Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että ihmiset on kadonneet täysin facebookista

Vierailija
16.09.2016 |

Ennen oli kaikilla hirveästi julkaisuja ja ne saivat jotenkin itsenikin tuntemaan, ettänon paljon tapahtumaa ympärillä.

Nyt ei keltään tule mitään matkakuvia tai mitään ylipäätään. Tuntuu ihan apaattiselta kun saattaa kulua päivä kausia että joku ottaa yhteyttä.

Ei se olekaan niin helppoa soittaa vaan, kun sitten alkaa ajatella että jos onkin huono hetki, soitan keskellä riitaa tai muuta.

Facebookissa piristi aina jonkun yhteydenotto jos vaikka kärsi ongelmista suhteessa tai muuta.

Joku kuva saattoi saada hyvälle tuulelle.
Nyt tuntuu että aika on ajanut jotenkin yli.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse häivyin koko facebookista jo pari vuotta sitten. Ei vaan ole mitään motiivia jakaa siellä mitään, ja ihmisten yhteydenotot vain ahdistivat ja stressasivat. On työelämässä niin paljon stressiä, etten halua vapaa-aikanani kuin olla ja möllöttää yksin.

Vierailija
2/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kaikilla hirveästi julkaisuja ja ne saivat jotenkin itsenikin tuntemaan, ettänon paljon tapahtumaa ympärillä.

Nyt ei keltään tule mitään matkakuvia tai mitään ylipäätään. Tuntuu ihan apaattiselta kun saattaa kulua päivä kausia että joku ottaa yhteyttä.

Ei se olekaan niin helppoa soittaa vaan, kun sitten alkaa ajatella että jos onkin huono hetki, soitan keskellä riitaa tai muuta.

Facebookissa piristi aina jonkun yhteydenotto jos vaikka kärsi ongelmista suhteessa tai muuta.

Joku kuva saattoi saada hyvälle tuulelle.

Nyt tuntuu että aika on ajanut jotenkin yli.

Täysin samaa olen minäkin ihmetellyt. Ja kokenut ikävää, enne oli heti aamusta kivoja kuvia ja hyvää huomenta toivomuksia . Nyt ei mitään. Aivan kuin kaikki olisivat lähteneet pois. Itse olen yrittänyt laitta entiseen tapaan kuvia ja jakanut kivoja linkkejä jne. Vain muutama tykkää. Juurikaan kuka ei kommentoi. Ees mese viestejä ei tule 😕😔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse häivyin koko facebookista jo pari vuotta sitten. Ei vaan ole mitään motiivia jakaa siellä mitään, ja ihmisten yhteydenotot vain ahdistivat ja stressasivat. On työelämässä niin paljon stressiä, etten halua vapaa-aikanani kuin olla ja möllöttää yksin.

Vihdoin joku joka on kanssani samaa mieltä, kiitos!

Vierailija
4/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia: WhatsApp. Ainakin omassa kaveriporukassa ollaan siirrytty melkeen kokonaan tuohon.

Vierailija
5/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin palveluun porukka on siirtynyt sitten?

Vierailija
6/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva jaksaa tehdä mitään järkeviä päivityksiä FB:iin, veikkaan että joku 5% käyttäjistä on edes vähän aktiivisia. FB-feedi on myös täynnä sponsoroituja "tarinoita", huvittava tuo FB:n käyttämä suomennos "tarina", "Viimeisimmät uutiset" olisi paljon parempi suomennos.

Vierailija
7/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin palveluun porukka on siirtynyt sitten?

Oman ikäiseni (25-vuotiaat) ovat siirtyneet instaan. Tekstarit on korvattu whatsappilla. Facessa on muutama jotka joutuvat töidensä takia facea käyttämään.

Nuoremmat (n. 13-20-vuotiaat ) käyttävät lähinnä instaa ja snäppiä, joskus periscopea ja kikkiä.

Vanhempieni ikäiset (50-60-vuotiaat) käyttävät facebookia ja whatsappia.

Vierailija
8/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa, sitä sellaista oman elämän hehkuttamista .. jostain vakavammasta kun yrittää keskustella porukka on hiljaa, mutta sitten hihkutaan kun jollain on uudet tekokynnet. Jokainen tavallaan, mutta kyllästynyt olen. Edelleen olen Facessa mutta harvoin käyn. Ennen olin tosi aktiivinen.

Vierailija
9/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramissa moni. Itse en ole.

Mun ihan oma tulkinta on tälle "joukkokadolle" se, että Facebookin on haalittu vuosien varrella satoja kavereita, joiden kanssa ei oikeasti halua olla missään tekemisissä, ja se on alkanut ahdistamaan. Instassa on alettu alusta suljetulla profiililla ja siellä sitten jaetaan kuvia pienelle porukalle. Juu, olen käynyt stalkkaamassa muutamaa tuttua, suljetut tilit, mutta julkaisujen määrähän näkyy kaikille ja aktiivisia siellä ovat. Faceen "jääneille" saattaa tulla tyyliin kerran kuussa instasta linkitetty kuva. Itselläni on ollut aina vain 60-70 Facebook kaveria, ei tarvitse ahdistua, ihan rennosti voi jakaa pätkiä arjesta ja elämästä. Nykyään tosiaan facessa on niin hiljaista, että itsekin vähennän koko ajan käyttöä.

Vierailija
10/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei fb kiinnosta nykyään yhtään. Aikaisemmin oli hyvä kun luokkalaisten kanssa oli yhteinen paskanjauhantaketju ja lisäksi opiskellessa näki aina kaikki tapahtumat sitä kautta. Nyt kun on valmistunut niin ihan turha mulle kun kaverini tykkää käyttää WhatsAppia enemmän.

Vierailija
11/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Facebookissa enää vain yhden ryhmän takia.

Vierailija
12/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä facebookkia, saan paljon enemmän irti Instagramista.

Vierailija
13/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain ,että fb:hen on tulevaisuudessa tulossa joku sovellus, että sitä kautta pystyy lähettää rahaa toiselle ihmiselle. En toki itse jaksa käyttää paljoa mutta hyvä sovellus esimerkiksi niille, joiden lähiomaisia asuu eri maassa.

Vierailija
14/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän FB:tä vain ryhmiin enkä itse ole päivittänyt vuoteen-pariin ollenkaan. Joku valitti FB:n kohdennetuista mainoksista, ne saa pois kun ahkerasti klikkailee ;)

Vierailija
15/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:stä saa täyden ilon irti kaikki keski-ikäiset ihmiset ja vanhemmat, jotka ei taaskaan ole perillä uudemmista asioista. Juuri on facebook ja älypuhelin opittu.

Vierailija
16/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni käyttää facebookia yksityiseen yhteydenpitoon, ei julkisiin päivityksiin. Mullakin monta kaveria, jotka on usein kirjautuneina sinne, mutta postaa seinälle vaan kerran viikossa tms.

Vierailija
17/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook is so last season

Pelailen enää facessa en muuta

Vierailija
18/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaset facebookit ym. twitterit ovat muoti juttuja,

hiipuvat aikanaan kuten pokemonit.

Vierailija
19/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Facebookin telakalle puoli vuotta sitten. Eli tili on olemassa mutta poistettu käytöstä. Yhtään en ole kaivannut. Kaiken maailman tyhjänpäiväiset "somekohut" joista luen lehdistä, saavat minut entistä vakuuttuneemmaksi että tämä oli loistava päätös.

whatsappia käytän, lähinnä oraganisointi ja viestintävälineenä.

Vierailija
20/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan edes ymmärtänyt, miksi mun olisi pitänyt jakaa tuntemattomille tai puolitutuille elämääni facebookissa. Ystävät on irl ja ihan muualla kuin facessa.