Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ihan helvetin typerää...työskentelen pankissa joka tekee miljarditulosta...

Joo, hyvä idea repia työntekijöistä vieläkin enemmän irti. Ja nyt voidaan sitten muutama tyyppi irtisanoa kun jäljelle jääneet painaa enemmän duunia.

Prkl. Kiitos Juha S. 😲😭

Kommentit (14)

Vierailija

Monessa tilanteessa se on vain laatijoiden märkä päiväuni.

Ei välttämättä lisää yhtään yrityksen liikevaihtoa, enintään lisää vain sähkölaskua, kun pitää pitää valoja päällä vähän pitempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joo ja TES-teknisistä syistä minun työaikani piteni viime vuonna puoli tuntia PÄIVÄSSÄ, koska tuli pakollinen ruokatauko omalla ajalla. Hoitoala siis kyseessä. Tässä konkurssissa ei enää puoli tuntia viikossa tunnu missään. Kukapa sitä nyt lapsiaan haluaisi nähdä arkena.

Vierailija

En tiedä mitä miten meillä käy, mutta meidän työaika on 8,5h. Tuo puolen tunnin ruokatauko on palkaton. Olisi turhauttavaa alkaa tekemään 9h päiviä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo ja TES-teknisistä syistä minun työaikani piteni viime vuonna puoli tuntia PÄIVÄSSÄ, koska tuli pakollinen ruokatauko omalla ajalla. Hoitoala siis kyseessä. Tässä konkurssissa ei enää puoli tuntia viikossa tunnu missään. Kukapa sitä nyt lapsiaan haluaisi nähdä arkena.

No näinhän pitäisi olla ja onkin monessa paikassa. Firman tuottavuus kasvaa kun syömisestä ei tarvitse maksaa.

Vierailija

Kapitalistien kusetusta koko kiky. Älkää menkö halpaan ja kuvitelko, että tämä talkoilu menee kaikkien hyväksi. Kapitalistin taskuun se menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kapitalistien kusetusta koko kiky. Älkää menkö halpaan ja kuvitelko, että tämä talkoilu menee kaikkien hyväksi. Kapitalistin taskuun se menee.

Laskee viimeiseltä kymmeneltä vuodelta eri verojen alennukset niin näkee miksi otetaan jatkuvasti lisää velkaa. Yhteisöveron alennus pelkästään miljardin lovi eikä se tuonut yhtään työpaikkoja. Työttömyyttä pahempi ongelma on verotus. Mitä isommista rahoista kyse niin sitä vähemmän maksavat. Verosuunnittelu kuulostaa paljon paremmalta kuin verojen kiertäminen.

Vierailija

Miten työaikaa pidennetään niillä, joilla ei ole määriteltyä työaikaa eikä tuntikirjanpitoa? Nostetaan tulostavoitteita? Tehdään sitten 14,5 tunnin päiviä tavallisen 14 sijasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No näinhän pitäisi olla ja onkin monessa paikassa. Firman tuottavuus kasvaa kun syömisestä ei tarvitse maksaa.

Hoitoalalla käytännössä puolen tunnin palkatonta ruokataukoa on usein mahdotonta pitää, koska hyvin usein lääkäri/potilas/asiakas/omainen/lääkelähetti tai joku kaipaa kesken tauon. Tai puolen tunnin tauko täytyy pitää kaikkein kiireisimpänä aikana (esim. kotihoidossa). Ainakaan minun palkallani ei kovin usein poistuta työpaikalta ulos syömään, ellei sitten kesällä mene puistoon syömään kylmiä eväitä. Kotiin ei ehdi. Ja se "firma"on kaupunki, joka ei tästä mitenkään hyödy. Samat työt me tehdään kuin ennenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla käytännössä puolen tunnin palkatonta ruokataukoa on usein mahdotonta pitää, koska hyvin usein lääkäri/potilas/asiakas/omainen/lääkelähetti tai joku kaipaa kesken tauon. Tai puolen tunnin tauko täytyy pitää kaikkein kiireisimpänä aikana (esim. kotihoidossa). Ainakaan minun palkallani ei kovin usein poistuta työpaikalta ulos syömään, ellei sitten kesällä mene puistoon syömään kylmiä eväitä. Kotiin ei ehdi. Ja se "firma"on kaupunki, joka ei tästä mitenkään hyödy. Samat työt me tehdään kuin ennenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Asia korjaantuisi kun olisi enemmän työvoimaa ja ruokatauot pidettäisiin limittäin tilanteen mukaan. Ai niin, eihän työvoimaa voi palkata lisää missään nimessä. Kaikilla aloilla tuo ei toimi, hyvin monessa kylläkin.

Vierailija

Eli 6 minuuttia päivässä, jos teet 5-päiväistä viikkoa. Minä vittuillakseni menisin joka päivä ylimääräiseksi kuudeksi minuutiksi vessaan selaamaan av:ta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat