Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä syy miksi lapseni käyvät päivähoidossa vaikka olen itse kotona

Vierailija
16.09.2016 |

Meillä on neljä lasta. Vanhin on viisi vuotias, nuorin 5kk. Kolme lapsista on päivähoidossa osa-aikaisesti, 2v,3.5v ja 5vuotias. Olen kotona vauvan kanssa. Ne päivät kun lapset hoidossa, saan vauvan nukuttua tehdä kotihommia ja leipoa pakastimeen. Voin myös levätä ja käydä kaupassa. Kun lapsilla kotipäivät, ulkoilemme yms.
Voin sanoa, että neljän pienen kanssa on rankkaa ja tämä päivähoito auttaa minua jaksamaan. Monet yhden kahden lapsen vanhemmat ei voi teitää kuinka rankkaa on monen pienen äitinä henkisesti ja fyysisesti

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat oikein leivottua pakastimeen. Siitähän ansaitsee jo mitalin.

Vierailija
2/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vielä teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää luettavaa

Meidän Perhe 24.11.2015

Näin köyhyys vaikuttaa lapseen: kaverisynttärit jäävät, jos ei ole lahjaa

Meidän Perhe 24.11.2015

Asiantuntija: "Lopeta motkotus ja anna lapsen päteä"

Vauva 2.6.

Äidit kertovat raskaasta vauva-ajasta: "Vauva itkee päivät ja yöt"

Vauva 9.12.2014

Kahden lapsen äiti: "Halusin vielä yhden"

Vauva 18.8.

Lapsiperhe asuu 48 neliön hirsimökissä – "Arjessa ei ärsytä mikään"

Vierailija
4/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osta palveluina lastenhoitoa, siivousta jne? Samalla työllistäisit muita.

Vierailija
5/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun rankkaa. Kannattako noin montaa tehdä, kun on rankkaa. Itsellä kolme lasta eikä mitään rankkaa ikinä missään. Työssä käyvä tekee ne leipomiset, ruoanlaitot, pyykkihuollot ja siivoukset ja lasten kanssa ulkoilut työpäivän jälkeen.

Vierailija
6/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin neljä lasta eikä yksikään ole ollut päiväkodissa. Paitsi eskarissa vain sen eskariajan. Ja hyvin olen jaksanut ulkoilla ja leipoa sun muuta. Ei ne lapset ole este.

Vierailija
7/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on helppoa tehtailla lapsia, kun ylimääräiset voi tuupata pois tieltä muiden hoidettaviksi. Voi sitten leipoa, levätä ja käydä kaupassa.

Vierailija
8/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vehnäpulliako sä pakkaseen leivot? Nehän onkin välttämättömyys.

Vierailija
9/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on neljä lasta ja onhan se välillä raskasta. Mutta sellaista tämä elämä on. Nyt kuitenkin elämä on helpompaa kun vauvakin herää yöllä vain pari kertaa syömään. Ensimmäisen vauvan kanssa olin jaksamisen äärirajoilla, hänellä oli koliikki ja itki paljon eli kyllä ne yhdenkin lapsen vanhemmat voivat tietää mitä on väsymys! Enkä sitten halunnutkaan heti perään toista lasta. Meillä on vanhin 8, nuorin 6kk

Vierailija
10/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on perheen oma valinta...mikä sopii toiselle ei sovi meille tai teille.

Meillä tyttö oli jo 4,5v. kun pikkuveli syntyi.

Pidin melkein itsestäänselvänä että tyttö jää kotiin minun ja vauvan kanssa.

Mutta tyttö olikin täysin eri mieltä ja itku pääsi ihan pelkästä ajatuksesta että ei saisi mennä päiväkotiin kavereiden kanssa.

Tehtiin kompromissi eli tyttö meni päiväkotiin joka 2.päivä eli tuli 10 hoitopäivää/kk.

Tytöstäkin oli aika kivaa nukkua 2.toinen päivä pitkään ja olla kotona äidin ja vauvan kanssa mutta silti ne tarhapäivät oli parasta. 

Eskarissa tyttö oli 9-13 ja olisi halunnut olla sielläkin koko päivän. Äiti ja pikkuveli oli tylsempää seuraa ;)

Vierailija
11/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatat siis vapaa-aikasi muilla. Toivottavasti karma puraisee sinua persauksista. Kovaa.

Vierailija
12/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Itseäni harmittanut, kun en aikoinaan tajunnut osapäivähoitoa hakea. Tosin saattaa olla että 90-luvulla ei ollut edes mahdollista, kun oli itse kotona. Kerhossa sentään kävivät sitä mukaa, kun tuli 3 vuotta täyteen. Tiedän, kuinka rankkaa 4 lapsen kanssa on. Nää alapeukuttajat taitavat olla superihmisiä ja selkäänpuukottajia. Tuokin, joka työpäivän jälkeen kirkkaamman kruunun saa, kun tekee arjen askareet ja ulkoilee.

Voi että, kun ottaa äitejä pattiin, kun ap on tajunnut käyttää päivähoitoa hyödyksi.

Mitä, jos ap olisi maininnut olevansa mies? Jaa joo, sitten äidit olisivat valittaneet, että mies ei tiedä lastenhoidosta mitään ja tivanneet, miksi lasten äiti on töissä.

Vierailija
13/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap...Tsemppiä ja voimia arkeenne. Ei kukaan sivullinen voi tulla sanomaan toisen päätöksistä. Jokaisella on erilainen perhe, erilaiset lapset ja joku kestää kuormitusta enemmän kuin toinen. Huomaa omassa perheessämme. Mies stressantuu paljon herkemmin kun on lasten kanssa kun minä. Ei se tee siitä vanhemmasta sen huonompaa. Eli jos tuo ratkaisu tuo teille paremman arjen se on silloin oikea ratkaisu ja jos se teistä siltä tuntuu.

Vierailija
14/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap provo?

Vierailija
15/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neljä lasta. Vanhin on viisi vuotias, nuorin 5kk. Kolme lapsista on päivähoidossa osa-aikaisesti, 2v,3.5v ja 5vuotias. Olen kotona vauvan kanssa. Ne päivät kun lapset hoidossa, saan vauvan nukuttua tehdä kotihommia ja leipoa pakastimeen. Voin myös levätä ja käydä kaupassa. Kun lapsilla kotipäivät, ulkoilemme yms.

Voin sanoa, että neljän pienen kanssa on rankkaa ja tämä päivähoito auttaa minua jaksamaan. Monet yhden kahden lapsen vanhemmat ei voi teitää kuinka rankkaa on monen pienen äitinä henkisesti ja fyysisesti

Se on sinun oma valinta, montako lasta teet. Saisit hävetä, hoidatat lapsiasi muilla ja itse lepäilet.

Vierailija
16/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet muksusi kuitenkin hankkinut, mutta et jaksa hoitaa heitä? Ennen ei ollut päiväkoteja ja perheet oli suuria ja oli jaksettava. En kiellä, etteikö 4 pienen lapsen olisi raskasta, mutta nykyään jokainen saa valita hommaanko kaksi vai neljä lasta arkeen. Ärsyttävää -.-

Vierailija
17/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma. Itseäni harmittanut, kun en aikoinaan tajunnut osapäivähoitoa hakea. Tosin saattaa olla että 90-luvulla ei ollut edes mahdollista, kun oli itse kotona. Kerhossa sentään kävivät sitä mukaa, kun tuli 3 vuotta täyteen. Tiedän, kuinka rankkaa 4 lapsen kanssa on. Nää alapeukuttajat taitavat olla superihmisiä ja selkäänpuukottajia. Tuokin, joka työpäivän jälkeen kirkkaamman kruunun saa, kun tekee arjen askareet ja ulkoilee.

Voi että, kun ottaa äitejä pattiin, kun ap on tajunnut käyttää päivähoitoa hyödyksi.

Mitä, jos ap olisi maininnut olevansa mies? Jaa joo, sitten äidit olisivat valittaneet, että mies ei tiedä lastenhoidosta mitään ja tivanneet, miksi lasten äiti on töissä.

Alapeukuttajia taitaa enemmän harmittaa se, että lapsia tehdään enemmän kuin kykenee itse hoitamaan. Jos neljän pienen kanssa on rankkaa, ehkä se lapsiluku olisi kannattanut jättää pienemmäksi. Eri asia sitten, jos tulee jotain yllättävää, kuten sairauksia tms.

Vierailija
18/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin on 5v ja pienin 5kk, siitä voi jokainen laskea, että minulla on alle viidessä vuodessa neljä lasta. On se kropallekin aikamoinen kuormitus. Olen ollut kotona ensimmäisen syntymästä asti ja kun äitiysloma loppuu niin kaikki lapset jatkavat kotona kunnes esikoinen menee ensi syksynä eskariin.  Meillä on hoitopäiviä kymmenen kuukaudessa eli lapset ehtivät olla kotonakin ja viettää aikaa meidän vanhempien kanssa.

ap

Vierailija
19/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille tulossa seitsemäs. Yhtäkään ei ole päikyssä hoidattanut, vaikka monta pientä yhtä aikaa. Sanoo aina, että pitää lapsista ja tekevät lapsia oman jaksamisensa ja muiden voimavarojensa mukaan. Eli omia valintoja.

Vierailija
20/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnehän minä saisin työntää työni päivähoitoon, että saisin levätä, siivoilla ja leipoa pakkaseen? Joka toinenkin päivä riittäisi hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän