Kun olet tehnyt eläinsuojeluilmoituksen, johtiko se toimenpiteisiin?
Oletteko koskaan tehneet eläinsuojeluilmoitusta? Mitä se asia koski? Saitteko jostain selville, että johtiko se toimenpiteisiin tai miten siihen ylipäätään reagoitiin? Kuinkakohan usein ne viranomaiset käyvät paikan päällä tarkastamassa asian vai riittääkö heille vain soitto asianosaiselle eli eläimen omistajalle?
Kommentit (6)
Kyllä, koska ammattini puolesta joudun tekemään etten itse joudu kuseen jos joku muu tekee ilmoituksen ja selviää, että itse katsoin vain läpi sormien. Tekisin kyllä muutenkin, jos eläimiä havaitsen sellaisissa oloissa että eläinsuojelulakia rikotaan.
Tuotantoeläimiä ovat nämä ilmoitukseni koskeneet ja asiat ovat ilmoituksen jälkeen edenneet parempaan suuntaan. Tarkemmin en voi kertoa vaitiolovelvollisuuden takia.
Suomi on ilmiantoyhteiskunta. Lastensuojeluilmoituksia, eläintensuojeluilmoituksia ja huoli-ilmoituksia tehdään kuin viimeistä päivää. Aika kun joku pöyristyy jostain niin tehdään ilmoitus viranomaisille ja viranomaiset käyvät sitten huostaanottamassa kohteen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ilmiantoyhteiskunta. Lastensuojeluilmoituksia, eläintensuojeluilmoituksia ja huoli-ilmoituksia tehdään kuin viimeistä päivää. Aika kun joku pöyristyy jostain niin tehdään ilmoitus viranomaisille ja viranomaiset käyvät sitten huostaanottamassa kohteen.
Minun ilmoittamassani tapauksessa oli kuviakin ja kommentit olivat kyllä tyyliä "miten joku voi päästää tuohon kuntoon..."
Ykkönen vastaa vielä että paikkaan oli tehty useita käyntejä. Enemmän kuin uutisissa sanottiin. Huonokuntoisia eläimiä ei saatu kerralla pois.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tästä on tullut oikea DDR. Ilmianna naaputisi kompostitarkastajalle!
Kyllä. Kyseinen tapaus jopa uutisoitiin joten en kerro tarkemmin ettei tapausta tunnisteta vaikka täällä olenkin anonyymi. Mutta valvontaeläinlääkäri mm. liittyy asiaan. Kyseessä oli kyllä työläs tapaus ja tiedän että siitä oli muitakin ilmoituksia.