Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä syy miksi lapseni käyvät päivähoidossa vaikka olen itse kotona

Vierailija
16.09.2016 |

Meillä on neljä lasta. Vanhin on viisi vuotias, nuorin 5kk. Kolme lapsista on päivähoidossa osa-aikaisesti, 2v,3.5v ja 5vuotias. Olen kotona vauvan kanssa. Ne päivät kun lapset hoidossa, saan vauvan nukuttua tehdä kotihommia ja leipoa pakastimeen. Voin myös levätä ja käydä kaupassa. Kun lapsilla kotipäivät, ulkoilemme yms.
Voin sanoa, että neljän pienen kanssa on rankkaa ja tämä päivähoito auttaa minua jaksamaan. Monet yhden kahden lapsen vanhemmat ei voi teitää kuinka rankkaa on monen pienen äitinä henkisesti ja fyysisesti

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhin on 5v ja pienin 5kk, siitä voi jokainen laskea, että minulla on alle viidessä vuodessa neljä lasta. On se kropallekin aikamoinen kuormitus. Olen ollut kotona ensimmäisen syntymästä asti ja kun äitiysloma loppuu niin kaikki lapset jatkavat kotona kunnes esikoinen menee ensi syksynä eskariin.  Meillä on hoitopäiviä kymmenen kuukaudessa eli lapset ehtivät olla kotonakin ja viettää aikaa meidän vanhempien kanssa.

ap

Joo, jokainen voi laskea mutta oletko itse laskenut? Miksi olette noin tiuhaan tehnyt lapsia? Vai ettekö saa käyttää ehkäisyä?

Vierailija
22/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee kuten haluaa ja ap:han ei toimi lakia vastaan eli periaatteessa kellään ei ole nokan koputtamista, mutta en minäkään tajua miksi kukaan haluaa tehdä noin monta lasta noin pienellä aikavälillä?? Ja sitten ihmetellään kun on rankkaa.

Minun entinen naapuri oli kotiäiti ja kun alkoi odottamaan neljättä lastaan niin selitti kuinka täytyy keksiä jotain hoitoapua tms kun muuten hän ei jaksa. Lapset aloittikin sitten päivähoidossa juuri ennen vauvan syntymää. Sitten ihmetteli kun on niin paljon mustasukkaisuutta vauvasta. Eli äiti, joka ollut kotona, laittoi isommat lapset hoitoon että jaksaa vauvan kanssa. Hullua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuollaista. Yhtään. Tehtaillaan terveyden kustannuksella lapsia, jotka pannaan päivähoitoon, jotta voidaan leipoa.

Onko tuossa mitään järkeä?

Vierailija
24/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia toimintaa äidiltä. Suvun tukiverkot ovat monella hajonneet. Pitäisikö joidenkin mielestä siis äidin tehdä itsestään hermoraunio, kun yksin kaikkea pyörittäisi? Pahinta voi olla yksinäisyys ja tylsistyminen, kun ei saa seuraa jakamaan arkea, vuorottelemaan arjessa. Helpompaa käydä esim hammaslääkärissäkin silloin, kun on "vain" vauva mukana eikä 4 lasta! (ihan ylimääräisenä huomautuksena tuo vika).

Vierailija
25/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia toimintaa äidiltä. Suvun tukiverkot ovat monella hajonneet. Pitäisikö joidenkin mielestä siis äidin tehdä itsestään hermoraunio, kun yksin kaikkea pyörittäisi? Pahinta voi olla yksinäisyys ja tylsistyminen, kun ei saa seuraa jakamaan arkea, vuorottelemaan arjessa. Helpompaa käydä esim hammaslääkärissäkin silloin, kun on "vain" vauva mukana eikä 4 lasta! (ihan ylimääräisenä huomautuksena tuo vika).

Kotiin voi myös palkata apua.

Tai lapsia tehdä vähemmän tai järkevämmillä ikäeroilla... On meitäkin neljä eikä isovanhempia tms ollut mutta meillä kävi hoitaja tarvittaessa. Eikä me olla synnytty vuoden välein.

Vierailija
26/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pikkulapsivaihe kestää kuitenkin suhteellisen vähän aikaa, te arvosteliat huom! Tarkoittaa sitä, että kyllä apua saa ja pitääkin hakea. Avuntarve ei ole ikuista, lapsia saa tehdä enemmänkin, eikä siinä kaikilla äideillä vartalokaan kärsi. Tärkeää työtä olla äiti, mutta aivan yli-ihminen ei tarvitse olla!

Vierailija
27/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriaika illalla...

Vierailija
28/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se on perheen oma valinta...mikä sopii toiselle ei sovi meille tai teille.

Meillä tyttö oli jo 4,5v. kun pikkuveli syntyi.

Pidin melkein itsestäänselvänä että tyttö jää kotiin minun ja vauvan kanssa.

Mutta tyttö olikin täysin eri mieltä ja itku pääsi ihan pelkästä ajatuksesta että ei saisi mennä päiväkotiin kavereiden kanssa.

Tehtiin kompromissi eli tyttö meni päiväkotiin joka 2.päivä eli tuli 10 hoitopäivää/kk.

Tytöstäkin oli aika kivaa nukkua 2.toinen päivä pitkään ja olla kotona äidin ja vauvan kanssa mutta silti ne tarhapäivät oli parasta. 

Eskarissa tyttö oli 9-13 ja olisi halunnut olla sielläkin koko päivän. Äiti ja pikkuveli oli tylsempää seuraa ;)

Minusta on omituista, että lapsi viihtyy paremmin hoidossa kuin kotona. Eikö teidän pihapiirissä tosiaan asu muita lapsia?

Vierailija
29/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin hoitajan palkkaaminen maksaa monesti  liikaa. Järjestetyssä toiminnassa käymällä ei jää paitsi varhaiskasvatuksestakaan ja lapsethan ovat vain  OSA-AIKAISESTI HOIDOSSA!

Vierailija
30/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisit hoidon ihan omalla rahalla tai hankkisit aupairin, niin ei yhtään haittaisi. Sen sijaan veronmaksajien ei kuulu rahoittaa lepäilyäsi.

Vierailija
31/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on 4 lasta eli 6v, 4v ja 10 kk ikäiset kaksoset. Vanhin on eskarissa klo 8-12 arkipäivinä, keskimmäinen kerhossa 3 h/2 krt/vko ja nuorimpien kanssa käyn muskarissa. Pakastimessa ei ole pullaa, mutta onneksi sitä saa kaupasta tai sen tilalla voi tarjota marjapiirakkaa. Eipä tuo 4v ole päiväkotiin kaivannut, vaikka siellä oli aikoinaan melkein 2v verran.

Vierailija
32/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa ei pääse iltaisin hammaslääkäriin.

Vierailija
33/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa ei pääse iltaisin hammaslääkäriin.

Ei yhden yhtä yksityistä hammaslääkäriä?

Vierailija
34/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen lapsen on oikeus nauttia äidinmaidosta vähintään vuosi ja pikkuisena olosta vielä pitkään senkin jälkeen. Sääli, jos ajatellaan, että 3 v on niin iso, että kyllä pärjää jo ja on kaksi nuorempaa sisarusta. Ehkä päiväkoti onkin hyväksi näille heittopusseille.

Vierailija
35/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaisit hoidon ihan omalla rahalla tai hankkisit aupairin, niin ei yhtään haittaisi. Sen sijaan veronmaksajien ei kuulu rahoittaa lepäilyäsi.

Mullakin nimenomaan tuo särähtää korvaan että voi leipoa ja levätä. Jokainen hankkikoon omalla rahalla hoitajat. Niin ne muutkin joutuu tekemään ketkä ei jaksa hoitaa omia lapsiaan.

Vierailija
36/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä kommentteja mitä Ap on saanut niin olen taas kiitollinen siitä etten asu enää Suomessa. Kamalan negatiivisia ihmisiä. Mitä sillä on väliä jos Ap vie lapsensa hoitoon. Kukin tehköön niin kuin haluaa.

Vierailija
37/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on kans olleet kerhossa. Ihan on riittävästi ikäisiään kavereita mutta myös paljon äidin ja sisarusten seuraa ja hoivaa.

Vierailija
38/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neljä lasta. Vanhin on viisi vuotias, nuorin 5kk. Kolme lapsista on päivähoidossa osa-aikaisesti, 2v,3.5v ja 5vuotias. Olen kotona vauvan kanssa. Ne päivät kun lapset hoidossa, saan vauvan nukuttua tehdä kotihommia ja leipoa pakastimeen. Voin myös levätä ja käydä kaupassa. Kun lapsilla kotipäivät, ulkoilemme yms.

Voin sanoa, että neljän pienen kanssa on rankkaa ja tämä päivähoito auttaa minua jaksamaan. Monet yhden kahden lapsen vanhemmat ei voi teitää kuinka rankkaa on monen pienen äitinä henkisesti ja fyysisesti

Minusta teidän ei olisi pitänyt tehdä kuin se yksi lapsi sinne kotiin että jaksat. On väärin että me veronmaksajat maksamme teidän kolmen lapsen päivähoidot. Tiesithän että se päivähoidon maksimimaksukin on vain noin 25% todellisesta summasta. Itsekin useamman lapsen äitinä voin todeta että olet itsekäs. Minä minä minä leivon pakkaseen, saan sitten säästöä ja yhteiskunta maksaa. Nyt piuhat poikki! Eikä mua edes yllätä että Suomi on pullollaan heikompaa äitiainesta. Pahoittelut sanavalinnasta.

Vierailija
39/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee kuten haluaa ja ap:han ei toimi lakia vastaan eli periaatteessa kellään ei ole nokan koputtamista, mutta en minäkään tajua miksi kukaan haluaa tehdä noin monta lasta noin pienellä aikavälillä?? Ja sitten ihmetellään kun on rankkaa.

Minun entinen naapuri oli kotiäiti ja kun alkoi odottamaan neljättä lastaan niin selitti kuinka täytyy keksiä jotain hoitoapua tms kun muuten hän ei jaksa. Lapset aloittikin sitten päivähoidossa juuri ennen vauvan syntymää. Sitten ihmetteli kun on niin paljon mustasukkaisuutta vauvasta. Eli äiti, joka ollut kotona, laittoi isommat lapset hoitoon että jaksaa vauvan kanssa. Hullua

Mitä hullua se on? Aivan normaalia kaikkialla muualla paitsi Suomessa. Suomessa on aivan liikaa tuota turhaa pätemistä että kyllä hoidan työt, lapset, kotityöt ja leipomiset. Annas vaan jos yhtään joku kehtaa valittaa väsymystään sitten vaan todetaan että mitäs teit lapsia. :D Olen asunut neljässä eri maassa Suomen lisäksi ja kaikissa niissä on aivan normaalia että lapsi käy myös hoidossa on vaikka toinen vanhemmista ei olisikaan töissä. Kukaan ei ihmettele sitään yhtään. Enkä ole ikinä kuullut kenekään arvostelevan toisten valintoja. Vain Suomessa.

Vierailija
40/43 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ!! Niin samaa mieltä!!

Ärsyttää tollaiset ap:n kaltaiset lepäilijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan