aika kovat ja tekisi mieli vaihtaa energiaosuus toiselle yhtiölle ihan mielenosoituksesta.

Vierailija
25/28 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtokustannus vai kustannus mahdollisesta siirtokuormasta? Jos tilaan vaikka postikortille siirron, en ole kiinnostunut kuinka järeällä kalustolla tuota pahvinpalasta siirrellään. Kyllä siirtohinta pitää suhteuttaa siihen, miten paljon kalustoa tai verkostoa käytetään. Siirtäjän asia on optimoida omat kulunsa. Siirrettävä tuote on kuitenkin se mitä tarvitsen ja tämä välittävä palveluntarjoaja käyttää olemassa olevaa verkostoaan hyvällä katteella.

Vierailija
26/28 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kirjoitti:

Sähköverkon kunnossa pidosta on hyvä esimerkki meidän autotallin rakennus.

jouduin itse maksamaan kaupungin sähkökaapilta kaapelin vedon autotalliin ja autotallista taloon,lisäksi sähköjen kytkennän,sähkömittarin siirron ja lähes poikki lahonneen sähkötolpan siirron meidän tontilta ei kenenkään maalle,samalla tietenkin kaivettiin kaikkien naapuritalojen puhelinkaapelit maahan ja hommahan meni tietenkin niin etten pystynyt vaikuttamaan kuluihin koska sähköyhtiö tilasi työmiehet,kaivinkoneen,sora-auton ja lisäksi tolppahommaan traktorikaivurin missä henkilönostin ja joku koura tsydeemi tolpan maahan tunkemiseksi.

tuolta siirretyltä tolpalta vedittiin 1 naapuritaloon uusi kaapeli ja onhan siinä nyt valo😂.

sitten sähköverkon kunnostuksella perustellaan siirtohinnan nostoa,hienoa kun on itse maksanut omat ja naapureiden saneeraukset.

Heh heh oma sepustus tuli vastaan, tuon jälkeen tolppa on poistettu ja tuon viimeisen talon kaapeli kaivettu maahan ja samalla puhelinjohdot poistettu kokonaan.

Nyt ei ole edes katuvaloa.

Vierailija
27/28 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto presidentiksi. Se mies osaa.

Vierailija
28/28 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkölaskusta 6€ sähköä ja yli 26€ siirtomaksua!

Asia korjaantuu pian.

Maksat 60€ sähköstä ja siirtokin nousee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi