Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netissä annettu valheellinen asiakaspalaute harmittaa

lköllölölllööl
16.09.2016 |

Harmittaa kun teet työsi niin hyvin kuin pystyt (esimiehenä) ja olet iloinen ja joustava asiakaspalvelija, saat hyvää asiakaspalautetta myymälästä & työntekijöistä asiakkailta, mutta sitten saat tutulta linkin ja avaat netin keskutelupalstan ja sinne on kirjoitettu sontaa.

Ja tarkoitan nyt täysin valheellista kirjoitusta. Myymälässämme ei kuulemma tervehditä, myyjät keskittyy vain itseensä ja vaatteiden sovittelemiseen.. En ymmärrä mistä moinen kirjoitus on repäisty. Meillä tervehditään aina, myyjät ovat iloisia ja jos asiakas tulee lähellä sulkemisaikaa niin sanotaan ettei mikään kiire eli venetetään aukioloaikaa. Ainoa tilanne kun myyjät on sovitelleet vaatteita on se kun ovat vapaa-ajallaan tulleet käymään ostoksilla.

Kirjoittaja on varmastikin jokin häiriintynyt kuten nettikirjoittelijat yleensä ovat, mutta silti harmittaa.

Miten muut suhtaudutte tällaisiin nettikirjoitteluihin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niille oikein mitään voi. Jos alat selitetään miten asia oikeasti mennyt niin pahennat vain tilannetta. Kyllähän ne aina hetken aikaa vituttaa mut sit unohtuu.

Vierailija
2/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että tiedät, mitä tapahtuu, kun esimies (sinä) ei ole paikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pienyrittäjä, voi kyseessä olla kilpailijan mustamaalausyritys. Muussa tapauksessa kirjoitus varmasti vastaa asiakkaan kokemusta, miksi muuten kukaan ottaisi asiakseen laatia sellaista? En minä ainakaan jaksa antaa palautetta asiasta, joka ärsyttää vain vähän. Jos et ole jokaisena aukiolotuntina töissä, et voi tietää mitä tapahtuu kun et ole työvuorossa, vai voitko?

Vierailija
4/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pienyrittäjä, voi kyseessä olla kilpailijan mustamaalausyritys. Muussa tapauksessa kirjoitus varmasti vastaa asiakkaan kokemusta, miksi muuten kukaan ottaisi asiakseen laatia sellaista? En minä ainakaan jaksa antaa palautetta asiasta, joka ärsyttää vain vähän. Jos et ole jokaisena aukiolotuntina töissä, et voi tietää mitä tapahtuu kun et ole työvuorossa, vai voitko?

Tai sitten se on entinen työntekijä jolla on jäänyt jotain hampaankoloon.

Vierailija
5/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pienyrittäjä, mutta paikkakunnalla on tasan 3kauppaa josta saa vaatteita ja ihmisiä koko paikkakunnalla vain 6000-7000.

Olen paikalla kyllä lähestulkoon kokoajan (olen poissa vain 1-1,5päivää 6päivän työviikosta). Itse en ole koskaan sovittanut vaatteita asiakkaan läsnäollessa vaan aina sulkemisajan jälkeen. Muutaman kerran on eräs työntekijä sovittanut (ja ostanut) työajan jälkeen ja itse olen käynyt myös vapaa-aikana vaateostoksilla. Mutta aina tervehditään asiakkaita.

Vierailija
6/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinenenn kirjoitti:

En ole pienyrittäjä, mutta paikkakunnalla on tasan 3kauppaa josta saa vaatteita ja ihmisiä koko paikkakunnalla vain 6000-7000.

Olen paikalla kyllä lähestulkoon kokoajan (olen poissa vain 1-1,5päivää 6päivän työviikosta). Itse en ole koskaan sovittanut vaatteita asiakkaan läsnäollessa vaan aina sulkemisajan jälkeen. Muutaman kerran on eräs työntekijä sovittanut (ja ostanut) työajan jälkeen ja itse olen käynyt myös vapaa-aikana vaateostoksilla. Mutta aina tervehditään asiakkaita.

Seliseli! Taitaa olla palautteet ihan aiheesta!

Vierailija
7/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin pieni paikkakunta niin sit on kyse jostain "Tanja nusasi toissa viikonloppuna Mirkun exää" ja Tanja siis on töissä teillä ja jotain se harmittaa.

Älä välitä. Keep up the good work!

Vierailija
8/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni yritys jota arvostellaan paljon netissä. Lähes aina hyvällä, täysillä arvosanoilla mutta sitten on ihmisiä joilla on tosi paha olla ja purkavat sen ongelmatilanteeseen jonka ovat itse aiheuttaneet vaikka toimitaan aina samoilla säännöillä jotta tasapuolista kaikille. Täytyy vaan yrittää ymmärtää näitä ihmisiä ja heidän pahaa oloaan. Toki ne harmittaa.

Vierailija
9/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seliseli! Taitaa olla palautteet ihan aiheesta!

Sinulla on pieni, musta, yksinäinen sydän. Jaxuhali!

Vierailija
10/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mitä se on terveydenhuollossa. Iltavuorosta saattaa olla kolme työntekijää töissä, vaikka oikea mitoitus on viisi. Muut sairaana, ei saada sijaista. Juokset koko ajan, diabeetikko-kollega alkoi voida huonosti kun ei ehtinyt syödä mitään, meinasi lyhistyä vessan ovelle, omainen perässä vaatteissa kiinni " miksi kukaan ei tee mitään". SIlloin menin itkemään vessaan. Ja nämä viime päivien kirjoitukset...Ihanaa palautetta. Kiitos ihmiset

Vierailija
11/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen asiakaskokemus syntyy helposti. Huomattavasti helpommin, kuin positiivinen. Ehkä tässä on ollut tilanne, että se asiakas on huomannut että tuo työntekijä sovittaaa vaatteita (olkoonkin työpäivänsä jälkeen, asiakas ei sitä tiedä) ja ehkä joskus on ollut tilanne, että kaksi työntekijää on jutellut keskenään jostain asiasta ja eivät ole huomanneet yhtä asiakasta. Ne voivat olla oikeasti todella pieniä juttuja, asiakkaat on niin herkkiä. Eikä siinä välttämättä auta että tämä oli poikkeustilanne, koska asiakas näkee tilanteen niin mustavalkoisesti ja se on ollut sillä hetkellä Hänen Kokemuksensa ja sitä pitää sinunkin arvostaa.

Vierailija
12/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan kuuluu yrittäjän/yrityksen toimenkuvaan joutua aina välillä väärien syytösten kohteeksi. Ennen leviteltiin juoruja, nykyisin kaikki jää netin syövereihin. Lohduttautua voi sillä, että kun tekee hyvää työtä, niin asiakkaat kyllä tietävät mikä on totta ja mikä ei. Tyytyväinen asiakas palaa takaisin ja valheellinen palaute jää omaan arvoonsa. Liian herkkänahkainen ei auta olla, palaa loppuun aika nopeasti, jos ottaa kaiken ihmisten pahansuopuuden itseensä. Ja jos toiminnassa on oikeasti jotain korjattavaa, niin sitten korjaa toimintaa.

Vierailija
13/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä on kyse juuri aloittajan kohdalla. Mutta sen olen huomannut, että niin kelvotonta esimiestä ja surkeaa työntekijää ei ole olemassa, että hän ei itse omasta mielestään ole lähes täydellinen työntekijä ja rautainen ammattilainen. Sellaisetkin yrittäjät, joiden ikävä ja alentuva maailmanomistaja-asenne karkottaa asiakkaat, kehuvat nettisivuillaan nimenomaan yrityksensä poikkeuksellisen hyvää asiakaspalveluasennetta.

Vierailija
14/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 13# Ymmärrän pointtisi, mutta olen oikeasti sellainen ihminen jolle on tärkeää, että asiakkaat viihtyy, saa hyvän ja aidon palvelun ja myös työntekijöillä on hyvä olla  -- enkä ole mikään narsisti-esimies, vaikka tiukka osaan ollakin.

Olen vain ihmistyyppinä sellainen ylitunnollinen ja halu miellyttää kaikkia on kova, vaikka itsekin tiedän ettei se ole mahdollista.

Minulta tuli itku kun luin tuon asiakaspalautteen, koska pyrin tekemään kaiken mahdollisimman hyvin. 

Vierailija
15/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No erään kauneusviikolla oli ainakin myyjillä niin kivaa keskenään, että voi että. Mäkin haluun tollaseen työhön. Kikatellaan vaan meikkihyllyjen välissä nokka pystyssä, asiakkaat vaan häiritsee.

Vierailija
16/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiivinen asiakaskokemus syntyy helposti. Huomattavasti helpommin, kuin positiivinen. Ehkä tässä on ollut tilanne, että se asiakas on huomannut että tuo työntekijä sovittaaa vaatteita (olkoonkin työpäivänsä jälkeen, asiakas ei sitä tiedä) ja ehkä joskus on ollut tilanne, että kaksi työntekijää on jutellut keskenään jostain asiasta ja eivät ole huomanneet yhtä asiakasta. Ne voivat olla oikeasti todella pieniä juttuja, asiakkaat on niin herkkiä. Eikä siinä välttämättä auta että tämä oli poikkeustilanne, koska asiakas näkee tilanteen niin mustavalkoisesti ja se on ollut sillä hetkellä Hänen Kokemuksensa ja sitä pitää sinunkin arvostaa.

Toiset on näitä oman elämänsä prinsessoja.

Mutta varmasti juttelisin tästä henkilökunnan kanssa ja kuulisin heitä.

Vierailija
17/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kmjlkedfjlkejw kirjoitti:

Kirjoittaja 13# Ymmärrän pointtisi, mutta olen oikeasti sellainen ihminen jolle on tärkeää, että asiakkaat viihtyy, saa hyvän ja aidon palvelun ja myös työntekijöillä on hyvä olla  -- enkä ole mikään narsisti-esimies, vaikka tiukka osaan ollakin.

Olen vain ihmistyyppinä sellainen ylitunnollinen ja halu miellyttää kaikkia on kova, vaikka itsekin tiedän ettei se ole mahdollista.

Minulta tuli itku kun luin tuon asiakaspalautteen, koska pyrin tekemään kaiken mahdollisimman hyvin. 

Et sinä oikein tainnut ymmärtää. Eivät nuo huonot esimiehet ja huonot työntekijät TEESKENTELE että ottavat muut huomioon ja että pitävät asiakkaita tärkeinä. He ihan aidosti ja oikeasti uskovat itse olevansa hyviä esimiehiä ja uskovat saavansa asiakkaat viihtymään. Ei heille tule muuta edes mieleen.

Eräs esimieheni oli ihan hirveä, sai työntekijät itkemään ja moni uusi otti lopputilin hänen takiaan viikon sisällä. Hänet sitten siirrettiin muualle kun oli pari vuotta terrorisoinut työyhteisöä ja silloin hän oli tippa linssissä, surkea, pettynyt, masentunut ja loukkaantunut kun hän teki parhaansa ja häntä noin hirveästi vihattiin - ilman mitään syytä. Ei hän teeskennellyt, hän oli itse täysin vakuuttunut että sai epäoikeudenmukaista kohtelua. Tuossa samassa työpaikassa oli muitakin yhtä hirveitä esimiehiä, joiden lempihokema oli juuri tuo että he ovat tiukkoja ja vaativia, koska tässä työssä on pakko olla. Sanoivat että tämä on kovaa työtä joten työntekijöiltä on vaadittava paljon. Kovaa työtähän se oli - heidän takiaan.

En siis väitä että sinä olisit tällainen, en voi sitä tietää.

Vierailija
18/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä ärsyttävä ilmiö, enkä ymmärrä miksi ihmiset tekevät näin.

Meillä on yrityksen sivut FB:ssä, ja siellä saa jättää tähtipalautteita. Aina silloin tällöin meille klikataan yhtä tähteä, palautteen jättäjinä ihmisiä, jotka eivät ole koskaan meillä asioineet. Eikä niitä edes hävetä, saattavat kirjoittaa palautteeseen ihan suoraan etteivät oikeastaan tiedä meistä mitään. Sinänsä joku satunnainen hörhö ei haittaisi, mutta kun nuo turhat ykköset laskevat keskiarvoa kauheasti :(

Vierailija
19/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marisemisen sijaan kannattaa ottaa onkeensa ja panostaa enemmän asiakaspalveluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän