Vierailija

Kun eihän niitä juuri koskaan pl. kesä näytellä kenellekään jos nyt "ryhmäpaine" jotain merkitsee. Eikä niistä muutenkaan mitään haittaa ole, päinvastoin pysyy taipeen iho hyvänä. Olen huomannut, että aina kun ei ajele niin ei paidat liiskaannu hikiseen kainaloon eikä kutita yhtään.
Lisäksi pidän kyllä kainalon karvoitus naisellisena, söpönä ja jotenkin erottiisena :)

Muita jotka ajattelee samoin?

Kommentit (18)

Vierailija

Jaa :D Olen mies ja silti trimmaan kainalokarvat. En siis aja niitä pois vaan leikkaan aina melko lyhyeksi. On mukavampi ratkaisu hikoilun kannalta, koska harrastan suht paljon liikuntaa. Pitkät kainalokarvat tuntuu epämukavalta. Toisaalta myös täysin pois ajettu (sänki) on kamala kun iho ärtyy ja kutittaa. Minulle on sinänsä sama onko naisella kainalokarvat, se on vain hygieenisempaa kun on siistityt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No, enimmäkseen tulee kainalot siistittyä ympäri vuoden, vaikka niitä kesällä vain näytetään. Yksi iso syy on, että siitä on aika vähän vaivaa, mulla siellä kohtaa kasvaa vain muutama hassu haiven, kun ovat päässeet "villiintymään".

Vierailija

Karvojen ajelu ei minulle liity minkään ruumiinosaan näkyvillä olemiseen. Outo ajatuskin kerrassaan. Kainalokarvat ajelen pois, sillä liikun todella paljon ja hikoilu on aina ollut voimakasta. Jos mulla on karvaiset kainalot, mä haisen ja jos ajelen karvat, en haise. Kaikki muut kehon karvat kasvaa aikojaan aivan riippumatta siitä, onko niiden mahdollista olla jonkun näkökentässä.

Vierailija

Mulla on kainalokarvat. Ajelen ne pois siinä vaiheessa, kun kasvavat liian pitkäksi. Mulla kainalokarvat eivät lisää hienhajua, mutta parantavat selvästi mukavuutta, kun kainalo ei liimaudu kiinni.

Vierailija

No minä ajelen talvella harvemmin kainalokarvat kuin kesällä juuri siksi, ettei kainaloita tartte näytellä kellekään. Ajelen ne kyllä talvellakin sen verran usein, etteivät pitkiksi pääse. Itselläni ainakin hienhaju tarttuu karvoihin aika helposti, joten siksi en päästä niitä rehottamaan. Pidän myös sileitä kainaloita esteettisesti miellyttävämpinä.

Kesällä toisaalta joudun ajamaan kainalot niin usein, että varsinkin loppukesästä se alkaa ärsyttää ihoa aika lailla. Talvinen kerran viikossa tahti olisi mulle optimaalinen ympärivuotisesti, sillä siten karvat eivät ehdi turhan pitkiksi eikä iho ärsyynny jatkuvasta sheivaamisesta. Mutta esteettisistä syistä koen että kesällä on pakko ajaa useammin.

Vierailija

Aivan outo uskomus, että kainalokarvat lisäisivät hien hajua. Karvojen tehtävä on suojata taipeita ja johtaa hikeä pois iholta, haihduttaa sitä. Ilman karvoja hiki jää iholle ja 100% varmasti haisee enemmän. Karvottmuuden ja hygienisyyden liittäminen yhteen on vain sairas uskomus jonka media on syöttänyt.

Kai te kaikki ajatte hiuksetkin pois koska päähiki/-tali jää ällösti haisemaan hiuksiin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aivan outo uskomus, että kainalokarvat lisäisivät hien hajua. Karvojen tehtävä on suojata taipeita ja johtaa hikeä pois iholta, haihduttaa sitä. Ilman karvoja hiki jää iholle ja 100% varmasti haisee enemmän. Karvottmuuden ja hygienisyyden liittäminen yhteen on vain sairas uskomus jonka media on syöttänyt.

Kai te kaikki ajatte hiuksetkin pois koska päähiki/-tali jää ällösti haisemaan hiuksiin?

Ha ha  just näin.  Kyllä monet ovat ajattelemattomia.

Vierailija

Pidän itse täysin luomuista naisista,joten kainalokarvat ovat naisella jopa toivottavaa :) Eroottisenakin niitä pidän,mutta harvalla naisella tosiaan valitettavasti on kainalokarvoja nykyään. On kyl joka kerta oikein turn-on,jos sattuukin oikein luomunainen kohdalle.

T:Mies 41v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt... Ymmärrätkö, etten USKO kainalokarvojen lisääsävän hajua, vaan TIEDÄN? Kun minulla on karvainen kainalo, haisen jumpan jälkeen ja pahalta. Karvattomat kainaloni taas pysyvät hajuttomina. Et voi tälle mitään. Jos et usko, tule tekemään omakohtainen hajuhavainto. Sinun kainalosi karvaisuus taas ei kiinnosta, enkä tiedä haisetko karvaisena vai et.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä hikoilen voimakkaasti, ja kyllä minun kainalohikeni haisee ihan kamalalle, jos en ole ajellut kainaloita. Minulla hikoilee myös pää niin, että usein on tukka ihan märkä (joka treenin jälkeen saa pestä litimärän hiusrenksun puhtaaksi hiestä), mutta tämä hiki ei haise. Myös jalkahiki haisee pahalle, myös vaikka siellä ei kasvakaan karvoja.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/hiki_haisee_toimi_nain

Vierailija

Jumpan jälkeen hajuun vaikuttaa myös se mitä materiaalia jumpassa käytetty paita on.Jos on tekninen paita,niin haju on ainakin mulla kuvottava.Puuvillapaita päällä on ainoastaan ihan pieni tuoreen hien tuoksu,oli kainalot sitten ajeltu tai ei.

Vierailija

Hiki ei haise millekään, vaan hienhaju syntyy siitä kun bakteerit alkavat pilkkoa hien sisältämiä valkuaisianeita iholla. Kainalokarvat eivät haise nekään, mutta ehkä helpottavat sitä että haistaa oman hienhajunsa paremmin.

Taipumus hienhajuun johtuu geeneistä, eli ihmiset jakautuvat niihin, joilla hiki haisee paljon, toisilla ei ollenkaan. Esim. itäaasialaisilla hienhaju on harvinaisempaa kuin monissa muissa väestöissä. Eurooppalaistaustaista 98%:lla on tuo "haisuligeeni".

Jos on geneettisesti sitä tyyppiä, ettei hiki haise, silloin on usein karvankasvukin vähäisempää, ja ilmeisesti päinvastoin, jos hiki haisee, on karvankasvukin runsaampaa. Lisäksi hienhajua synnyttävä geeniperimä aiheuttaa myös kosteaa ja haisevaa korvavaikkua. Niillä jolla ei haise hiki on taas kuivaa ja hajutonta vaikkua.

Tasan ei käy siis geeniperimä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat