Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin, kuvitellaan että tänään pamahtaa Eurojackpotista 53 miljoonaa. Mitä tekisit?

Vierailija
16.09.2016 |

Niin iso summa etten osaa edes käsittää tota rahan määrää 😂 antaisin varmaa porukoille pari miltsiä ku ne on nii köyhiä!

N22

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin asunnon (varmaan 4 h kerrostaloasunto jossain vanhassa talossa keskustassa eli ei mikään 5 miljoonan ökykartano) ja laittaisin sen mieleiseksi, ostaisin muutaman sijoitusasunnon ja laittaisin vuokralle, sijoittaisin jonkun verran ja lahjoisin tuttuja (veisin esim. äidin matkalle). Yli jäisi silti varmaan kymmeniä miljoonia, joten varmaan perustaisin jonkun säätiön joka jakaisi apurahoja "maailmanparannus"tutkimuksiin ja -projekteihin, eli esim. kestävään kehitykseen. En valitettavasti muista nimeä, mutta yksi nainen perusti sijoitusrahaston joka ei tavoittele hirveitä voittoja vaan tukee esim. naisten pienyritystoimintaa ja koulutusta kehitysmaissa, tavoitteena poistaa köyhyyttä. Jotain sellaista haluaisin itsekin tehdä jos rahaa siunaantuisi yli oman tarpeen.

Vierailija
22/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija & muksut "mäkeen", joskin vähän taskurahaa mukaan. Tai voisivat jäädä asumaan tähänkin nykyiseen OKT-taloon koska itse muuttaisin pois.

Nykyisen asuinkuntai parille kolmelle urheiluseuralle/nuorisopuljulle kunnon toimitilat ja vähän toimintarahaa päälle.

Itse muuttaisin pohjoiseen, johonkin päin Lappiin, todnäk Ivalon tienoille ja rakentaisin itselleni muutaman huoneen kelopiilolinnan järven rannalle, hyvien metsästysmaiden ja kalavesien ääreen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin maasta mieheni kanssa. Uusi kotimaakin ois jo tiedossa.

Vierailija
24/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos antaisit, porukat joutuisivat maksamaan mojovat lahjaverot. Ei, asia pitää verosuunnitella, niin ne jo nyt rikkaatkin tekevät. Veikkauksen sivuilta voi tulostaa "porukkalottopaperin", johon kerätään mieluinen porukka jälkikäteen, annetaan heille sopiva osuus maksamastasi panoksesta, kerätään heiltä allekirjoitukset ja sopivat päivämäärät, ja avot, tuli kiva porukkalottoporukka kasaan. Sitten, kun olet saanut voittosumman tilillesi - siis sillä oletuksella, että olet täyttänyt kupongin netissä - keräät porukkasi jäseniltä tilinumerot ja talletat niille heidän "maksamiaan" osuuksia vastaavan summan. Helppoa kuin heinänteko. Joku voisi kateuksissaan syyttää tuota veropetokseksi, mutta minusta se on vain tätä paljon puhuttua ja kehuttua verosuunnittelua.

Minä verosuunnittelisin mieheni ja parin-kolmen ystäväni kanssa meille mukavat summat - minulle tietysti leijonanosa, sanotaan sellainen 85 prosenttia voittosummasta - ja sitten alkaisimme miettiä mieheni kanssa, mihin tästä muutettaisiin. Loppusyksy ja alkuvuosi menisi sitten mieluisen talon remontoinnissa ja sisustamisessa. Yhden jutun tekisin myös heti: tutustuin tässä taannoin erääseen kuusihenkiseen perheeseen, joka tarvitsisi ehdottomasti isomman asunnon, mutta eivät olleet saaneet lainaa. Pienten lasten takia olisi mukava olla omakotitalo, jossa olisi iso oma piha. No, tässä lähistöllä on sellainen myynnissä ihan mukavalla summalla, joten ostaisin sen ja antaisin sen perheen käyttöön ihan nimellisellä vuokrasummalla, esimerkiksi kaksikymppiä kuussa. Siten perheellä olisi varaa säästää ihan omaankin alkupääomaa, jos vain niin haluaisivat. Saisivat pitää taloa aivan kuin omaansa, minä vuokraemäntänä olisin kaukana täältä siinä omassa unelmatalossani meren äärellä. :D

Ihana! Toivon että voitat.

Vierailija
25/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin asuntolainan, ostaisin auton, maksaisin vanhempien lainan, maksaisin miehen veljen lainan, ostaisin tulevalle vauvalle kaiken mitä ikinä vaan koskaan olen halunnutkaan, ostaisin vaatekaapin täyteen uusia, istuvia vaatteita, remontoisin kellariin saunan yhteyteen isomman kylpyhuoneen. Osan jättäisin säästöön elämistä varten, osan käyttäisin New Yorkin matkaan, loput sijoittaisin :)

Vierailija
26/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille opiskelurahat ja asunnot (sillä ehdolla, että suorittaa opinnot loppuun ). Omat lainat pois, kesämökki . Vanhuksille ja sisaruksille reilut lahjoitukset. Pois nykyisestä työstä, haluaisin taas alkaa opiskelemaan. Loput sijoituksiin vanhuuden ja lasten myöhemmäksi turvaksi.

Vierailija
27/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppalottoa harrastetaan täälläkin isolla porukalla, joten itselle jäisi sellaiset nelisen miljoonaa. Ostaisin varmaan niillä rahoilla talon ja auton, sijoittaisin vähän ja lahjoittaisin loput jollekin säätiölle. Mikään yletön tavaran omistaminen ei kiinnosta, siitä kun tahtoo olla vain harmia. Pieni ekotalo maalta, hybridi/sähköauto ja sellaisia huonekaluja, jotka kestävät aikaa. Opiskelisin rauhassa loppuun ja tekisin sitten töitä osa-aikaisesti. Ala kiinnostaa minua ihan muista kuin rahasyistä, joten opiskelua/ työntekoa en haluaisi lopettaa.

Vierailija
28/29 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voitti?

Vierailija
29/29 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamahti 7,90e 😃. Pelasin kolme riviä että voittoa 1.90. Nyt juhlat pystyyn🎆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän