Vierailija

Oma aika tarkoittaa tässä sellaista aikaa, jolloin voit keskeytyksettä ja häiriöttä uppoutua sinua kiinnostaviin asioihin, joita teet vain siksi, että ne tuottavat sinulle iloa. Oman ajan ei tarvitse olla yksinoloa, vaan se voi olla esimerkiksi kahvittelua ystävän kanssa. Oleellista on, että teet sitä, koska koet sen itsellesi tärkeäksi ja antoisaksi ja se vastaa nimenomaan sinun tarpeisiisi, ei esimerkiksi puolison tai lasten.

Kuinka paljon aloitusviestissä määriteltyä omaa aikaa tarvitset pysyäksesi tyytyväisenä?
3-4 tuntia päivässä
3-4 tuntia päivässä
33.3%
5+ tuntia päivässä
5+ tuntia päivässä
33.3%
1-2 tuntia päivässä
1-2 tuntia päivässä
19.0%
muutaman kerran kuussa
muutaman kerran kuussa
6.3%
jokunen kerta viikosssa
jokunen kerta viikosssa
6.3%
kerran kuussa tai harvemmin
kerran kuussa tai harvemmin
1.5%
en oikeastaan ollenkaan
en oikeastaan ollenkaan
0%
Ääniä yhteensä: 63

Kommentit (14)

Vierailija

Miten joku voi olla niin itsekäs, että tarvitsee 5-8 tuntia minäminä-aikaa päivässä?

Kysyn ihan vilpittömän hämmästynenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla niin itsekäs, että tarvitsee 5-8 tuntia minäminä-aikaa päivässä?

Mitä sillä on itsekkyyden kanssa tekemistä? Minä olen hyvin häiriöherkkä ihminen ja kuormitun ärsykkeistä valtavasti. Töissä niitä tulee niin paljon, että loppupäivänä en kestä mitään häiriötä: en telkkarin ääntä, en kenenkään ihmisen seuraa tms. 

Mutta ei tämä keltään pois ole, koska olen lapseton sinkku joten kukaan ei kärsi erakkoudestani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella monta tuntia omaa aikaa tarvitsevalla on lapsia? :D Voi tulla ikävä yllätys, kun esikoinen syntyy.

Itsellä vastaus on useampi tunti ja mulla on lapsi. Pienempänä se meni aiemmin nukkumaan, isompana juoksee pihalla kavereiden kanssa. Yhtälöön vielä iltauninen mies, niin oma rauha löytyy illan viimeisistä tunneista.

Toisaalta kyllä mä kestän pikkulapsen tarvitsevuutta ihan eri tavalla kuin leikki-/kouluikäisen huvin vuoksi mölyämistä tai muuta turhasta  vinkumista.

Vierailija

Kauhean vaikeaa sanoa. En yleensä koe tarvitsevani "omaa aikaa" juurikaan, mutta ehkä minulla sitä kuitenkin on päivittäin. Tuo "häiriöttömyys" tuossa sekoittaa. Onko minulle omaa aikaa se, että syön aamupalaa ja luen lehteä tai katson telkkaa tai palstailen ja samanaikaisesti lapset/mies on siinä vieressä, kyselevät tai pyytävät välillä jotain? Eivät he minua häiritse. Voin hyvin kaataa lisää maitoa ja jatkaa lukemista.

Ehkä tunti päivässä olisi kiva. Pienissä osissa yleensä. Aamulla 10 min, töistä tultua 10 min ja 40 min tv:n edessä illalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella monta tuntia omaa aikaa tarvitsevalla on lapsia? :D Voi tulla ikävä yllätys, kun esikoinen syntyy.

Jotkut ovat sen verran fiksuja, että ovat osanneet ennakoida, ja ovat siksi päättäneet etteivät edes hanki lapsia, koska oma elämä on tärkeämpi. Esim. minä itse.

Vierailija

Itsellä on kolme pientä lasta, ja omaa aikaa iltaisin hieman alle kaksi tuntia päivässä. Tuon ajan käytän lähinnä syömiseen, tv:n katseluun ja netissä surffailuun, mutta vaikka lapset nukkuvat, he voivat herätä hetkenä minä hyvänsä painajaiseen, vessahätään ym, joten mitään tarkkaa keskittymistä vaativaa en voi tehdä. Tätäkin tekstiä kirjoittaessa nousin kolme kertaa sohvalta, kun lapset olivat jotain vailla. Toisin sanoen, mitään omaa elämää minulla ei tällä hetkellä ole :D ehkä sitten kymmenen vuoden päästä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei tule sillä lapset jo teinejä. Omaa aikaa tarvitsee sitä enemmän mitä vanhempi on. Haluaa olla vaan yksin vaikka sosiaalinen olenkin. Nyt ikää 51v.

Vierailija

Tämä on vähän oudosti, koska noita 5+ tunteja ei ole enempää. Kestän muita ihmisiä tunnin-pari/ pvä ja mielellään ei peräkkäisinä päivinä. Lopun hereillä olo ajan haluan olla yksin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse tarvitsen paljon aikaa toipuakseni siitä kun yltiososiaaliset MINÄMINÄihmiset ovat imeneet energiani itselleen.

Olen liian hyvä kuuntelija, enkä jaksa puhua itsestäni yhtä paljon kuin MINÄMINÄ ihmiset.

MINÄMINÄihmiset saavat energiaa kun oksentavat päänsä jonniin joutavan sisällön jonkun introvertin niskaan.

Introvertti ei saa energiaa paskan jauhamisesta.

Taidat olla kaikkien MINÄMINÄihmisten äiti ja isä.

Vierailija

Itse kestän sosiaalisuutta noin 6-10 tuntia viikossa. Sitten olen aivan poikki.

En kerkeä toipua ja ladata akkujani joillakin pikkuarmo paloilla, ota tosta nyt kaksi tuntia omaa aikaa.

Siitä tulee vain vihaiseksi.

Minun pitää saada olla yksin vähintään vuorokausi, että edes vähän toivun.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat