Röntgenkuvalla raskaudesta kertominen
Paljon näkyy facebookissa näitä, että raskaudesta ilmoitetaan lisäämällä röntgenkuva ja siihen kuvatekstiksi jotain että meidän pieni tms. Olenko minä ainut, joka ei ymmärrä tätä tapaa? Onhan se toki helppo tapa kertoa, mutta minusta röntgenkuva on vain vanhempien ja isovanhempien tms. nähtäväksi, ei niille kymmenille tai sadoille facebookkavereille. En tiedä muiden mielipiteestä, mutta minusta niissä kuvissa ei ole mitään söpöä vaan ne ovat ehkä jopa vähän inhottavankin näköisiä. Joo-o, sen oman mussukan röntgenkuva on varmasti maailman ihanin, mutta ei toisen vauvan kuva toisen ihmisen kohdusta.
Kommentit (17)
Ap,raskaana olevia ei mielellään kuvata röntgenillä- Kuva on ultrasta, eli uä-kuva. Jotain rajaa täysin eri kuvantamisella.
Et ole. En itsellään ole ainoassakaan raskaudessa ilmoittanut facessa kuvalla. Olen laittanut joko runon tai kertonut suoraan asiasta.
Se on muuten ultrakuva eikä röntgen.
Raskaana ollessa ei saa mennä röntgeniin... tarkoittanet ultraäänikuvaa.
Ääh, ultrakuvaa tarkoitin tietysti! Mikä lie aivopieru iski ja sekoitti sanat, vissiin kun puhuttiin kaverin kanssa just röntgenhoitajan hommista ja siitä tämä tulikin mieleeni niin kirjoittelin ihan omiani... Ei nyt takerruta siihen, muuttakaamme tuon röntgen-sanan tilalle se oikea ultra-sana. :D
Röntgenkuvat oliskin aika kauheeta kateltavaa. Ultrakuvat sitä vastoin ei ♡
On se liian intiimiä. Muistan että kerran olin nähnyt jonkun kaverin kaverin vaimon ultrakuvan fb:ssa (jota en siis tuntenut ollenkaan). Sitten näin sen vaimon joka sattui olemaan samassa opiskelupaikassa eikä raskaus edes näkynyt vielä, ja tuli kyllä sellainen tunne että on jotenkin liikaa että olen nähnyt tuon vieraan naisen mahassa olevan sikiön eikä se tiedä siitä mitään. Liian outoa minun makuuni.
Facesta voi aina poistua jos ei kestä. Mä aion nimenomaan ilmottaa facessa ultrakuvalla, kun aika tulee. Eihän siitä saa edes mitään selvää (tai minä en saa).
Vierailija kirjoitti:
Facesta voi aina poistua jos ei kestä. Mä aion nimenomaan ilmottaa facessa ultrakuvalla, kun aika tulee. Eihän siitä saa edes mitään selvää (tai minä en saa).
Voi kuule kyllä saa selvää. Leffoissa ja tv-sarjoissa aina jostain syystä käytetään suttuisia kuvia, joiden takia itsekin ultraan mennessä asennoiduin, etten itse varmaan erota mitään. Olikin aika tyrmäävää nähdä pieni vauvanalku käsineen ja jalkoineen, joka liikkui ja heitteli voltteja minkä ehti :D
Mutta sitten kysymykseen, minua eivät haittaa ja tunnustanpa itsekin kertoneeni raskaudesta ultrakuvalla.
Sen sijaan välillä alkaa käydä mielessä, että mitä sinne facebookiin sitten "saa" laittaa, kun kaikki tuntuu olevan sellaista, josta aina joku ärsyyntyyn. Milloin on lemmikkikuvat, milloin parisuhdejutut, työ- ja opiskelujututkin joitain ärsyttää, lomakuvat, äitien kertoilut lapsistaan jne. olipa joku täällä joskus sitä mieltä, että edes lapsensa syntymästä ei pitäiti/ei ole sopivaa ilmoittaa facebookissa.
Joten... Mitä siellä nyt sitten voi päivittää niin, ettei varmasti kukaan ärsyynny? "Olipas hyvää kahvia!" ?
Röntgen-kuva... BUUUUUAAAHHHHH. Reps ja kops ja lol.
Heh, kuulen jo korvissani kun ap hehkuttaa kaikille menevänsä masuasukin kanssa röntgeniin. :D
Ei kannata jakaa mitään kuvia, voi kirjoittaa suoraan päivityksen "olen paksuna".
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jakaa mitään kuvia, voi kirjoittaa suoraan päivityksen "olen paksuna".
"Nyt kamut kerron teille. Minä en voi syödä pillereitä, kun menee pakki ihan sekaisin niiden takia. Kierukkaakaan ei ole saatu ängettyä, kun paikat olleet liian ahtaat. Nuvaringiin ei riitä fyrkat.
Persa sitten meni pari viikkoa takaperin sähläämään kumin kanssa, tai oikeastaan se idiootti ei mitään kumia tajunnut edes käyttää kun "ilman tuntuu paremmalta" !!
Joten meille syntyy nyt sitten muksu 9 kk kuluttua. Pertsa istuu tuolla olkkarin nurkassa ja heijailee itseään sikiöasennossa toistellen "Miten näin voi muka tapahtua!"
Se ei ole röntgenkuva, vaan ultraäänikuva.