Rasittava työkaveri (elimistön ph-säätely)
Hassu otsikko :D
Mutta asiaan. Eräs työkaveri jaksaa paasata aina ruokkiksella tai kahvitauolla tai välillä muutenkin vaan sellaisesta trendidietistä, jossa syödään ruokia jotka vaikuttavat (muka) elimistön ph:n. Ei tule flunssaa, ei syöpää eikä muutakaan kun alkalisoi omaa elimistöään ruoka-aineilla. Aina kauhea paasaus kun joku syö jotain "happamoittavaa" että miten se saa solut häiriintymään ja syöpä aiheutuu siitä. yms yms. On käynyt jossain ph-luennoilla ja pahaa pelkään että alkaa itsekin kohta myymään jotain huuhaa-tuotteita.
En haluaisi suoraan sanoa että tuo on ihan järkyttävää paskaa ja että ruoka tai juoma ei vaikuta millään tavalla elimistön ph:n, sillä muutoin saan hänestä varmasti riesan loppu iäkseni.
Keksikääs joku näpsäkkä tapa miten saisi nätisti mutta napakasti lopetettua sen rasittavan paasauksen. Ei jaksais enää päivääkään.
Kommentit (33)
Hyräile tätä mielessäsi ja sulje hänen sanansa suun liikuttelun tasolle. Ota hänet kuitenkin huomioon nyökyttelemällä päätäsi ja ole muutenkin luontaisesti ettei hän näe että et kuuntele sanaakaan.
Ai näitä Moilas-uskovaisia. Tai Fitfarm-hurahtaneita. Kerro työkaverillesi, että häntä on vedätetty ihan kunnolla ja kysy paljonko pisti rahaa menemään kyseisten puljujen myymiin ravinteisiin.
Etsi joku tieteellinen artikkeli aiheesta, printtaa se anna työkaverille, kun hän alkaa paasaamaan.
Itse taas en ymmärrä, että niin moni kokee uhkaksi jos joku uskoo tuollaisiin juttuihin. Kaikkiin uusiin juttuihin, jotka loppujen lopuksi ovat pitäneet paikkaansa on ihmisten historiassa reagoitu noin kuten ap. Nauretaan omasta mielestä "idiootille", niinkuin Galileon "maailma on pyöreä" väitteelle. Itse en jaksa välittää tuosta asiasta, mutta käsittääkseni sitä on ihan lääketieteellisestikin todistettu, että syöpä tykkää kasvaa happamassa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en ymmärrä, että niin moni kokee uhkaksi jos joku uskoo tuollaisiin juttuihin. Kaikkiin uusiin juttuihin, jotka loppujen lopuksi ovat pitäneet paikkaansa on ihmisten historiassa reagoitu noin kuten ap. Nauretaan omasta mielestä "idiootille", niinkuin Galileon "maailma on pyöreä" väitteelle. Itse en jaksa välittää tuosta asiasta, mutta käsittääkseni sitä on ihan lääketieteellisestikin todistettu, että syöpä tykkää kasvaa happamassa ympäristössä.
No ei kai kukaan uhkaksi koe moisia höyrypäitä. Mutta on kyllä raskasta kuunnella joka ikinen taukohetki paasausta aina samasta aiheesta. Joka vielä on ihan puppua. Kuuntelisitko itse jokaisella vapaahetkellä esim. uskonnollista käännyttämistä? Tuo on ihan verrattavissa samaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kai kukaan uhkaksi sentään tuollaisia hurahtaneita koe. Puhtaasti vain rasittaviksi.
Jos joku onkin todistanut syövän kasvavan hyvin happamassa ympäristössä, ei se kuitenkaan mitenkään liity mihinkään dieettipaasauksiin, sillä millään ruokavalioilla ei pysty mitenkään vaikuttamaan elimistön ph-arvoon. Äly hoi.
Jossain Iltalehden blogissa oli pohdiskeltu ph-dieettiä. Otsikko taisi olla jotain "miksi trendidieettisi toimii" tms.
Eikö ne vitamiinit ja muut irtoa ruoasta paremmin käyttöön nimenomaan mitä happamampia vatsahapot on?
Jep. Meillä yliopiston käyneet nuoret ovat pahimpia tuomitsijoita, arvostellessaan toisten eväitä. Mikään ei ole hyvä.
Terveysterrorismi on uskonto kiihkoilua vastaavaa touhua, ei se katso koulutusta. Tässä on menty uuteen äärimmäisyyteen.
Jos joku ismi saa katsomaan mitä suuhunta laittaa ja syömään terveellisemmin niin se on vain hyväksi.
Toi pH hommeli on vanhaa viisautta, on siinä totta toine puoli, tosin faktat hommassa usein aika pahasti hukassa.
Valkoine leipä ja sokeri on todettu terveydelle haitalliseksi.
Hapankaali ja ylipäätään maitohappokäymisellä tuotettu ravinto on terveellistä.
Tai ainakin maistuvat sen verran pahoilta ettei voi ylensyödä ;)
Ja siitä terveysvaikutus, hih.
Kyllä paasaajalle voi sanoa ihan rauhallisesti, että olen kuullut tuon jo, eikä minua kiinnosta aihe sen enempää. Helppo tapa on myös poistua tilanteesta. Kun kolmannen kerran saman lounastauon aikana lähdet vessaan, eiköhän mene viesti perille.
https://roskatiede.wordpress.com/2013/12/16/happy-ph-ei-niin-onnelista-…
Tässä on hyvin koottuna yhteen ph-uskovaisten huuhaaväitteet sekä ne kumoavat faktat.
On aivan sama mitä syöt, et saa elimistöäsi emäksiseksi etkä happamaksi.
Tulosta työkaverillesi tämä.
Hauskaa näissä ph-jutuissa on sekin, että vaikka luulisi tavoitteen olevan tasapaino, niin ei se ole: mahdollisimman emäksistä pitäisi olla! Ja hapanta on tietty kaikki proteiinipitoinen, eläinperäinen jne.